שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחנים השוואתיים

אופנועים השוואתי: ימאהה R3 ; הונדה CBR 300R ; ק.ט.מ דיוק 390 ; קוואסקי Z300

הצמיחה במכירות הרכב הדו-גלגלי אינה נחלתם הבלעדית של הקטנועים. רוכבים חדשים רבים בוחרים לרכוב על אופנוע כדי לזכות, מעבר לחולץ הפקקים, בתחביב עתיר הוואי ואדרנלין. גייסנו את חטיבת אופנועי הכביש בנפח שלוש מאות ומשהו סמ''ק מקרב היבואנים השונים לכדי מבחן השוואתי בו נבחר לקרין את האופנוע הראשון שלה.

מבחן דרכים ייחודי לארבעה אופנועים שמומלץ להתחיל איתם לרכוב בכביש.
ימאהה Yamaha R3 מול הונדה Honda CBR 300R מול ק.ט.מ דיוק KTM Duke 390 מול קוואסקי Kawasaki Z300

רוכבי המבחן: אלון סקניה, אנסטסיה אלייב, ילנה לוי, לנה קוגן וקרין גל סופר
צילום: אילנית תורגמן ונועם עופרן

 

שעת ערביים על השול

 

 

קטע כביש ישר המחבר בין פיתוליה של דרך ארוכה. דרך על כביש צדדי, שסביבו שדות ירוקים, ריחות של פריחה וצמרות עצים המעטרים רקיע של עננים רבי-רושם. על השול נחים ארבעה אופנועי מבחן מיוגעים וערמה של חברה מחויכים.

ארבע רוכבות מוכשרות: הכירו את הבוחנות ואיך המבחן נולד, שני רוכבי מבחן, צלמת וצלם שבעי נחת. גם נהגי הרכבים האחדים, שחלפו לאיטם במקום, לא יכלו לשוות בנפשם את הדרך שעברנו ביום מעשיר זה. 

 

האחים הקטנים

 

 

בימים עברו היה סף הכניסה לעולם האופנועים נמוך מאד ומרשיון ל''טוסטוס'' 50 סמ''ק ניתן היה לשדרג מיד לרשיון ללא הגבלת נפח או הספק. כיום ישנו מדרג הגיוני יותר, שאת התודה על כך אנו חבים לתקנות השוק האירופאי אשר חייב את ישראל ליישר קו עם התקן הנהוג שם.

כך, לאחר תקופת הרצה במגבלת סמ''ק של 125 סמ''ק והספק של 14.6 כ''ס בה מחוייב הרוכב (או הרוכבת, אבל לכך תיכף נגיע), ניתן לטפס על אוכפו של כלי מכובד בהספק, שיכול להגיע אל מעל 47 כ''ס מכובדים – להלן קטגוריית הרישוי A1. קטגוריה בה יותר מאשר בוחנים את האופנועים, האופנועים בוחנים את הרוכבים.

מגוון אופנועי קטגוריית הביניים עשיר ומגוון יחסית. בהם כלים שנראים ממש כמו ''הדבר האמיתי'', ולא במקרה. ה-Z300 של קוואסאקי נראה במבט חטוף ממש כמו אחיו הגדול, ה-Z800 וכך גם הנינג'ה 300 תחת אותה קורת גג ירוקה. דמיון חופף אפשר למצוא ב- KTM דיוק ו-RC, ימאהה R3 (אחיו הצעיר של ה-R1 האימתני) ואפילו הונדה CBR300R הצנוע, מזכיר את אחיו הנושאים את אותו שם משפחה. 

במבט מעמיק ניתן כבר להבחין בהבדלים המשמעותיים - מזלג רגיל (הפוך בק.ט.מ), בלמי דיסק רגילים (שוב, רק בק.ט.מ בלם קדמי רדיאלי) ועוד פרטים שיחשפו את דבר היות הכלי מדרגת סף אל עולם האופנועים הרציני יותר. כזה שטומן בחובו כבר נסיעות בינעירוניות, לעיתים בהרכבה, מהירויות, ביצועים וכן, אפילו רכיבה ספורטיבית – רחמנא ליצלן.

