שטח 4X4 > כתבות > טכני

WARN 9500TI מול RAMSEY 9500 PATRIOT במבחן הכננות הגדול:

במבחן השוואתי ראשון בעת החדשה מתעמתות שתי כננות העל בשוק הישראלי זו בזו.
וורן WARN 9500TI מול ראמזי RAMSEY 9500 PATRIOT מתחרות על השאלה : מי טובה יותר?

עימתנו את הכננות ראש בראש בסדרה של מבחנים מפרכים. לפניכם התוצאות...

קצת היסטוריה

לפני יותר מ-2500 שנה נולדה ה''כננת'' הראשונה - כלי עץ ששמש להרמה וגרירה של משאות כבדים. משאות, שיד אדם אינה יכולה להרים בעצמה. חיש מהר עוברות 2400 שנים ובאביב 1902 הכננת נכנסת לעידן חדש, מודרני ותעשייתי ומתייצבת נכונה למשיכה על פגושו של רכב. הייתה זו כננת מכנית, מופעלת באמצעות מנוע שמוקם בנפרד, לפגושה של משאית 4X2 קלה בצבא ארה''ב. משימותיה של הכננת הראשונה היו בעיקר הרמה וגרירה של משאות.
תוך זמן קצר התגלה הפוטנציאל הנוסף הטמון בה והיא החלה בהסבה לתחום חדש לחלוטין – חילוץ כלי רכב. בשנת 1914 אמיל קוניג (KOENIG), מהגר גרמני שהשתקע בארה''ב, שהביא לאוויר העולם כננת ידנית, שנעשתה פופולרית ביותר בשדות הנפט בטקסס ואוקלהומה.
ב-1924 הקים גלן בריידן (BRADEN), חברה לכננות שהייתה הראשונה ליצר כננת גלגל וכננת מכנית המקבלת את הנעתה ממנוע הרכב (1928). המוניטין של בריידן הביאו לכך ש-250 אלף כננות מכניות מתוצרתו הוצמדו לפגושים של ג'יפים במלחמת העולם השניה.
שנת 1944 הביאה לאוויר העולם כננות מכאניות ראשונות, מכניות כמובן, מבית היוצר של חברה חדשה בשם RAMSEY.
את פריצת הדרך השניה של עידן הכננות החדש עשתה חברת MANUFACTURING BELLEVIEW שבשנת 1959 יצרה את הכננת החשמלית הראשונה. השנה 1967, תעשיות BELLEVIEW נרכשות על ידי WARN (חברה שהוקמה בשנת 1948 והתמחתה בשוק המוצרים הנלווים לג'יפים – בעיקר נועלי טבורים).
RAMSEY פתחה את הכננת החשמלית הראשונה שלה בשנת 1971 ו SUPERWINCH -, חדשה בתחום הכננות, שהחלה יצור רק בשנת 1970. הם יצאו עם הכננת החשמלית הראשונה המיועדת לשוק הרכב בשנת 1984.

היסטוריה

השוק בישראל

שלוש חברות אלו: WARN, RAMSEY, SUPERWINCH מחלקות ביניהן את השליטה על שוק הכננות החשמליות בארה''ב ובעולם כולו. שלושת החברות מיוצגות גם בישראל.
פנינו ליבואנים: 'אספיר' יבואני רמזי וסופרווינ'ץ ו'הנפלד טכנולוגיות' יבואני כננות וורן' ובפינו בקשה צנועה: העמידו לרשותנו את הכננת החשמלית הנחשבת על ידכם לטובה ביותר עבור שוק השטח האזרחי בישראל.
הסברנו את עצמנו: אנחנו לא רוצים סיפורים בסגנון ''הכננת הזאת אומנם לא חזקה אבל היא אמינה, יפה, ונכנסת נפלא לתוך הפגוש הקדמי...'' ממש לא. בקשנו את הביצועיסטיות, אלה שנחשבות לחזקות ו/או המהירות ביותר. הם קלטו.
כננות וורן נחשבות מאז ומעולם למובילות בשוק האזרחי בישראל. שיווק יעיל, מגובה בצוות טכני מסור, חרוץ ומקצועי באופן יוצא דופן, העמידו את 'הנפלד טכנולוגיות' וכננות וורן הרחק לפני כל המתחרים. עד לפני מספר חודשים לא היו לוורן מתחרים.
'אספיר', יבואני סופרווינץ' לישראל, הבינו כי אין להם כננת שיכולה להתחרות עם ביצועי החשמליות של וורן. לא עוד. לפני כ-8 חודשים עבר הזיכיון לשיווק רמזי מידיו המסוקסות של עידו כהן לטובת הבולדוזרים של 'אספיר', משפחת עוז מתל עדשים. עם הפיכתם ליבואני רמזי בישראל הבינו ב'אספיר' כי נפתח להם חלון הזדמנויות חדש - כננות חשמליות שעל הנייר לפחות יודעות ללכת ראש בראש עם אלה של וורן.

