בחול המועד פסח יצאנו לטיול ג'יפים מדברי ממצפה רמון לעבדת, שעבר דרך ציר הנפט ומאגורות הנחש הצמא
משם המשכנו לאורך השביל המקביל למכתש, עד ציר הנפט. הירידה לציר הנפט קצת טכנית ומצריכה כיוון שלי.
לאחר שכולם ירדו פנינו לכוון מעלה מחמל, להראות למטיילים מה הפסדנו כשסגרו את המעלה. חזרנו בחזרה לציר הנפט, בואך נחל חווה ומעלה חווה. עד כאן הכל היה תקין וזורם. אבל מעלה חווה זו חוויה אחרת לנהגים ולרכבים.
הסוברואים התקשו קצת, גם כאן היה צורך בכיוון שלי. הראשונה שניסתה לעלות הייתה טלי עם הפורסטר ספורט. לחיצה על דוושת הגז עד הרצפה והרכב לא זז. נסיון ראשון, שני ושלישי לא הועילו. ברביעי הרכב והנהגת התעשטו וזה הצליח!
וככה אחד אחרי השני עלו כולם את המעלה.
כאמור יום חם מאוד וגם הרכבים הרגישו את זה, חלק מהרכבים התחממו והמזגנים הפסיקו לקרר. הפסקה קצרה לצינון וממשיכים למאגורות הנחש הצמא.
בכניסה לשביל שיורד למאגורות קרתה התקלה הגדולה - אחד מהסוברואים שבק חיים.
כל הניסיונות להניע לא צלחו.
באין ברירה הנחתי אותו לגלוש לכוון החניה לפני הירידה, שם השארנו את הרכב להתקרר בתקווה שכשנחזור הוא יניע ונמשיך.
כך ירדנו לאט לכוון המאגורות ושם גם עשינו את הפסקת הצהריים. מצאנו את המקום הכי קריר במדינה - מזגן טבעי בתוך המנהרה.
לאחר הסיור המאגורות עלינו חזרה ושוב עם כיוון שלי והתפללנו שהסובארו יניע, אך התאכזבנו. לאחר נסיונות כושלים נוספים החלטתי שצריך לגרור את הרכב עד הכביש, וכך היה.
לאורך של כ-30 ק"מ משכתי את הרכב. הנהג ללא מזגן והנוסעים איתי ברכב.
לציין לטובה את הנהג ממושמע והמנוסה.
עם כמה הפסקות בדרך ועם הרבה טבע הגענו לתחנת הדלק בעבדת. לצערנו הרכב נשאר שם והמתין לגרר והנוסעים עברו לרכבים אחרים לכיוון הבית.
אך ההפתעה הגדולה - למחרת היום כשהגיע הגרר לקחת אותו - הרכב הניע!
וכך הגיע לסיומו עוד טיול מוצלח.
תודה למשתתפים בטיול, נהנתי מאוד להדריך אתכם. סעו בדרכים טובות כדי שנמשיך להפגש בטיולים.
התמונות והסרטונים באדיבות המשתתפים.
צילום: רחפן מתן ברמן. עריכה: אמיר אגוש.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות