שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הבא של סובארו פורסטר הושק בארה"ב

הדור השישי של סובארו פורסטר FORESTER הושק בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס - ארה"ב וצפוי להגיע לישראל עוד כמה חודשים.
הדור החדש של הפורסטר מציע עדכוני עיצוב, מערכות בטיחות וסביבת נהג חדשה

1712683514449

סובארו - יצרנית רכבי 4X4 הייחודים מיפן, השיקה בארצות הברית את הדור השישי של רכב הפנאי - כביש / שטח הפופולארי שלה. בישראל מותג סובארו 4X4 הכולל פורסטר ובעיקר XV / קרוסטרק (בשם החדש) הינו מותג ה-4X4 המוביל בתחום ההענה הכפולה ומציע רכב כביש עם יכולת שטח אמיתית ומגוונת בזכות מרווח גחון מכובד, מערכת 4X4 קבועה ומערכות לנהיגה "אמיתית" בשטח.
הדור השישי של הפורסטר מציע יותר אבזור, מערכות בטיחות ועדכונים בסביבת הנהג ובעיצוב החיצוני ופנימי.

הדור השישי של הסובארו FORESTER מגיע עם מערכת הבטיחות המתקדמת ביותר של סובארו שהוא הדור הרביעי של מערכת הבטיחות שפיתח היצרן: EYESIGHT.

השדרוג המשמעותי של סביבת הנהג, אבזור, מערכת בטיחות עדכנית ושיפורים במראה החיצוני והפנימי מוסיף, לטענת היבואן, רק 3,000 ₪ למול רמת הגימור המקבילה בדגם הפורסטר היוצא (כיום החל מ-205,900 ש"ח).

לסובארו FORESTER החדש מנוע בוקסר ותיק בנפח 2.5 ליטר המפיק 180 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה בעלת 8 יחסי העברה הניתנים לשליטה באמצעות פקדים הנמצאים מאחורי ההגה, מערכת הנעה כפולה AWD מתקדמת, וחישוקים מעוצבים בקוטר "17 וגם לראשונה בפורסטר חישוקים (ג'נטים) בקוטר של "19.

קישורים לסיכום השקות דינאמיות של דגמי הפורסטר הקודמים בישראל:

סובארו פורסטר חדש במדבר Subaru Forester 2013

השקת פורסטר החדש לאנשי סובארו - 2016

השקת סובארו פורסטר החדשה - 2019


1712683509550

הדור החדש של ה-FORESTER ישווק בארץ בארבע רמות גימור ובמגוון של צבעים.
האבזור כולל, בין היתר: מושב נהג המתכוונן באופן חשמלי, חימום מושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, גג פנורמי נפתח, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה StarLink הכוללת מסך מגע בגודל "11.6 עם קישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ויכולת שליטה ממערכת המולטימדיה במערכות הרכב השונות ובשלל אלמנטים.

מספר עדכונים אווירודינמיים משפרים את הביצועים והיציבות של רכב הכביש-שטח החדש: פתחים ייחודיים שהותקנו מאחורי הגלגלים הקדמיים מאפשרים יציאת אוויר בצורה קלה יותר, ובכך תורמים,לטענת היצרן, להפחתת מקדם הגרר וליציבות משופרת בעת הנהיגה.

1712683512255


לפורסטר מרכב חדש אשר לטענת היצרן ה-FORESTER החדש מציג קשיחות פיתול גבוהה יותר ב-10% בזכות שימוש בטכניקות ריתוך והדבקה משופרות התורמות גם לחסכון במשקל. תכונה זו מספקת התנהגות כביש משופרת יחד עם נסיעה חלקה יותר ובידוד רעשים טוב יותר.

מערכות הבטיחות האקטיבית של סובארו ה-EYESIGHT תגיע בפורסטר בדור הרביעי ותהיה כסטנדרט בכל הדגמים ומעכשיו היא כוללת שלוש מצלמות (במקום 2 מצלמות בדורות הקודמים) אשר יחד מסוגלות לייצר תמונה תלת ממדית לטובת יכולת זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי.

