שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מרוץ אופנועי מוטוקרוס - וינגייט 29/12/12

76 משתתפים בחלוקה ל-8 קטגוריות יצאו לדרך באחד האירועים המושקעים והטובים בספורט המוטורי הדו-גלגלי שהיו כאן - והכול חוקי למהדרין!
קובי קרין חזר עם תמונות מדליקות ממרוץ אופנועי מוטוקרוס מספר 5 במסגרת אליפות ישראל לאופנועי מוטוקרוס לעונת 2012 אשר נערך בוינגייט 29.12.12.

יום שבת, 29-12-2012, קצת לפני 06:00. מכון וינגייט.

השמש עולה ולפניי מתגלה מחזה מרהיב- מסלול מוטוקרוס מסודר, מושקה ומגודר. איזור פיטס תחום ומוגדר בו נפתחו אוהלי קבוצות המתחרים, אליהם יצטרפו בעוד שעה קלה האוהלים של הרוכבים הפרטיים. מעברו השני של המסלול כר דשא, עליו מתנפים ומתחם מזון.
אוהל רישום בכניסה לפיטס ובסמוך אליו איזור הבדיקות הטכניות. 58 רוכבים המחולקים ל-7 קט' מתכנסים סביב גיא כתב, שופט המירוץ ומישאל בן-אהרון, מנהל המירוץ לתדריך אחרון ועולים לפי קטגוריות לחימום בן 5 דקות על המסלול. בישורת סמוכה לגדר הקהל, מופעי קפיצות ראווה של רוכבי אופניים המספקים אקשן לקהל בזמן החימום וכן בדקות שבין מקצה למקצה.  
את מירוצי המוטוקרוס אני מלווה כבר למעלה מעשור. כשאני לא מתחרה יש לי תפקיד קבוע של רישום הקפות המתחרים. תפקיד קצת מבאס, כי למרות שאני יודעת בכל הקפה מי עקף, מי נעקף ומי מוביל אני נשארת בסוף כל מקצה עם רשימת מספרי רוכבים לפי סדר הגעתם לקפיצת ה'פיניש' בכל הקפה ואת האקשן האמיתי -  ה'מלחמות' על המסלול, העקיפות והנפילות אני לא זוכה לראות. את החלל שנוצר אצלי ממלא בועז קורפל, הכרוז, שבזכותו אני וכמובן הקהל, שמספרו עמד על 2,000 צופים, יודעים מה קורה על המסלול בכל שניה ושניה.

מתחילים באנדורו

את היום פותחות קטגוריות האנדורו והראשונה בהן היא הקט' המקצועית, כאשר אין חלוקה לפי נפחי המנוע, מה שאומר שעל המסלול נוכל לראות את רון שטפל על הוסאברג 125 2T מצד אחד ומצד שני את תומר שמש על KTM500.
זיו כרמי פותח ראשון, אורן חסון ודניס פורמנוב דולקים אחריו. 4 הקפות לסיום ובועז קורפל מלמד אותי, כי הרוכב שיגיע שני לעמדה שלי הוא פורמנוב שהצליח לעקוף את חסון, אך שניות לאחר מכן אני מגלה שאורן עדיין שני לאחר שדניס נופל מיד לאחר שהצליח לעקוף. פורמנוב מצליח לעקוף שניים מתוך שלושה רוכבים שעקפו אותו כשנפל, מה שמשאיר אותו עם המקום השלישי במקצה.
במקצה השני אורן חסון מזנק ראשון ומחזיק בהובלה עד ההקפה השמינית, זיו כרמי אחריו, יושב לו על הזנב ולומד קווים. בהקפה השמינית מנתב את הידע שצבר לכדי עקיפה ונוטל את ההובלה, עליה ישמור עד הסיום. כמו במקצה הראשון - פורמנוב שלישי והפעם הוא ישמור על מיקום זה לאורך כל 10 ההקפות. פודיום המקצה (לאחר שקלול שני המקצים): ראשון זיו כרמי, שני אורן חסון ושלישי דניס פורמנוב.