 

לא עוזבת את הגז

 

 

דגמי המבחן נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: אופנועי ספורט ואופנועי נייקד. חלק לא מבוטל מהרושם הכללי על אופנוע (אף כי עלול לעיתים להטעות) נקבע כבר על פי העיצוב ומה שהוא משדר. וכאן יש זוכה אחד, ובגדול. הימאהה פשוט נראה חד וסקסי. תנוחת רכיבה קרבית משדרת שזה לא כלי שליחויות למכולת או משחקים.

לצדו, עומד בצניעות ההונדה. לא שלא נראה מרשים, אבל ליד הימאהה R3 פשוט קשה לו לרגש. ברכיבה הימאהה מחזק את ההרגשה כי זהו כלי סקסי. היגוי מדוייק וחד פשוט מזמין לרכוב בכבישים המפותלים. הבלמים רגישים וטובים, חלוקת המשקל מאוזנת ועל אף המגבלות הטבעיות, מדובר באופנוע ספורט קל.

ההונדה לעומתו, נח בהרבה. תנוחת רכיבה טבעית יותר, מיגון רוח מצוין ומושב נעים. עם זאת, לאורך היום אף רוכבת לא ממש רבה כדי לרכוב על ההונדה. או אז נגלתה עובדה מאד מעניינת...

בכבישים המפותלים, במגוון פניות רחב (בולט יותר ככל שהפניה מהירה יותר) - מהירות הפניה ואיתה גם ההטייה, מאד דומים בשני הכלים. אלא שעל גבי ההונדה התחושה יותר נינוחה ולרוכב/ת נדמה כי הם איטיים ב-20 קמ''ש לערך מהנתון האמתי.

נציין לחיוב את מתלי ההונדה, עמם חשנו כי שיכוך החזרה סמלי בלבד, ואת צליל המפלט הלא נעים של הימאהה. אנסטסיה טענה כל היום שהוא מצפצף לה ובאמת שניסינו להסביר לה שאפשר גם לרדת מ-9,000 סל''ד... אבל היא פשוט לא הייתה מוכנה לעזוב את הגז. 

 

רוכבים על הכוח

 

 

להונדה ולימאהה בעיה מובנית קלה - הם משדרים שהם בנויים לרכיבה יחסית מהירה ויודעים ''ליפול'' יפה לתוך הטיות בכבישים מהירים. אבל במקום לתת למומנט למשוך את האופנוע אל מחוץ לפניה, כאן רוכבים על הכוח. אם הסל''ד יורד אל מתחת ל-9,000, סיבוב המצערת מגיב כמו דיפלומט פולני (אין תגובה). מצד שני, כניסה להטיות בסל''ד גבוה אינה תענוג גדול ונוגדת את הפרקטיקה של רכיבה ספורטיבית אמתית.

בכל זאת, לא מדובר בשלדות, צמיגים, או מיתלים שהם המילה האחרונה בתחום. לכן, במהירויות גבוהות יותר מאלו של המגרשים הסגורים, יש צורך בסל''ד גבוה גם בשיא הפניה כדי למשוך את האופנוע אל מחוץ לפנייה. עם קו אדום שמתחיל ב- 10,500 סל''ד בהונדה ו- 12,500 בימאהה מדובר במגבלה מובנית. הימאהה אמנם חזק מההונדה, אך דורש סל''ד גבוה יותר כדי להפיק את קצב הרכיבה המצופה.

 

הקטעים המפותלים

 

 

ה- R3 הותיר את הרושם הספורטיבי הקיצוני על כלל רוכבי המבחן. עם ''לוק קשוח, ועיצוב יפה שאינו נופל מאחיו הגדולים''. הישיבה עליו קרבית ומעניקה תחושה של ''אני רוכב רציני שרוצה כבישים כמה שיותר מפותלים''. הישיבה הנמוכה נוסכת ביטחון, תוך כדי תנועה הוא מרגיש קליל וניתן להטות אותו מצד לצד בקלילות. התאוצה שלו טובה ונהנית מפיירניג מלא התורם לאווירודינמיות שלו. גם רוכבים גבוהים ירגישו בנוחות על הימאהה. אופיו הספורטיבי הוא לו לרועץ בתנועה העירונית – עם תנוחת רכיבה ספורטיבית וחוסר מומנט בסל''ד הנמוך: ''הימאהה מאיץ לאט יחסית, תוך כדי שהוא צורח בקולי קולות''. רוכבים מנוסים המחפשים אחר רכיבה בקצב ספורטיבי עם כמה שיותר השכבות ימצאו בו פרטנר מושלם. בלי קשר לאופי הרוכבים במבחן, איך שהגענו לקטעים המפותלים, כולם רצו לרכוב על הימאהה.

 

פרטנר קלאסי למתחילים

 

 

ההונדה גדול ומאוד מרשים, רעש המנוע מגרה ביותר ונותן תחושה שנוח להשתעשע אתו. גובה המושב ידידותי גם לרוכבים נמוכים, אך הפלח העושה צעדים ראשונים על אופנוע דיווח כי חש שההונדה, כמו הימאהה גדול עליהם ואופיים הספורטיבי עשוי להקשות בתנועה עירונית צפופה.

רוכבים מנוסים יותר מצאו בהונדה פרטנר קלאסי למתחילים: ''אופנוע ספורטיבי שנראה ספורטיבי אבל לא מאיים. הכול נמצא בו במקום – הרגליות, הכידון, המושב הנוח וגם משקף הרוח, שבאמת עוזר בהגנה מפני הרוח גם במהירות המרבית של האופנוע''.

המשקל שלו אינו מאיים כמו ב- R3 וגובה המושב מקל על העברות משקל לשיפור האחיזה. ההונדה תויג כאופנוע יציב ורגוע שקל לשלוט בו, אינו מפתיע ועם מערכת בלימה מעולה. אופנוע שקל להתחבר אליו מהר מאד מבלי לשלם את המחיר של תחושת מיצוי מוקדם. ''הוא מאיץ יפה וגם בסל''ד גבוה לא נשמע שהמנוע עובד קשה מדי. בסל''ד נמוך הוא גם מתפקד יפה ולא הורגשו רעידות – שילוב נכון לרוכבים שמחפשים ספורט ונוחות''.

 

עירום חלקי

 

 

בנייקדים החלוקה קצת יותר ברורה. הק.ט.מ הציג מכלולים שעל הנייר ברמה אחת מעל יתר הכלים במבחן (כגון נפח המנוע, מזלג הפוך, בלמים רדיאלים) אולם איכות החומרים הייתה ירודה מהשאר ורחוקה מהסטנדרט האוסטרי. מדובר ביחידת הנאה בת 43 כ''ס במנוע סינגל חזק. חרף המראה הספורטיבי, הרי שהכידון הרחב, התנוחה הזקופה והרטט מבין הרגליים מסגירים מיד את כור מחצבתו - ד.נ.א אוסטרי אשר התפתח והשתבח במסלולי השטח והסופרמוטו.

בכביש מפותל הוא לא יזנב אחרי הספורטיבים ויעמוד בקצב רכיבה גבוה. כשיגבר קצב הרכיבה, בשלב מסויים ירגיש הרוכב חוסר ביטחון בפרונט הקליל. אך ככל שהפניות מתהדקות והרכיבה נעשית טכנית יותר, גדל יתרונו של הק.ט.מ . טכניקות של העברות משקל מצד לצד הן תענוג וההיגוי המהיר משפר את ביטחון הרוכב על גביו.

 

ביטחון רב בקרב הרוכב

 

 

דווקא הבלימה הייתה אחד הצדדים החלשים של הדיוק. מבלם רדיאלי ציפינו ליותר, אך אצבע אחת לא מספיקה כדי לבלום אותו כראוי.