כננת RAMSEY 9500 PATRIOT על מתקן נייד:

השוק המקומי

מי נגד מי?

ביום חורף עם ממטרים פזורים התקבצה חבורה של משוגעים לדבר – כתבים, צלמים, נציגי יבואנים ונציגי חברת וולטה מצברים - בג'ונגל של רמות מנשה. כננות נפרקו, נבדקו, הותאמו, צולמו כשהן עדיין מצוחצחות ומבושמות ו…התחלנו במלאכת השיפוט.
למבחן ההשוואתי העמידו הנפלד את ספינת הדגל שלהם - WARN 9500TI. אספיר העמידו למשימה את הטובה ביותר שלהם - RAMSEY 9500 PATRIOT.
מכיוון שתוצאות מבחן זה חשובות לא רק לכם הצרכנים אלא, ובעיקר, ליבואנים, היה ברור לנו כי שיטת הבחינה צריכה למזער טענות מצד היבואנים. עשינו כמיטב יכולתנו. ראשית הוחלט כי שתי הכננות ייבחנו, לסירוגין, על רכב מבחן זהה. טנדר G.M.C סיירה, נהוג בידיו האמונות של מומי גתמון (איש שטח וותיק וחצי מבית ''גתוס''), עמד מוכן למשימה. מבעוד מועד הוכנו שתי הכננות כשהן על עריסה נשלפת. מומי ידידינו הכין מתקן מתאים על הפגוש הקדמי (תודה מומי) וההכנות כמעט הושלמו.
הלאה. על מנת לצמצם ככל הניתן את ההלעזות האפשריות ''זה לא היה הוגן הכננת שלי כל פעם נבחנה ראשונה/אחרונה, אחרי שהשטח נהיה קל יותר/קשה יותר, המצבר נהיה ריק יותר/ מלא יותר'' ויתר הצקות של יבואנים - הקפדנו על ''חוק שוויון הזדמנויות''.
וכך עשינו: בתחילת כל מבחן, ובסיומו, נבדק מצב המצבר של הרכב באמצעות מכשור חשמלי. במידה ומצב המצבר הראה על ירידת מתח מהמצב הראשוני שלו היה ניתן פרק זמן להתאוששות באמצעות הטענת האלטרנטור. יתר על כן, סדר הכננות הנבחנות השתנה ממבחן למבחן - וכך סיבכנו את היבואנים שלא ידעו להחליט מה טוב יותר להיות ראשונים או אחרונים….

כננת WARN 9500TI על מתקן נייד:

מי נגד מי

הפרמטרים למבחן

שלושה פרמטרים נבחנו:
מרחק גלילה/מהירות הגלילה : אחרי שכבל כננת נפרש והתחבר לעוגן מדדנו מרחק נתון (10 מ' למעט במבחן האחרון) מנקודה נייחת בגוף הכננת, לכיוון הכבל. בקצה המרחק הנתון נכרך הכבל עם סרט סימון דביק והמתין. התחיל המבחן? הכבל נגלל פנימה, עד שצוות השיפוט הורה להפסיק את פעולת הכננת. המרחק מהסימן שעל הכבל ועד תוף הכננת נמדד שוב. התוצאה שהתקבלה הופחתה מ-10 מ' (המרחק הראשוני) והרי לכם תוצאה מדודה, המשקפת את מהירות גלילת הכבל על ידי הכננת שנבחנה.
התחממות הכננת : אורי נוני, מנהל טכני אצל יבואן רכב גדול, הביא מד-חום אינפרא אדום שיודע לקרא את החום שנפלט מגוף ממרחק לתוצאה על צג דיגיטלי. בדקנו בסיום כל מבחן. היו הבדלים.
יותר חשמל? : בסיום כל מבחן בדק עבורנו צוות חביב של חברת וולקן מצברים (יצרני מצברי וולטה ויבואני מצברי אופטימה) את מצבר הרכב. מי מבין שתי הכננות זוללת חשמל גדולה יותר? היה משעמם.

מבחן ראשון - גלילה ללא התנגדות

המשתמשים בכננת מכירים היטב את הרגע שבו מסתיים החילוץ וצריך לגלול את הכבל חזרה לתוף הכננת. אם יש משהו מעצבן זה כבל איטי. לסי שובי הביתה ! תנו לנו כבל שרץ פנימה מהר.
מי מהיר יותר? בדקנו. הייתה תשובה. מוחצת. כבל כננת וורן עבר מרחק של כ-37 מ' (כבל באורך 38 מ' פחות 5 כריכות ראשוניות) במהירות יוצאת מהכלל של 1.45.8 דק' . מהירות ממוצעת של 0.35 מ' בשנייה ! כבל כננת רמזי עבר מרחק של כ-29מ' (כבל באורך 30 מ' פחות 5 כריכות ראשוניות) במהירות איטית בהרבה - 2.17.35 דק'. מהירות ממוצעת של 0.21 מ' בשנייה. שתי הכננות כמעט ולא התחממו, כאשר וורן מצביעה על תוצאה מעט טובה יותר (18 מעלות מול 22 מעלות). המצבר לא הראה סימני מועקה ונותר ''חזק וגיבור'' אחרי שתי הבדיקות.
במהלך מבחן זה נבדק פרמטר נוסף - נוחות עבודה עם כבל בסמוך לתוף. ויתהפך הגלגל. כננת וורן, מהירה עד אובדן חושים, מקשה את השליטה עליה במטר האחרון. לא טוב. המטר האחרון חשוב שיגלל במשובה ונחת על-מנת לאפשר סידור נוח ובטיחותי של קצה הכבל במקומו. דווקא האיטיות של רמזי שיחקה כאן לטובתה - ביצרה יתרון תפעולי ובטיחותי.
פסק דין לבדיקה ראשונה - למרות החסרון שצוין בפסקה הקודמת אין ספק כי יתרון הגלילה המהירה שלה - קרוב ל-70% מהר יותר מרמזי – מעניק לוורן את הניצחון, ובגדול.

מבחן שני - גלילה בהתנגדות נמוכה

חלק גדול מהחילוצים נעשה מול התנגדות נמוכה: שקיעה בחול בקטע מפולס, נפילת שני גלגלים לחריץ, הרכב לא מצליח לטפס עליה חלקה/דרדרתית ועוד. מהם ערכיה של ''התנגדות נמוכה''? עד 1.5 טון. אתרתי מקום ''המייצר'' התנגדות בערכים שבין 1.5-1.7 טון. הסיירה נרתמה לעוגן והתחלנו בבדיקות. במבחן זה, כמו בשניים שיבואו אחריו, פילחנו את הבדיקה לשלוש תת קבוצות, מאופיינות במשכי הזמן בהן נדרשה הכננת לעבוד בכל אחת מהן: 15 שנ'. 30 שנ'. 60 שנ'. (בכל אחד מתת הקבוצות נדרשה הכננת למשוך רצוף, ללא הפסקה)
15 שנ' : וורן גללה 1.25 מ'. רמזי 1.15 מ'
30 שנ' : וורן גללה 2.15 מ'. רמזי 2.05 מ'
60 שנ' : וורן גללה 4.45 מ'. רמזי 4.10 מ'
בכל שלושת המבחנים הוכיחה וורן כי היא שומרת טוב יותר על קור רוחה. ההבדלים הלכו והצטמצמו ככל שמשך זמן העבודה הרצוף גדל. 13 מעלות של וורן מול 20 ברמזי במבחן של 15 שנ'. 19 מול 25 במבחן של 30 שנ'. 30 מול 33 במבחן של 60שנ'.
גם הפעם לא הראה המצבר איזה שהם סימני מועקה, שיוכלו להבדיל בין כננת אחת לרעותה.
פסק דין לבדיקה שניה - ניצחון לוורן. לא נוקאאוט, אך בהחלט ניצחון המתחזק, תיאורטית, עם נתוני התחממותה הפחותה מול יריבתה (תיאורטית בלבד מכיוון שהצלסיוס שנמדד, גם אצל רמזי, רחוק עדיין מאוד מהתחום המסוכן למנוע הכננת).

