שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > איטליה

הרפתקאות מרצדס בצפון איטליה - נובמבר 2014

שלג עם כבישים חסומים, קרח ומפולות אבנים, שבילים הרריים ומעברי הרים גבוהים, מזג אוויר טוב וגם גשם בשביל האתגר, אגמים, מנהרות וכבישים מפותלים, 7 מרצדסים וחבורה שמוכנה לכל הרפתקה או בקיצור - איטליה על הקצה!
צילומים: גיא דשת ועופר אוגש.

השיא - מעבר הרים בקרח בגובה של 2,200 מטרים

הסרט המסכם את המסע:

בקצה העונה...

יצאנו לדרך, לסבב ב' של המסע, בידיעה כי החורף בפתח ועם זאת התחזית האירה לנו פנים ומזג האוויר התאים לנו בכול יום - גם מזל צריך בחיים! או ברוח המסע: ''מי שעושה מצוות זוכה לניסים!''.
קישור ליומן המסע של הסבב הראשון - מרצדסים בצפון איטליה, אוקטובר 2014

מעבר הרים מפולס בין איטליה לשוויץ

יום חמישי - היום הראשון למסע

הגענו לשדה התעופה של מילאנו בטיסת בוקר מוקדמת מתל אביב. התארגנות מהירה, ''חתימה'' על כלי הרכב - מרצדס מסוג CLA ו- A, תדריך נהיגה וקדימה לדרך... מזג האוויר נאה, השמש נעימה ומלטפת, האוויר צלול ואנו ''מפליגים'' לדרכנו על הכבישים המהירים בדרך לאגם קומו. ארוחת צהרים ולאחריה טיול רגלי בסימטאות הקסומות של קומו. ההליכה לאורך האגם הגדול חושפת בפניה את ניזקי הסופה שלפני שבוע - כבישים מוצפים, סחף אדיר גל עצים מכסה את שורות המזח ועובדי ניקיון מנסים להחזיר את המצב לקדמותו. קושי ביציאה ממגרש החנייה, רחובות חסומים ומשטרה שלא מצליחה להתגבר על עומס התנועה גורמים לנו ''ליהנות'' משעה של תנועה עירונית עמוסה ופקוקה בפאתי קומו.
לאחר שאנו חוצים את העיר הקטנה, הכבישים נפתחים, הופכים צרים ושוממים ואנו בתנועה צפונה על הכביש המפותל לעבר בלאג'יו - עיירת הקצה במפגש האגמים קומו ו-לאקו. בבלג'יו אנו מתמקמים במלון מיוחד המשקיף על האגמים ואת ארוחת הערב אכלנו במרתף יינות, הממוקם בסמטה צרה לצד האגם.

כבישים הררים מפותלים ורטובים - תענוג!

יום שישי - היום השני למסע

את הבוקר התחלנו עם מעבורות לכלי הרכב במטרה לחצות את אגם קומו - גם מקצר את הנסיעה אבל בעיקר חוויה מיוחדת! כבישים מפותלים ומלאי מנהרות פותחים לנו את היום ומאפשרים ליהנות מנסיעה מהירה וחוויתית. כביש בין כפרים שמסביב מדרונות של גפנים המסודרים בטרסות מקסימות מביא אותנו לבית קפה רגוע בעיירה קטנה. מתחילים לטפס ועולים בגובה עד לבורמיו שבגובה 1,300 מטרים. המעבר לסטלביו סגור, מעכשיו ולכל החורף, וזאת לאחר ששבוע שעבר ירד כמטר של שלג ואין כוונה לפלס את הדרך.
מטפסים למעבר פוסגאג'נו שעבר פילוס לאחר הסופה הגדולה הפוקדת את קו הרכס. ככול שעולים בגובה הלבן משתלט על הנוף וצידי הדרך גבוהים יותר (בגלל הפילוס). תמונה קבוצתית במעבר ההרים ואנו יורדים לעבר לויגנו - עיירת סקי בגובה של 1,800 מטרים שהיא אזור פטור ממיסים בין איטליה לשוויץ (בשליטת איטליה) ואליה אפשר להגיע מ-2 מעברי הרים - האחד מאיטליה והשני משוויץ ומנהרה אחת שמגיע מאיטליה.
המעבר מלויגנו לכיוןן הברנינה חסום עם במחסום מאולתר והרבה שלג בהמשך הדרך. צמיג קרוע, מבור קטן על אחד מכבישי האספלט בעיירה מחייב אותנו לתקן את הצמיג עם ערכת הפנצ'ר שהבאנו מהארץ ולאחר מכן לאתר צמיג משומש ולהחליפו אצל הצמיגאי, איש המרוצים, המקומי. אנו יוצאים מלויגנו עם חשיכה ומטפסים חזרה למעבר ההרים לעבר איטליה - אורות הרכבים והשלג סביב - מקסים! (ותודה לאל!).

