כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

טיול מזראטי על דרך אלון - מרץ 2017

שיירת מזראטי המטפסת לירושלים, יורדת בכביש 1 וחוצה את מזרח הארץ על כביש אלון זו חוויה רב חושית - לעין, לאוזן ולמי שנוהג גם לכול הגוף אשר מוצף באדרנלין חיובי.
סיכום טיול מזראטי לאורכו של כביש אלון בתקופה הכי יפה בשנה.

אוהבים את הסאונד של הגז

טיפסנו על כביש 1 לירושלים, המשכנו בירידה על כביש 1 ונפגשנו שוב מעל נחל אוג - הזורם מירושלים לכיוון ים המלח. עצרנו בפתחה של אכסניית השומרוני הטוב - שריד לכנסייה ביזנטית ולפונדק ששימש את הולכי הרגל בין ירושלים לים המלח וליריחו. כאן ע''פ האמונה הנוצרית הנחה ישו את תלמידיו לנהוג במידת החסד עם שאר בני האדם ככתוב בתורה ‘‘ואהבת את רעך כמוך’‘. המשכנו בירידה לכיוון ים המלח ופנינו לכיוון מצפה יריחו ולכביש המוביל למנזר סנט ג'ורג'.

כביש צר ומפותל

נחל פרת הוא וואדי קלט זורם בחלקו כל השנה, בזכות 4 מעיינות שופעים הנובעים בלב הערוץ. הנחל שתחילתו בצפון ירושלים זורם עד ליריחו ובחלקו התחתון בנוי על המצוק מנזר מבודד של הכנסייה היוונית. מנזר סנט ג'ורג' נבנה במאה החמישית והורחב במהלך המאה השישית על ידי נזיר בשם גיאורגיוס שעל שמו נקרא המנזר. הנוצרים מאמינים כי זו המערה בה התגורר אליהו הנביא וכי במערה זו בישר המלאך לסבו של ישו, יואכים, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה, אימו של ישוע (ישו). לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטח ע’‘י ישראל הציבו הנזירים צלבי ברזל רבים על הגבעות שמסביב ובפתחי מערות ההתבודדות שלהם. כיום חיים במנזר כ-10 נזירים. הכביש המוביל לעבר המנזר צר, מפותל, מהנה במיוחד לנהיגה אך מחייב משנה זהירות בשל התנועה הנגדית.

תיירים, פלסטינאים, ישראלים ושיירת מזראטי בנווה המדבר

עצרנו בפתח הדרך היורדת למנזר סנט ג'ורג' שמסביב אוטובוסים של תיירים - בעיקר צליינים הבאים לראות את המערה של אליהו הנביא (ע''פ אמנותם), סוחרים פלסטינאים המגיעים מיריחו מכינים לנו מיץ תפוזים ומיץ רימונים, קבוצת רוכבי אופניים ישראלית ושיירה מכובדת של מזראטי אשר מייצרת סאונד מיוחד המהדהד בלב המדבר.

צפונה על דרך אלון

דרך אלון, על שמו של יגאל אלון, חוצה את הבקעה ב''שני שליש'' גובה ומעל כביש 90 שמקביל לנהר הירדן. לאורכו של הכביש יישובים ישראלים הממוקמים על ההר במזרח הרי השומרון ומעל הבקעה - לאורכו של כביש אלון שוכנים כיום 14 יישובים ישראליים: אלון, מצפה חגית, מעלה מכמש, רימונים, כוכב השחר, מעלה אפרים, גיתית, מכורה, חמרה, בקעות, רועי, חמדת, משכיות, רותם ומחולה. בנסיעה על דרך אלון פוגשים מספרי רישוי צהובים (ישראלים) ומספרי רישוי לבנים/ירוקים (פלסטניאים). בסופו של כביש אלון מתחברים בצומת מחולה לכביש 90 וחוצים צפונה את המחסום לעבר הגלבוע. אנחנו חצינו את עמק בית שאן וטיפסנו לארוחה מסכמת במסעדת קימל בגלבוע - סיום טעים לטיול מיוחד.

תודה לכל המשתתפים על החברותא והסבלנות ולהתראות בטיול מזראטי הבא

תודה לכל המשתתפים על החברותא והסבלנות ולהתראות בטיול מזראטי הבא

קישור לכתבה של הילה ציאון בוואלה:

''הקישור לפרארי ולמותג האיטלקי בכלל השאירו את החייתיות ברכב, מסביר אוגש כשאני לוחצת על דוושת הגז בדרך המתפתלת, זה בא לידי ביטוי במוזיקה שהאוטו מייצר, בצורה ובביצועים. אבל מאוד בטוח לנסוע בו, הוא מרגיע, אמנם לרכב יש מאות כוחות סוס והוא כיף לנהיגה, אבל גם שומרים על הנהג בעזרת בקרות הנהיגה.''

חוויה מקומית: טיול מסעיר עם מועדון מזראטי