שטח 4X4 > כתבות > למען הקהילה

ג'יפאים מתנדבים למען עמותת אחים ולהנצחת סרן צבי קפלן ז"ל

לאתר השטח הגיעה בקשה מעמותת אחים לעזור במצווה למען ילדים ובני נוער משותקי מוחין ומנווני שרירים, עם 35 ג'יפאים הדרושים לקייטנה. בפועל התנדבו 45 ג'יפאים (125%) לפעילות החשובה של הטיול השנתי.
חוויות ומעט תמונות מהפעילות וגם מעט תובנות לפעילויות הבאות...

המטר: גיוס 35 ג'יפאים להסעת קייטנת פגועי המוחין והנצחת קצין ולוחם

כמה נקודות לתחילתו של הסיכום:
* מסע ההנצחה להנצחת סרן צבי קפלן ז''ל שנפל בקרב בסג'עייה ב''צוק איתן'' ובחסות עמותת אחים  ואתר השטח הישראלי.
* בפועל גוייסו 45 ג'יפאים מתנדבים, במקום היעד המקורי של 35 והצלחנו להוציא יותר משתתפים לשטח -  120% מכמות הילדים שתוכננה מראש, כולל משפחות ממבוא חורון שעמלו וטרחו להוציא את הילדים המוגבלים והמונשמים ל-4 ימי החג לאירוח ביישוב, בבתי התושבים כדי שמשפחות הילדים יוכלו לנוח בארבעת ימי שמחת תורה, לטעון כוחות, לטעון מצברים ולטפל גם בילדים האחרים...
* איתי היה בחור כבן 35 שעדיין חי ומטופל אצל ההורים. נערי מבוא חורון לא עזבו אותו דקה והעלו אותו בידיהם אל הרכב וחיכו לו בנקודת הפיזור עם העגלה גם, היו שם מטופלים מגיל 6 ועד 35 עם צוות רפואי של רופא ופרמדיק בכיר שגם הם באו עם המשפחות ל-4 ימים בהתנדבות וקיבלו אירוח מלא ביישוב וכמובן אירוח VIP בטויוטה שלי למשך המסע עצמו.

המטר: גיוס 35 ג'יפאים להסעת קייטנת פגועי המוחין והנצחת קצין ולוחם

איך מגייסים 45 ג'יפאים בערב חג ? בדם, יזע ועם הרבה חברים...

אז למי שלא זוכר האירוע תוכנן לקיץ 2014 (שרשור ההתנדבות המקורי) ואחרי שגייסנו את כל הכוחות הוא בוטל בגלל הוראות פיקוד העורף בזמן צוק איתן, אז רצינו לעשות את האירוע ב14 לחודש... אבל בתאריך זה 30 ג'יפאים מתנדבים וחברים כבר היו מחויבים לאירועי 4X4 ולפעילויות התנדבותיות אחרות. 

אז נאלצנו לגייס ל-15 לחודש (שרשור הגיוס החדש). חברים טובים שמובילים את כל אתרי הפייסבוק פתחו לי את הדלתות ואיפשרו לי לפרסם בדפים של מועדון איסוזו, טראנו, טויוטה ,(זה היה עוד לפני שקניתי את השמפנייה-קרוזר שלי), יואב קווה, אתר השטח כמובן ועוד... סה''כ פורסם האירוע ב-14 דפי פייסבוק ואתרי אינטרנט. 

בשיטת החבר מביא חבר, חברים מעולם ההי-טק, ג'יפאיות בחבורה שהפיצו לאתר ''אימהות לחיילים'' ועשו ''גיוס'' מוצלח'' (תודה מיוחדת). וכלל מבלי לפרט שמות - אבל היו ח'ברה שנתנו לי עצות מועילות לאורך הגיוס והביאו איתם 3 ו4 ג'יפאים חברים - תודה רבה. 

איך מגייסים 45 ג'יפאים בערב חג ? בדם, יזע ועם הרבה חברים...