אנדורו עממית ומתחילים וקטגוריית הג'וניורים

פחות מ 5 דק' וקט' האנדורו עממית על הגריד. נדב רונן ראשון בזינוק. אחריו יותם סטריקובסקי, אלירן קדר ורגב צרפתי. סטריקובסקי נופל בהקפה השניה ונעקף עי כל שאר הרוכבים. אוהד בן חמו נוחת לא טוב, מסובב את הברך ופורש. בהקפה האחרונה מצליח קדר לעקוף ומנצח את המקצה.
מקצה שני – קדר וסטריקובסקי שוב בראש. דרור כהן שלישי. השניים הראשונים מחליפים בינהם מיקומים, דרור כהן מנצל את המצב, עוקף את שניהן ונשאר ראשון עד דגל השחמט. הפעם סטריקובסקי מסיים לפני קדר.
 אנדורו מתחילים - גל גונן, נתי בר, דרור דנציגר ורמי קסנטיני מחליפים בינהם מקומות לאורך כל המקצה. בסיום יהיה זה דנציגר שיגיע ראשון אל קפיצת הפיניש. אחריו גונן ונתי בר.
מקצה שני- קסנטיני ראשון ומיד אחריו אברהמי וגל גונן. נתי בר מגיח ממקום רביעי, עוקף בעקביות ומסיים ראשון. אחריו קסנטיני ואברהמי.
 קטגוריית הג'וניורים (12-15) מונה רוכב אחד- איתי נבעה על CRF150 והוא מוזנק עם שלושת רוכבי הסופר ג'וניורים (8-12)- יובל רייזמן, גלב פורמנוב ונדב בן-צור, שלושתם על KTM65.
זינוק ראשון וכצפוי איתי נבעה מתרחק לפנים. בן-צור מוביל את שלישיית הקט', נופל ונעקף עי רייזמן. פורמנוב נופל בסיבוב מלא קוליסים ורייזמן ממשיך ראשון עד לקו הסיום.
מקצה שני. שוב איתי נבעה פותח מצערת ונעלם באופק. בן-צור נופל בפניה שלאחר קפיצת הפיניש ודקות ארוכות לא מצליח להניע עד שלבסוף מגיע מרשל שמעיר את המנוע לחיים, אבל בן-צור מחליט לפרוש. רייזמן חוצה את הפיניש לפני פורמנוב.

מוטוקרוס

מוטוקרוס עממית - 12 רוכבים מוזנקים ל- 8 הקפות. קורל אברוטין מזנק ראשון, אך נעקף עי רועי קליין שלא שומט את ההובלה עד הסיום. דקל תשובה ואביתר כהן נלחמים על המקום השלישי. תשובה לוקח.
מקצה שני - קליין משתלט על ההובלה מרגע הזינוק ועד לדגל השחמט. אברוטין, כהן ותשובה נלחמים מאחוריו. בפיניש זה תשובה שמגיע שני וכהן סוגר את שלישיית הפודיום.
מוטוקרוס לייטס - דוד פורמנוב פותח חזק, אבל נעקף עי גיא אליתים עוד לפי הקפיצה השניה. מאחוריהם דור עטיה, אריאל דדיה, רועי שלומי ורוני רגף. אליתים נופל, עטיה עף מהמסלול, דדיה נופל ופורמנוב מתרחק ופותח פער שיספיק לו לרכב מבלי איומים מאחור.
קו הסיום - פורמנוב ראשון ואחריו אליתים ועטיה.
מקצה שני - 10 הקפות של אקשן ועל דף ההקפות שלי משתנים המיקומים בכל הקפה. עטיה ראשון בזינוק ואחריו אליתים, פורמנוב, דדיה, שלומי, הראל, רגף, סבח ושורץ. אליתים מנסה לעקוף בפניה שאחרי הבמפים, נופל ונעקף עי כל שבעת הרוכבים אחריו. עטיה נופל ופורמנוב נוטל את ההובלה כשדדיה במקום השני. דדיה ופורמנוב מתנגשים ונופלים ופורמנוב מתעכב ומפסיד את מיקומו. עכשיו זה עטיה ראשון ותומר הראל אחריו. דדיה עוקף את הראל וזה השלב בו אליתים חוזר לתמונות ההובלה לאחר שעקף חמישה מתוך שבעת הרוכבים שניצלו את הנפילה שלו בהקפה הראשונה. אליתים על הזנב של דדיה, פניה, התנגשות ושניהם על הקרקע. דדיה קם ראשון וממשיך לרדוף אחרי חבורת החוד. בסיום עטיה ראשון, הראל שני ודדיה שלישי.
מוטוקרוס פתוחה - אסף בן אהרון ושחר בלולו צמודים בזינוק. כרמון מנצל נפילה של שניהם ועובר להוביל, כשחיים אוחנה אחריו. אליקו אוחנה שלישי ובן-אהרון מתגבר על הזמן שאבד בנפילה ומתמקם רביעי. בן-אהרון עוקף את האחים אוחנה ועכשיו הוא שני, כשכרמון כבר לא בטווח עקיפה. בינתיים אליקו לא מוותר ובמשך 4 הקפות המיקומים משתנים מרגע לרגע. כרמון עובר ראשון את קו הפיניש, אבל את האקשן האמיתי מספקים בן-אהרון ואוחנה שחוצים את קו הסיום ביחד, כשבן אהרון מקדים את אוחנה ברבע גלגל קדמי. פיצוי הולם בשבילי- סוף סוף האקשן במרחק מטר ממני.
מקצה שני - כרמון ראשון והוא לא יאבד את ההובלה עד הסיום. בן-אהרון רביעי, עוקף את בלולו ואליקו ומתחיל לרדוף אחרי כרמון. נפילה של בן-אהרון ובלולו חיים אוחנה לפניו. אסף מתאושש ומכאן והלאה הוא וחיים אוחנה נלחמים על המקום הרביעי. בסיום כרמון ראשון, אליקו אוחנה שני ושחר בלולו שלישי.
 
טקס הפודיום נערך על במה ברחבת הדשא, מוסך קיק סטארט העניק 6 (!) קסדות AGV ללוקחי ה'הולשוטים' במקצים הראשונים. חיים זנדברג ממשלין העניק צמיגים.
והמסך ירד על הפקה משובחת במיוחד של  איתי דור וירון ברבי מ'ביס הפקות'.

תמר נתנוב על המסלול... בפעם הבאה מאחלים לה עם האופנוע החדש (ע.א.)

תמר נתנוב על המסלול... בפעם הבאה מאחלים לה עם האופנוע החדש (ע.א.)תמר נתנוב על המסלול... בפעם הבאה מאחלים לה עם האופנוע החדש (ע.א.)

התוצאות - כפי שנמסרו לנו ע''י מפיק האירוע, איתי דור

76 משתתפים בחלוקה ל-8 קטגוריות התייצבו לתחרות מוטוקרוס בשבת.
המתחרים יצאו לשני סבבים של הקפות, 4 הקפות לילדים, 6 למתחילים, 8 לעממי ו-10 הקפות בכל מרוץ בקטגוריות המקצועיות - הפתוחה, האנדורו והלייטס.
מקצועית פתוחה:
1. עידו כרמון 2. אליקו אוחנה 3. אסף בן אהרון
מקצועית לייטס:
1. דור עטיה 2. דויד פרומנוב 3. רועי שלומי
אנדורו מקצועי:
1. זיו כרמי 2. אורן חסון 3. דניס פרומנוב
קטגוריית ילדים:
1. יובל רייזמן 2. גלב פורמנוב 3. איתי בן צור

תגובות

5 תגובות

1

Ogash Ofer

31 בדצמבר 2012 ב 11:30

התוכן של תמר נתנוב נוסף לכתבה

עכשיו זה דיווח מלא!

2

אורח/ת

31 בדצמבר 2012 ב 11:54

טרקטורונים

כל הכבוד על הסיקור אבל שכחתם את הטרקטורונים גם להם מגיע כבוד כי בעתיד הם יהיו הדומיננתים במרוצים

3

אורח/ת

31 בדצמבר 2012 ב 14:05

הייתי וראיתי ושמעתי, היה נפלא

4

אורח/ת

31 בדצמבר 2012 ב 21:24

טרקטורונים

למה לא כתבו שום דבר על הטרקטורונים שהופיעו????

5

Ogash Ofer

02 בינואר 2013 ב 05:57

טרקטורונים

אורח/ת כתב/ה:
"למה לא כתבו שום דבר על הטרקטורונים שהופיעו????"
שאלה מצויינת! אולי כי הטרקטורונים לא היו במרכז האירוע. מאחל לטרקטורונים לתפוס את מרכז הבימה ו/או לערות אירועים ייחודיים משל עצמם.