השלדה נהדרת וניכר כי בקלות תוכל לשאת אף עומסים גדולים יותר. ממבט ראשון נראה הדיוק כמו אופנוע פצפון שלא מצפים ממנו להרבה, אולם בהמשך הסתבר כי מבנהו הקטן משרה ביטחון רב בקרב הרוכב, עם שליטה וחיבור לכל חלקי האופנוע.

תנוחת הישיבה נוחה, אך הבולמים והמושב נוקשים. המנוע החזק שלו (הנפח הגדול ביותר במבחן)  מקנה לו המון כוח זמין, שלא בא על חשבון המהירות הסופית. ''עבור כל שינוי קטן בידית המצערת האופנוע הגיב לי, ואם רציתי לרכוב יותר מהר תמיד היה לי לאן''.

 

מתגרה בי שאכנס אתו לשטח...

 

 

הדיוק נראה יותר כמו אופנוע פעלולים שמתגרה בך לווילי וסטופי. שלא לדבר על העיצוב ה''קייטיאמי'' המגניב שלו. האופנוע כה צר שקשה ביותר לחבק אותו בין הרגליים, מיגון הרוח חסר באופן משמעותי. ''אני חושבת שמצאתי אהבה חדשה... הוא כל כך מהנה בפניות, ויציב. השילוב הכי קרוב בין תנוחת שטח לאופנוע כביש''. 

לסיכום: ''אופנוע קטן ממדים ומגניב ביותר, שנותן לך לעשות אתו מה שבא לך ויותר'' רוכבים מתחילים מוצאים בו שובבות ורוח נעורים: ''הדיוק כמו ילד עם ADHD, שלא מסוגל להישאר במקום אחד''. ''איכשהו הרגיש לי כאילו הוא מתגרה בי שאכנס אתו לשטח''.

 

אופנוע שלא יפתיע אותך

 

 

מן העבר השני של זירת העירומים - הקוואסקי Z300, שעושה הכול פשוט טוב וחלק. כולל הרכבה ושיוט בכביש המהיר באופן נח ומפתיע. המושב נעים, ההיגוי טוב מאד אם כי לא באמת ספורטיבי. גם מהירות הגלגול בפניה טובה, אך די מהר ניתן להבין כי הוא לא באמת בנוי לרכיבות ספורט.

עם שני צילינדרים הפועמים בקרבו הוא לא באמת חלש, אבל קשה להשוות את אופי הרכיבה שלו לימאהה ולאחרים, המרגישים הרבה יותר ''חיים''. ההיגוי איטי יותר והתגובות שלו מאד צפויות.

ה- Z300 הוא אופנוע שלא יפתיע אותך. וזו, ככל הנראה, נקודת האור הכי מפתיעה כאן. אמנם רובנו רוכשים אופנועים כדי להרגיש ולהתרגש, אבל כאן מדובר בכרטיס הכניסה הראשון לעולם האופנועים האמתי. כאן נרכוש את הרגלי הרכיבה הנכונים, נלמד את רזי ההנאה שברכיבה דו גלגלית. על ה- Z300 אפשר לנסות להשתולל, אבל האופנוע מציע מעבר לזה הרבה מקום לתיקוני טעויות וסלחנות. ויהיו כאלו. בשפע.

 

מושלם לרוכב המתחיל

 

 

רוכבים מתחילים התרשמו כי ה- Z300 אופנוע מושלם לרוכב המתחיל. די מנופח, יחסית לנייקד. מושב פחות נוח: ''לאחר נסיעה ארוכה עליו הרגשתי כאילו הישבן התיישר לי''.

רעש מנוע גרגורי חתולי מסוקס ומופנם. התרשמנו שהאופנוע סלחן לרוכב ולא מפתיע או מאיים. מקנה תחושה של בטחון וסלחנות מהרגע הראשון רוכבים מנוסים חשו כי הקוואסקי ''חלבי'' להם מדי.