הכנות ולוגיסטיקה והשותפים להובלה

 מכיוון וזה אירוע ראשון שלקחתי על עצמי להובלה עבור הפעילות החברתית של אתר השטח חיפשתי חברים להובלה שיביאו קצת אור לילדים פגועי המוחין. מהשמיים שלחו את ליאור פז, חבר יקר שפעמיים הכין מסלולים, ובהתחלה עברנו עליהם מבלי להיפגש ושיפצתי את המסלולים מניסיוני של  שנים של התנדבויות ב4 עמותות גיפאים - כך שיהיה קל במידה סבירה, אך יחד עם זאת מספיק מרתק ועם נופים שהג'יפאים ירגישו שגם הם ניתרמו ונהינו חברה - זה נכון שהמטרה היא הנערים והנערות פגועי המוחין, אבל יש ג'יפאים רבים שלא יודעים לבנות ציר לבד ונהנים להיצטרף לטיולים מאורגנים - ומגיע גם להם ולהן להינות קצת, על שהשקיעו מזמנם ומממונם,. ביום שקניתי את הטויוטה כבר איתגרנו אותה בטיפוס לגיבעת איילון עם התצפית המדהימה, הירידה המקורית  באמצע הסיבוב, נראתה לא מעשית לגיפונים ו SUV ומייד בוטלה. לאורך בדיקת המסלול הזזנו סלעים שסכנו את הרכבים או סתם הפריעו, כופפנו ענפים ובעיקר נסענו הרבה ברוורס - כי צירים היו חסומים, או בסיכון לסריטות. מזל שיש לי בשמפנייה קרוזר מצלימת רוורס :-)  כמומלץ לאירועים רבי משתתפים כאלה קבענו מיפגש נוסף לאחר הצהריים ביום שלפני האירוע, לאתר נקודת כינוס שתתאים לשינוע פגועי המוחין במיקרה של גשם, שכן התחזית הייתה גשם !! למרות שלא הייתה אופטימלית לאכלס 35-45 גיפאים. גייסנו את בן ארגמן הפרמדיק המתנדב הבכיר שיצא איתנו לבדיקת ואישור המסלול כנאות למוגבלויות ויצאנו לדרך, בפניות וצמתים השתדלנו לשים שלטים (נקודה לשיפור - הם צריכים להיות הרבה יותר גדולים ואולי אפילו מנוילנים למיקרה של גשם) ושוב הזזנו אבנים וסלעים שהתגלגלו למסלול בשבועיים האחרונים. תודה לשותפים ליאור ובן. בבוקר האירוע - ירדתי לשים שלטים מכביש הכניסה ליישוב עד למקום הכינוס שהיה ליד המכולת, מצטער הם לא קוראים לזה צרכנייה, ואין שם כתובת מלבד נקודת וייז. נשלח ווטס-אפ עם הוייז לנהגים ולמי שאין וייז השתדלנו להודיע בטלפון ולשאר עידכונים גם באימייל.

להורדת הקובץ לחץ כאן

הכנות ולוגיסטיקה והשותפים להובלה

הכרת הלקוחות - המוגבלויות ונקודות אפשריות לתקלות

כאמור הגעתי למקום ביום שלפני האירוע להכיר את יוסי מנכ''ל עמותת אחים  ויזם האירוע, ואת בן ארגמן הפרמדיק הבכיר, וכמובן לפגוש את החבר'ה המוגבלים. בדקנו מה יכול לפגוע באירוע כאשר לבן הפארמדיק יש את כל ההיסטוריה הרפואית של 40 הנערים, נערות, ילדים, ילדות וגם של הבוגרים ביניהם. לאחר תחקור קצר החלטנו לא לאשר הצטרפות של חבר בוגר שמונשם קבוע עם ציוד רפואי רב, וגם של ילדה מקסימה שגם לא מבינה הרבה ממה שקורה סביבה והיא אחרי ניתוח גב. היגדרנו אחריות ברורה לכל מנהל באירוע -  שאני מטפל בג'יפאים ובן בילדים מבחינה רפואית ולוגיסטית וצרפנו לרב-שיח את נועם המפעיל את עשרות בני הנוער המקומיים שמשנעים, מאכילים, מבדרים ומעסיקים את המוגבלים  - כדי שלמשך 4 ימים ישוחררו משפחותיהם למנוחה, טיול וטעינת מצברים. כמובן סגרנו פינות, נוהלים ותוכניות לבקר עם מנכ''ל אחים שהוציא לנו אישור אחריות על האירוע והילדים כאשר הם מיחוץ לרכבים כדי שלאור וליאור המובילים וגם הג'יפאים המיתנדבים יהיו רגועים מבחינת אחריות וביטוח של הילדים עם המיגבלות הרפואיות המורכבות. בהמשך תפרנו רשימות מדויקות של התאמת הנכויות למיגבלות הרכבים, שכן לרכבים עם 2 הדלתות אפשר להכניס רק נוסעים שיכולים להיכנס בכוחות עצמם ואילו את הנכים הקשים בכיסאות הגלגלים אפשר לשנע רק לרכבים גדולים עם 4 דלתות. כמו כן ניסינו לשדך את הבנות המוגבלות לרכבי הג'יפאיות שהם אימהות יותר מנוסות. את הגברים הגדולים היצמדנו לרכבים עם בעלי רקע רפואי של חובשים ונושאי נשק (המידע - מי בעל רקע רפואי, או נושא נשק נאסף מראש ועודכן ברשימות).

להורדת הקובץ לחץ כאן

הכרת הלקוחות -  המוגבלויות ונקודות אפשריות לתקלות

תידרוך הנהגים על המיבצע והנוהלים

לאחר שעשינו רישום מסודר של כל מי שהגיע ( תודה לליאורה אבידן שלקחה על עצמה לעזור בתחום הזה של עידכון ההגעה והרשימות) ולאחר מיספר הצרחות של גיפאים נוספים שהגיעו במקום 3 גיפאים שלא הגיעו אל הרכבים היו כבר מצוותים נתנו מיספר הנחיות לחברה, מימני ומיוסי שור מנכל העמותה, על המטרה, היעדים, הסברתי קלות על המסלול והמיגבלות, שזה מסלול 4X4 ולא מסלול ליסינג, מכיוון והקטע הראשון בראש תל איילון הוא מעגלי ויכול להכיל רק 18-20 כלים, נעלה בשני דבוקות, ליאור פז הוביל את הדבוקה הראשונה ואני באמצע לעזרה בעלייה ובהשגחה והריזור הרפואי לחילוץ, הובלתי את הדבוקה השנייה, לאחר שהיבהרנו שכל גיפאי או גיפאית שלא מיומן וצריך עזרה בעליה, או חושש חוששת,,, שיעצור !!  ונגיע לכיוון ועזרה, כמו כן היבהרנו שלמרות שפינינו את הצירים במידת האפשר עדיין זה שטח הררי ואפשר לקבל קצת שריטות ומי שבספק שיעצור ונגיע לעזור,,,,וכך היה כאשר סייענו לכוון את הטוסון שהיה עם צמיגים רגילים ולקח נתיב לא אופטימלי עם דרדרת,, אז קצת פירפר ולאחר שירדתי לכוון עם בן,,  גם הטוסון המשיך בתנועה תוך מיספר דקות, בסופו של דבר אף רכב לא ניצרך לגרירה, משיכה או חילוץ למרות שהיה לנו את כל הציודים הנידרשים ואת המיומנות המיתבקשת בכאלה מצבים, החברה תודרכון שחובה לחגור חגורות בשטח גם לנוסעים מאחור ושאנחנו - קרי הג'יפאים לא מטפלים בכל בעייה רפואית ( גם לא מי שבעל ניסיון כחובש או מער) כי בשביל זה יש בשיירה פרמדיק ורופא ילדים יעודיים עם תוכנות ופרטיום רפואיים אישיים של כל לקוח, אלא אם כן יש מצב חירום !! הירחבנו על נוהל שיירה שמוודאים שהרכב מאחור בטווח עיין בייחוד בפניות וסיבובים = אבל לצערינו מוכר וידוע טבע האנוש הוא להשלים את המרחק קדימה, ופה חובה להישתפר כי נוצר נתק והנהג המנותק במקום לעצור במקום הימשיך לכיוון לא נכון בלי ליראות רכבים מלפנים וגרר אחריו כ10 רכבים לכיוון לא נכון,, נבהיר ונישתפר באירוע הבא. כמו כן במיקרה אחד, אחד החברים טיפס בפיסגת הגיבעה  על התל הגבוה, שלא לפי נוהל השיירה, ומיד חסמנו את הפירצה עם הריזור הרפואי של בן  בפיקוח יוסי גם,, להורדת הסיכונים המיותרים, שכן הייתה זו עלייה אתגרית שלא מתאימה למסע כזה ! כמו כן היבהרנו את נושא הביטוח שמכיוון וכל המסע ללא שכר, האחריות בתוך הרכבים היא של הנהגים בביטוח האישי שלהם ומיחוץ לרכבים האחריות והביטוח על העמותה!! כמו כן היבהרנו שמותר לצלם הכל אבל אסור במפורש לפי החוק לפרסם כל תמונה של נערים ונערות מיתחת לגיל 18 !! פתחנו את מערכות הקשר על 5 אמריקאי, העמסנו בזהירות ועדינות את הלקוחות השבירים ויצאנו לדרך בהובלת ליאור פז, עם לאור על הדבוקה השנייה ויחיאל פקר ידידנו כרגיל במאסף עם הרופא ילדים הייעודי והציוד הרפואי- תודה לשותפים

להורדת הקובץ לחץ כאן

תידרוך הנהגים על המיבצע והנוהלים

הרכבים השותפים

הרכבים השותפיםהרכבים השותפיםהרכבים השותפיםהרכבים השותפיםהרכבים השותפיםהרכבים השותפיםהרכבים השותפיםהרכבים השותפיםהרכבים השותפיםהרכבים השותפים

גלריה אתגרית

גלריה אתגריתגלריה אתגריתגלריה אתגריתגלריה אתגריתגלריה אתגריתגלריה אתגריתגלריה אתגריתגלריה אתגרית

הצ'ופר לנוער שאיפשר את מחנה הנופש - טיול אתגרי לדרך בורמה

 היתבקשנו על-ידי נועם ,מדריך הנוער, לתגמל גם את הצוות הטכני, נוער היישוב המקסים שטרח ועמל במשך 4 ימים, לבדר, להאכיל ולטפל בילדים והנערות המוגבלות כדי לאפשר למישפחותיהם חג אחד רגוע. אז גייסנו 7 ג'יפאים רציניים מהקבוצה ויצאנו לשוטט בלטרון, דרך בורמה וטיפוס בדרך העוקפת למישלט 21. במשלט הם ראו ''הצגה'' מה אנחנו לא עושים -  טיפוס אתגרי בסלעים של משלט 21 כאשר רכב GMC  משופר ניסע לעלות קיר ופשוט היתיישב על הגחון ולא יכל לנסוע קדימה או אחורה. ראינו, למדנו וגם השכלנו. הבנו ומהרנו חזרה כדי שנגיע בשלום לפני החג. תודה לרונן סטילקול ידידי, ברי, צביקה ושאר החברה שנתנו את העוד קצת להשלמת החוויה.