יורדים מהמעבורת שעל אגם קומו

תמונות מהיום השני באיטליה

תמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליהתמונות מהיום השני באיטליה

לא כייף לפגוש כביש חסום! אבל זו תמיד הזדמנות לנסות מעבר אחר...

מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...

מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...מעברי הרים, שלג וגם תקר בצמיג...

חוזרים לאיטליה בלילה - סוף יום שני

ההרפתקה מתחילה - צהרים של היום השלישי

פותחים ציר בהרי האלפים...

פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...פותחים ציר בהרי האלפים...

יום שבת - היום השלישי למסע

התחזית מתממשת ואנו קמים לבוקר מעונן ועם טפטוף קל של גשם, כשמזג האוויר דווקא מתחמם ועולה מעל האפס (ממש מתאים לנו! - כי אנו לא רוצים קרח על הכביש!!). מתחילים במעברי הרים בתוך איטליה עם כבישים מפותלים, רטובים ובעלי אחיזה מעולה! קפה של בוקר בבית קפה עם מקומיים שמשחקים קלפים ושותים קפה של ראשון בבוקר. מטפסים בכביש לעבר מעבר ההרים שהוא שביל כבוש ונתקלים במחסום. השומר ב''בקתת הניצולים'' הסמוכה לא ממליץ אבל גם מאפשר לנו ''לנסוע עד הנקודה שלא נצליח לעבור ואז נחזור אליו...''. זה האישור ששולח אותנו לעבר ההרפתקאה של המסע.
עוקפים את המחסום ומתחילים לטפס מעלה. מגובה של 1,900 מטרים השלג מכסה את מדרונות ההרים והטפטוף הקל מתחלף בשלג טרי. השביל עם קרח בתולי אבל בזכות הכורכר הוא בעל אחיזה טובה ואנו בעצם פורצים את הדרך למעלה. בשיאה הגובה של 2,200 מטרים קפוא ומושלג מסביב - אבל אנחנו בפסגה - גם של ההר וגם בתחושה. מתחילים לרדת לצידו השני של מעבר ההרים ומזג האוויר מתחמם, מגובה של 1,800 מטרים נעלם השלג והופך לגשם קל ועם הכביש המפותל אנו יורדים לבית הקפה שבעמק.
הגשם מתחזק ואנו בדרך למלון על שפת אגם איסאו המקסים - סוף חמים ונוח ליום גדוש חוויות.

ההרפתקה בשיאה - מעבר הרים כולו קרח

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

כנסיית הדומו במרכז מילאנו

איטליה - קרואטיה בסן סירו

יום ראשון - היום הרביעי למסע

התעורננו לבוקר מקסים על אגם איסאו ויצאנו לדרך מזרחה לעבר מרכז מילאנו כשהמלון שלנו ממוקם ליד כנסיית הדומו במרכז העיר מילאנו. החזרנו את המרצדסים ויצאנו לתור את העיר והפעם כמעט ללא קניות. ביקור בכנסיית הדומו ולאחריה ארוחת ערב כשרה וישראלית.
מיהרנו לאיצטדיון סן-סירו לצפות במשחק של הליגה האירופית - איטליה נגד קרואטיה אשר הסתיים בתוצאה המאכזבת 1-1 אבל סיפק לנו שפע אקשן בזכות החוליגנים מקרואטיה והפינוי המהיר והיעיל של אלפי אוהדים בעייתים של משטרת איטליה (יש לנו מה ללמוד...).

איטליה - קרואטיה בסן סירו

איטליה - קרואטיה בסן סירואיטליה - קרואטיה בסן סירואיטליה - קרואטיה בסן סירואיטליה - קרואטיה בסן סירואיטליה - קרואטיה בסן סירואיטליה - קרואטיה בסן סירואיטליה - קרואטיה בסן סירואיטליה - קרואטיה בסן סירו