פקודת מצערת זוכה לתגובה אטית יחסית. תנוחת הרכיבה נוחה, אם כי אינה מתאימה לרוכבים גבוהים, אשר ברכיהם נתקלות בשיפוליו החדים של מכל הדלק. מיקום הרגליות ביחס למושב נוח וכן מיקום כפתורי השליטה. אם כי דווח לי כי ''מידי פעם, כשיש קפיצות בכביש, הוא משך אותי קדימה והייתי צריכה להתמקם על המושב מחדש''.

כנראה הכלי הכי נכון לרוכבים מתחילים שעוד לא רוצים ''להשתולל'', אבל רוצים לשמור את הפוטנציאל. גם הנייקד הזה לוקה בהיעדר מיגון רוח מתאים למהירות גבוהה. מתאים לחסרי ניסיון שרוצים להתחיל עם אופנוע רגוע שלא מפתיע. ה- Z300 זכה לכינוי ''החתיך מבין הנייקדים'', 

 

פונקציה מורכבת

 

 

חוויות הנוסע/ת שמאחור שונה מאופנוע לאופנוע ולא אחת חשובה בשימור חיי החברה או הזוגיות של הרוכב/ת. במבחן דאגנו שהרוכבות יבחנו גם את איכות האירוח במושב האחורי.

ימאהה R3

מושב די נוח, אולם לא למרחקים ארוכים. דיווחים מעידים כי לאחר רכיבה של 20 דקות הישבן קצת כואב. אין ידיות אחיזה, אך במידה והרוכב רוכב בצורה חלקה ולא אגרסיבית המורכב מצליח לייצב את עצמו ללא מאמץ. מכל הדלק קטן ומרוחק מכדי להישען עליו בנוחות, אולם ניסיון הרכיבה העיד כי אין צורך בכך מאחר וההאצות והבלימות אינן כה חריפות.

הונדה CBR 300R

קיימות ידיות אחיזה והחוויה בתחילת הרכיבה בטוחה ונוחה. האופנוע מתנהג בצורה חלקה וההאצה מתונה יחסית, ''אז לא הייתה סכנה שאעוף אחורה''. גם בבלימות הישיבה הייתה נוחה מספיק כדי שניתן יהיה להתנגד להן בקלות. אולם, לאחר פרק זמן ארוך (כשעה רצופה) כמורכבת החוויה הופכת קשה: ''שמתי לב שהרגליות של המורכב ממוקמות קדימה וגבוה מדי, כך שאני לא באמת יכולה להישען על הרגליים והיציבות שלי תלויה בשרירי הבטן והגב – וזה הרבה יותר קשה''.

ק.ט.מ דיוק 390

תנוחת הישיבה הזקופה נוחה גם מאחור, יש ידיות אחיזה אך התחושה היא שהאופנוע קטן והכול צפוף: ''לא הצלחתי להגיע למכל דלק וחששתי שאפול בדרך, אבל היו ידיות''.

קוואסקי Z300

אין ידיות אחיזה ותנוחת הישיבה הותירה רושם של חוסר אונים מאחר ומחד אין יכולת להישען על מכל הדלק ומאידך, מורכב שיבחר לשבת זקוף מוצא עצמו מחוץ למשוואה. מלאכת ההרכבה על הקוואסקי דורשת רכיבה עדינה יותר. ריפוד המושב מעט נוקשה אך לזכותו יאמר כי הוא מוגבה ולכן גם מאחורי רוכב גבוה ניתן עדיין לראות את הנוף שמלפנים.

 

חוות דעת אישיות, נתוני יצרן ומחירי חלפים וטיפולים

 

אלון סקניה

 

אלון סקניהאלון סקניה

 

במבט אישי - אלון סקניה

 

 

 כמה הצטערתי כששמעתי שה-RC לא יצטרף למבחן. חולק את אותה שילדה ומתלים עם הדיוק, כנראה שמדובר באופנוע בונבון אמיתי. אבל בסופו של יום, גם אני הופתעתי מהבחירה שלי.