בנוסף, המערכת מסייעת להתריע לפני התנגשות חזיתית, ובעת הצורך בולמת את המכונית באופן אוטונומי. כמו כן, בעת הפעלת בקרת השיוט האדפטיבית, המערכת מסוגלת לשמור על מרחק קבוע מהרכב שנמצא לפנים ומציעה גם טכנולוגיה המאפשרת זחילה בפקקים. בנוסף לכל אלו, כוללת המערכת, התרעת סטייה מנתיב וסטיה בתוך הנתיב לצד תיקון אקטיבי, התרעה על רכבים הנמצאים ב"שטח מת", וחיישני נסיעה לאחור מקוריים ומערכת RAB, הכוללת בלימה אוטומטית בעת זיהוי מכשול והתרעה במקרה של תנועה חוצה בעת נסיעה לאחור.

לטובת סיוע והגברת הבטיחות בעת תמרוני חניה, ה-FORESTER החדש מציע בחלק מרמת הגימור תמונה עילית 360 מעלות של הרכב וסביבתו. המערכת משלבת תמונות מארבע מצלמות היקפיות לטובת תמונה אחת המציגה מבט מ"מעוף הציפור" של האזור שמסביב לרכב.

מערכת DriverFocus, מסייעת להפחתת הסחת הדעת, משתמשת במצלמה פנימית ובתוכנת זיהוי פנים על מנת לנטר עייפות או חוסר תשומת לב של הנהג.

מאז הצגתו של ה-FORESTER בשנת 1997, הוא זכה בפרסי בטיחות רבים משלל גופים מוכרים, כולל המכון לבטיחות בדרכים (IIHS) והמנהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHSTA). ה-FORESTER היוצא קיבל את פרס ה-TOP SAFETY PICK לשנת 2023 של המכון לבטיחות בדרכים (IIHS). ה-FORESTER הקודם זכה גם בציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבים מה-NHTSA.

1712683510165


ה-FORESTER החדש שומר על מרווח הגחון מכובד של 22 ס"מ, גבוה יותר מרכבי שטח רבים.

מערכת ההנעה הכפולה הקבועה של סובארו מספקת אחיזה טובה בכביש ובשטח,לצד צריכת דלק גבוהה יותר. מערכת מצבי השטח של סובארו ה- X-MODE מספקת בקרת ירידה אלקטרונית במדרון ומתאימה את מערכת בקרת האחיזה לנסיעה על משטחים חלקים ובעליות תלולות.

1712683513607

משענת הגב של המושב האחורי בפורסטר מתקפלת ביחס של 60:40 וקיפול המושבים האחוריים במלואם מספק נפח הטענה של 2,210 ליטר. דלת תא המטען רחבה עם סף הטענה נמוך מאפשר הטענה ופריקה קלה ובתא המטען שמונה ווים לטובת קיבוע ותליה של ציוד. לראשונה בסובארו, ה-FORESTER החדש מציע דלת תא מטען הנפתחת ללא מגע יד, באמצעות תנועת רגל. מסילות גג מובנות, המגיעות כסטנדרט, מספקות אפשרות נוספת לנשיאת מטען קל על הגג.

מערכת בקרת האקלים הדו-איזורית של הרכב עודכנה על מנת להתמקד במושבים שבשימוש (לעומת תא הנוסעים כולו) לטובת שיפור הנוחות והחסכון בצריכת הדלק.

כל רמות הגימור כוללות אבזור סטנדרטי של מפתח חכם, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים הכוללת תצוגה עבור כל אחד מהגלגלים בנפרד TPMS, יחידות תאורה מסוג LED המתאימות את אלומת האור בהתאם לזווית ההיגוי ומספקות אור גבוה באופן אוטומטי ועוד.

בהתאם לרמת הגימור מוצע אבזור נוסף כגון: טעינה אלחוטית, מושבים מחוממים, אוורור במושבים ועוד.

1712683511063

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - פיני, לא גרשון.

23 באפריל ב 09:03

נהיגה "אמיתית" בשטח מתאפשרת, בין השאר, על ידי הילוך כוח המאפשר זחילה בשטחים טכניים.
לפורסטר אין הילוך כוח, למעט הילוך כוח סמלי בדגם עם הגיר הידני (אם קיים עדיין).

2

Ogash Ofer

23 באפריל ב 10:15

אני לא יודע מה זה "אמיתי" ומה זה "לא אמיתי".
הפורסטר מאפשרת וזו עובדה! לנסוע על מרביל השבילים בארץ ולהגיע למקומות שרכב כביש לא יכול להתקרב אליהם.
ראה את התגית של סובארו דרייב ואת הטיולים שאנו עושים עבור סובארו או בכלל הטיולים בעבירות הקלה שסובארו מצטרפים אליהם:
https://www.4x4.co.il/t/280