הצ'ופר לנוער שאיפשר את מחנה הנופש - טיול אתגרי לדרך בורמה

סרט וידיאו על סרן צבי קפלן

קישורים לפעילויות להנצחת סרן צבי קפלן ז"ל

סרן צבי קפלן ז''ל, (28), בוגר אוניברסיטת בר-אילן, מפקד בחטיבת גולני, נהרג בקרבות בעזה ביום ה-13 למבצע 'צוק איתן'.  צביקה נולד וגדל בשכונת נווה שאנן בחיפה, למד בישיבה התיכונית ''יבנה'' בעיר ובהמשך במכינה הקדם צבאית בעלי. הוא התגייס לפלוגת הסיור של גולני ושירת בה בתפקידי פיקוד. לפני שנתיים עבר להתגורר יחד עם עדי, רעייתו, ושני בניהם – אלקנה בן 5, ונדב בן 3 בקיבוץ מירב. המשפחה השתלבה בחיי הקהילה, ובאחרונה אף החלה בתהליך תכנון ובניית בית קבע בישוב. תפקידו האחרון היה מפקד פלוגת הכשרות בגדוד הסיור של החטיבה והוא היה אמור להתמנות למפקד הפלוגה המסייעת באחד הגדודים. בתקופת המעבר בין התפקידים שירת קפלן כקצין אגף המבצעים של גדוד הסיור, בתפקיד זה הוא מצא את מותו. דף הפייסבוק של כוח צביקה חיפה דף הפייסבוק של כוח צביקה מירב דף ההנצחה באתר אוניברסיטת בר אילן אתר יזכור

קישורים לפעילויות להנצחת סרן צבי קפלן ז

תגובות

5 תגובות

1

amirmoshe

17 באוקטובר 2014 ב 12:35

לגבי ההנצחה של סרן צבי קפלן

צהריים טובים, כאחד שהשתתף בטיול, חייב לציין קודם כל כי הארגון היה טוב, האוירה היתה מעולה, וכמובן שהמטרה הייתה עילאית וכזו שגרמה סיפוק.

אך לי אישית היה חסר משהו בהנצחתו של סרן צבי קפלן ז"ל. מלבד תמונה בדגלים לא היה שום אזכור עליו. ואני לפחות לא שמעתי עליו מילה מעבר לשני מילים שאמר לאור. בעיניי לפחות היה ראוי שתהיה מצגת קטנה לזכרו של מי שנפל על הגנת ארצנו. והייתי עוד יותר שמח אם ברכבים היו גם נציגי משפחה.

זו דעתי האישית ומבלי לפגוע בחשיבות הטיול ובהנאה שלי אישית הייתה ממנו.

2

leornevo

17 באוקטובר 2014 ב 20:05

הנצחת סרן קפלן- נכון - אבל במיגבלות השנה

אני מסכים עימך לגמרי, זו נקודה עדינה, המישפחה עדיין לא סיימה את השנה, האב "הלום קרב" בעצמו וקשה לא להיתמודד, ובטכס הסיום יוסי שיר סיפר שאישתו של סרו צבי ז"ל היתקשרה והודתה
למדתי את כל מה שאפשר על סרן צבי קפלן ופירסמתי סרט וידיאו עליו שביגלל השבת לא אצרף את הסרט עד צאת השבת ( נכבד את אמונתו)
הייתי יכול לספר מה למדתי אך גם עכשיו דמעות חונקות את עיני ומניסיוני לא הייתי יכול לדבר עליו וגם ליוסי שיר שהיה חברו האישי עדיין קשים הדיבורים
ב"ה בשנה הבאה זה יהיה פחות טרי ונוכל לשתף את המישפחה והילדים הלו הצעירים גם,,,

3

leornevo

17 באוקטובר 2014 ב 20:14

סרט וידאו על סרן צבי קפלן

4

Ogash Ofer

18 באוקטובר 2014 ב 08:54

עמותת אחים - סיכום האירוע


קישור לכתבת הסיכום של לאור נבו על יום ההתנדבות שהתקיים בסוכות 2014

(במקום בקיץ בגלל 'צוק איתן').

5

leornevo

21 באוקטובר 2014 ב 20:13

סט תמןנןת ראשון - תרומת הצלמת דפנה גיל

הגיע סט ראשון של תמונות מיקצועיות - מהצלמת דפנה גיל - מקווה שיש לכם גישה לגוגל
https://plus.google.com/photos/115196306800967554719/albums/6071842719534527441?banner=pwa&sort=1