הימאהה, שכבש אותי במגרש החניה הוא לא האופנוע לרוכב המתחיל. הוא פשוט דורש יותר מדי התעסקות ולרוכב שרק עכשיו לומד את רזי הרכיבה הנכונה ועושה צעדיו הראשונים בעולם האופנועים וצריך להתמודד עם רצועת כח צרה, היגוי מהיר והחלפות הילוכים תכופות – זה פשוט יותר מדי בבת אחת. בסופו של דבר יקנה לעצמו הרגלי רכיבה לא נכונים וזו לא ממש הדרך להיכנס לעולם הדו גלגלי. ההונדה מנגן כינור שני לימאהה. אמנם יותר נח ויותר יציב, אבל גם יותר חלש ופחות מרגש. וכולנו פריקים של ריגושים. 

דווקא האופנוע הכי פחות צפוי היה הכי מפתיע. ה-Z השרה ביטחון כמעט בכל סוג רכיבה, כולל עירונית או בהרכבה. בלמים ומתלים טובים פלוס, לוק סקסי (לא כמו הימאהה), מנוע חזק (לא כמו הק.ט.מ), נוח (לא כמו ההונדה). בסופו של דבר – זה האופנוע שהייתי קונה לבן שלי. לי הייתי לוקח את הק.ט.מ. מוריד לו את המשולשים על המזלג כדי להעמיס משקל על הפרונט, מעיף את המראות הגדולות האלו. במקום כידון השטח הבשרני והגבוה הייתי מוצא איזו אלטרנטיבה שתגרום לי לרכינה לפנים... אה, נכון. קוראים לזה RC390!

 

קרין גל סופר

 

קרין גל סופרקרין גל סופר

 

במבט אישי – קרין גל סופר

 

 

הפרמטרים עבור הכלי שלי הם:

1. נסיעה בתוך העיר מבלי לשבור את הגב.

2. אפשרות ליהנות מנסיעות וטיולים משותפים עם חברים בסוף שבוע.

3.  נמוך (אני די גמדה).

4.  לא כבד שאני לא אצטרך אימוני כוח.

הכלי שזכה בגדול עבורי הוא ה- KTM DUKE 390

כל מי שמכיר אותי יוכל להעיד שבהחלט KTM איכשהו הצליחו לייצר אותי באופנוע.

בדיוק בגובה שלי, לא כבד לי בכלל, מסוגלת להתמודד אתו ומעבר להיותו ממש חתיך הוא שובב, חסר רוגע ואפילו כשהמנוע כבוי הוא מתגרה בך לבוא ולצאת למסע ביחד.

חתיך כבר אמרתי?

 

לנה

 

לנהלנה

 

במבט אישי – לנה

 

 

בין ההיכרות עם אנשים חדשים (ומדהימים!), הצילומים והרכיבה בנופים היפים – כל הזמן חזרה אליי המחשבה כמה הדיוק 390 מרשים. כל כך הופתעתי ממנו לטובה שנשאר לי טעם של עוד, למרות שחיכה לי אופנוע ספורט 750 סמ''ק בסוף היום.

הרגשתי פתאום גדולה על הדיוק, הרגשתי שליטה שלא הייתה לי על אף אופנוע. הכי הדהים אותי שלמרות שהוא כזה קטן, הוא לא הגביל אותי במהירות ולא הרגשתי חוסר אחיזה בפניות – הוא פשוט יודע לעשות הכול. לפעמים מה שאנחנו מחפשים הוא לא גדול יותר, מהיר יותר ויקר יותר. לפעמים מה שאנחנו מחפשים הוא ממש כאן, קטן, זול (יחסית לאופנועים כבדים) ומתאים לרישיון A1, שזה נפלא כשמבינים את זה.

 

אנסטסיה

 

אנסטסיהאנסטסיה

 

במבט אישי – אנסטסיה

 

 

למי שמחפש כלי מאוד ספורטיבי עם מראה קרבי, ה- R3 הוא האופנוע בשבילו. למי שאין ניסיון כלל על הכביש וחושש אזי הקוואסקי הוא האופנוע הנכון. הק.ט.מ הוא אהבה חדשה עבורי במבחן – בעיניי מיועד למי שאוהב שטח וכביש.

