לייף סטייל > יין ואלכוהול

סדרת יינות בוטיק The BETA Series

סדרת יינות הבוטיק The BETA Series של יקב ברקן מגיעה לחנויות היין הנבחרות

הסדרה שהתחילה בשנת 2018 כסדרה ניסיונית, כשכל הרעיון היה לעשות דברים טיפה אחרת. התחילה בקטן וניתן היה למצוא עד כה במסעדות מובחרות בלבד, מתוך כוונה שיהיה מי שיספר את הסיפור מאחוריה. עם הזמן הסדרה צברה תאוצה ומעריצים, במקביל למגמה בציבור הצרכנים הישראלי, שמחפש את הדברים היותר מיוחדים ומעניינים .

ברקן החליטו שהגיע הזמן לפתוח אותה גם לחנויות יין, שציבור יותר רחב יוכל ליהנות ממנה. החותמת הרשמית לטיב היינות התקבלה לאחרונה, בתחרות היין הבינלאומית היוקרתית והמכובדת TERRAVINO, כאשר שלושה יינות מהסדרה זכו במדליות זהב עבור , וין גרי, ארגמן וריזלינג .TDN

image

צילום יחצ

סדרת BETA מגיעה ישירות ממעבדת היינן, עידו לוינסון, Master of Wine. שהיא הבייבי שלו: "יינות אישיים שמבטאים את המיקרו-טרואר הישראלי ואת הסגנון היינני שלנו בדרך הטהורה והמזוקקת ביותר בכל בציר ובציר". מדובר ביינות Hand Craft. כלומר, יינות המופקים בכמות קטנה, מחלקות זעירות בכרמים הטובים ביותר.

image

הסדרה מיועדת לצרכני היין ההרפתקנים המעוניינים לחוות זנים ויינות מיוחדים המתרחקים מן הזרם המרכזי אל עבר קצוות היצירה האישית של היינן.
סדרת הBETA היוקרתית מורכבת ממגוון רחב של זנים ובשלב הראשון ניתן יהיה לרכוש את ארבעת היינות - ריזלינג TDN, ארגמן, כתום ווין גרי. כשבהמשך ניתן יהיה לרכוש את יין הפינו נואר.

image

BETA ריזלינג TDN בציר 2019 - כרם בר גיורא - *זוכה במדלית הזהב לשנת 2023 בתחרות טרה וינו*

סיפורו של זן זה מתחיל בכרם בודד בבר גיורא לא הרחק מירושלים. כרם זה זימן את ההזדמנות לפגוש את זן הריזלינג, זן אצילי ויוצא דופן. בכרם זה גפני הריזלינג גדלים על טרסות מתפתלות בעמק נסתר ונפלא. את בקבוקי הBETA ריזלינג TDN מילאו והמתינו בסבלנות עד שתופיע הארומה החמקמקה בכל הבקבוקים. כעת ניתן להריח, לטעום וליהנות מארומת הריזלינג המסתורית לה המתינו בסבלנות רבה עד שהופיעה.

image

BETA ארגמן בציר 2022 - כרם מסילת ציון - *זוכה במדלית הזהב לשנת 2023 בתחרות טרה וינו*

ארגמן הוא זן מקומי, ישראלי, פורה ועשיר בצבע ובטעם ומותאם לאקלים המקומי. שפותח בישראל בשנות ה-70 על ידי פרופסור שפיגל במכון וולקני על מנת ליצור זן חדש.ארגמן מפיק יין בצבע עז אבל גם בארומה נהדרת של פרי אדום ושחור, תבלינים ופרחוניות קלה. לארגמן טאנינים עדינים ועגולים במיוחד, מגע קטיפתי ורך. BETA ארגמן הופק מכרם יחידני במסילת ציון שבמורדות הרי יהודה, על אדמת גיר וטרה רוסה. ארגמן כשמו כן הוא, וצבעו הארגמני העז בולט למן הרגע הראשון. אפשר לחוש באף בארומות אופייניות לזן של פירות אדומים ושחורים (ובמיוחד שזיף שחור)

image

BETA כתום, בציר 2022 - כרם גליל עליון (רוסאן), הרי יהודה (מראווי וג'נדאלי)

היין הכתום המיוחד מופק מהשריית קליפות ענבים לבנים, בדיוק כמו בהכנת יין אדום. הצבע הנספח מהקליפות הופך את היין מ"לבן" ל"כתום". יין זה הוכן באמצעות השריית קליפות שנועדה לספוח ארומה, טעם וצבע מ- 3 תסיסות נפרדות שלאחר היישון בחביות אוחדו ליין אחד: רוסאן (60% מהבלנד הסופי), מראווי וג'נדאלי (20% כל אחד). השריית הקליפות הובילה ליין ארומטי למדי. הארומות והטעמים שנספחו מהקליפה הובילו לניחוחות פרחים ותבלינים בשילוב טעמי מישמש ואפרסק. יישון בחביות הוביל למורכבות טעמים נוספים עם נגיעת וניל וניחוחות קלייה עדינים.

image

BETA "וין גרי" – בציר 2022 - כרם בר גיורא - *זוכה במדלית הזהב לשנת 2023 בתחרות טרה וינו*

יין זה שקיבל את שמו מהמילה הצרפתיתGris מתייחס לרוזה בהיר ועדין במיוחד מורכב מאחוזים שווים של סירה מכרם בר גיורא, וקלדוק מכרם בקוע, במורדות הרי יהודה. הענבים נבצרו מוקדם, נסחטו תחת מעטה חנקן, ותססו במכלי נירוסטה קטנים בטמפ' נמוכה. לאחר התסיסה היינות הועברו להתבגרות בחביות עץ אלון (לא חדשות), עם משקעי השמרים, כדי לפתח מורכבות, עומק ואיזון נהדר בין טעמי הפרי וארומת עץ אלון.

BETA "וין גרי" יעניק ביטוי טהור, אלגנטי ועדין במיוחד של טרואר הרי יוהודה ומורדותיהם. זהו יין נהדר לליווי אוכל, לשתייה לבדו או כאפריטיף.

image

BETA "פינו נואר" – בציר 2021 - כרם בית נקופה שבהרי יהודה

פינו נואר הוא זן שאוהב קור. מעטים האזורים בארץ בהם ניתן לקבל את הקור הנדרש כדי להביא ביטוי אותנטי לזן הנפלא הזה. הפינו נואר של סדרת BETA גדל בכרם יחידני בבית נקופה שבהרי יהודה, בגובה של כ- 800 מטרים על אדמת גיר לבנה. לאחר תסיסה והתיישנות במשך 18 חודשים בחביות צרפתיות בנפח 500 ליטר, מחציתן חדשות מתקבל יין בצבע בגוון דובדבן ובעל ארומת שזיף ותיבול קל, כמעט "חרפרף" המזכיר ווסאבי. בנוסף, ליין ניחוחות שמקורם בהתיישנות בחבית כמו מקל וניל, קפה קלוי ואגוזים. הפה רך ונעים, הטאנינים מעודנים והסיומת ארוכה ופרחונית במיוחד. יין רך ואלגנטי ובמקביל עשיר בטעמים, מורכב ומרוכז בו זמנית. **יין זה ניתן יהיה לרכוש בהמשך היציאה לשוק**

מחיר מומלץ לצרכן לכלל היינות – 80 ₪

ניתן לרכוש בחנויות היין הנבחרות ובאתר BLEND.

תגובות

0 תגובות