מי שמחפש כלי ספורטיבי לא קיצוני עם המון נוחות, ההונדה לדעתי מציע את השילוב המנצח הזה.
 

 

ילנה לוי

 

ילנה לויילנה לוי

 

במבט אישי – ילנה

 

 

אני הייתי בוחרת את הימאהה R3 בזכות הישיבה הנוחה, הגובה והכידון הגבוה. מעבר לכך, האופנוע חתיך הורס בעיניי וניתן לצאת אתו לטיולים ארוכים בכיף.

את ההונדה הייתי לוקחת להשכבות בערד, את הק.ט.מ כדי לשחרר ווילי וסטופי ועבור רכיבות עירוניות או בערב לפאב הייתי הולכת על Z300. אבל אם לבחור אחד, אז אני עם ה- R3.

 

נתוני יצרן:

 

 

 

ק.ט.מ דיוק 390

ימאהה YZF-R3

הונדה CBR300R

קווסאקי Z300

נפח בסמ’‘ק

373

321

286

296

צילינדרים

1

2

1

2

כוח סוס

43

42

30

39

מומנט קג’‘מ

3.6

3

2.7

2.8

משקל (ק’‘ג)

יבש - 139

יבש - 147

רטוב - 162

רטוב - 174

גובה מושב (מ’‘מ)

800

780

780

785

בסיס גלגלים (מ’‘מ)

1,367

1,380

1,380

1,405

קוטר מזלג (מ’‘מ)

WP 43 הפוך

רגיל 41

רגיל 37

רגיל 37

מחיר בארץ (ש’‘ח)

34,900

41,985

38,900

39,985

 

 

 

חלפים - המחירים בש''ח וכוללים מע''מ

 

 

חלפים

ק.ט.מ 390

ימאהה R3

הונדה CBR300R

קווסאקי Z300

ידית בלם

                219.30

                211.81

                132.00

                148.30

ידית מצמד

                248.38

                211.81

                  96.00

                244.60

רגלית רוכב (Peg)

                121.93

                474.40

                385.00

                478.00

רגלית בלם

                319.73

                281.40

                270.00

                449.20

רגלית הילוכים

                236.34

                493.40

                272.00

                379.10

יחידת מאותת

                196.49

                190.90

                419.00

                271.40

כידון

                799.33

                590.60

                450.00

                798.20

סה''כ

            2,141.50

            2,454.31

            2,024.00

            2,768.81

 

 

 

טיפולים - המחירים בש''ח וכוללים מע''מ

 

 

טיפולים

ק.ט.מ 390

ימאהה R3

הונדה CBR300R

קווסאקי Z300

1000 ק’‘מ

                685.00

                629.16

                597.95

                673.21

5000 ק’‘מ

 

                481.84

 

 

6000 ק’‘מ

 

 

 

                241.31

7,500 ק’‘מ

                734.00

 

 

 

10000 ק’‘מ

 

                756.79

 

 

12000 ק’‘מ

 

 

                991.03

            1,056.77

15,000 ק’‘מ

            1,070.00

                481.84

 

 

18,000 ק’‘מ

 

 

 

                241.31

20,000 ק’‘מ

 

            1,608.67

 

 

22,500 ק’‘מ

                734.00

 

 

 

24000 ק’‘מ

 

 

            1,251.81

            1,402.94

סה’‘כ

            3,223.00

            3,958.30

            2,840.79

            3,615.53

 

 

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

16 במרץ 2016 ב 22:28

אחלה כתבה!

הרבה תוכן טוב בזמן האחרון..

2

אורח/ת

18 במרץ 2016 ב 09:26

רק כאן אני קורא מבחנים כמו שצריך

בלי הצפה של תוכן שיווקי וחדשות קצרות על אופנועים
גדולים אתם

3

אורח/ת - אופנוען לעתיד הקרוב

06 באוקטובר 2018 ב 04:14

אחלה תוכן אהבתי שמדברים דגרי בלי לבלבל תמוח תותחים אוהב אתכם !♥♥♥