מבחן שלישי - גלילה בהתנגדות בינונית

התנגדות בינונית היא כזו שאינה מייצרת התנגדות העולה על 2250 ק''ג. מצאנו אתר שהעניק התנגדות שנעה בין 1.5 ל-2.25 טון. רתמנו את הסיירה. פרשנו כבלים. התחיל להסתמן מפנה.
15 שנ' – וורן גללה 1.05 מ'. רמזי 1.05 מ'…
30 שנ' – וורן גללה 1.95 מ'. רמזי 2.05 מ'…
60 שנ' –וורן גללה 3.55 מ'. רמזי 3.55 מ'…
בתחום ההתחממות וורן עדיין מובילה, אך הפער מצטמצם עוד יותר. 21.5 לשניהם במבחן של 15 שנ'. 23.5 מול 26.5 במבחן של 30 שנ'. 35.5 מול 36.5 במבחן של 60 שנ'. עם זרם האלקטרונים מה שהיה הוא מה שיהיה. אין תנודות משמעותיות.
פסק דין לבדיקה שלישית - תיקו. ההפרשים הקלים בהתחממויות הם לטעמי זניחים ועל כן היריבים לא מצליחים להוריד ידיים זה לזה ונותרים עם טעם של ''חכו, חכו'' - למבחנים שעוד נותרו.

מבחן רביעי - גלילה בהתנגדות משולבת, נמוכה-בינונית, עם הפרשי שכבות בתוף

המכשול שאותר היה כזה שהעניק ערכי התנגדות לא אחידה - בערכים שנעו בין 1-1.85 טון. לא רק ההתנגדות הייתה שונה. מיקום עוגנים משפיע על כמות הכבל הנפרש מתוף הכננת. ככל שיותר כבל נפרש החוצה כך יש לכננת יותר כוח להתמודד עם המכשול. יתר על כן, אם לכננת מסוימת יש כבל קצר יותר מרעותה עשוי הדבר להעניק לה יתרון בהתמודדות מול מכשול ועוגן זהים.
במהלך מבחן זה עבדה כננת רמזי, כל הזמן, על שכבה אחת נמוכה יותר (תחתונה יותר) מכננת וורן. וזה השפיע בגדול.
15 שנ', התנגדות 1טון – וורן גללה 1.35 מ'. רמזי 1.75 מ'
30 שנ', התנגדות 1.7 טון – וורן גללה 2.30 מ'. רמזי 2.60 מ'
60 שנ', התנגדות 1.85 טון –וורן גללה 3.95 מ'. רמזי 4.40 מ'
התחממות? וורן מובילה ונותרת קרת מזג: 22 מול 37 במבחן של 15 שנ'. 28 מול 44 במבחן של שנ'. 43 מול 51 במבחן של דקה.
חשמל? ללא שינוי.
פסק דין לבדיקה רביעית - ניצחון לרמזי. נכון, לאור המבחנים הקודמים שנעשו בהתנגדויות דומות - והעניקו ניצחון לוורן - ברור כי הניצחון בבדיקה זאת הושג בגין עבודת הרמזי באמצעות כבל כננת קצר יותר. עדיין, אנחנו בעד תנאים מציאותיים. נתקעתם? זה המכשול. זה העוגן. כך וכך כבל נפרש החוצה בדרכו אל העוגן. ידברו הכננות לפנינו. הן דברו. רמזי נצחה.

מבחן חמישי - גלילה בהתנגדות גבוהה עד מצב עצירה - STALL

מכשול קצר ואכזרי שהעניק התנגדות של מעל 3.5 טון. רתמנו את שתי הכננות ואפשרנו להן, כל אחת בתורה, לעבוד 90 שנ' רצוף. האם יצליחו להתמודד עם המכשול? מה תהיה התחממותן? בדרכן לקטע הבעייתי הן עבדו בתנאי דרך קלים הרבה יותר: 1-2 טון התנגדות. ושוב, כמו במבחן הקודם, עבדה כננת רמזי עם שכבה אחת נמוכה יותר מכפי שעשתה וורן.
וורן - STALL ב-2.4 טון. זה קרה אחרי 73 שנ', בתחילת הגישה למכשול הקשה.
רמזי - STALL ב-3.3 טון ! זה קרה גם כן אחרי 73 שניות, 25 ס''מ גבוה יותר (ממש בתוך המכשול).
התחממות: רמזי 65 מעלות. וורן 56.5 מעלות
חשמל? ללא שינוי.
פסק דין לבדיקה חמישית - למרות התחממות גדולה יותר, ניצחון סוחף לרמזי. האם יושג ניצחון כזה בתנאים שווים? החלטנו לבדוק.

מבחן שישי - פרישה מרבית של כבלי כננות מול התנגדות קלה-בינונית

הצהרה - אני מאמין גדול בעבודה עם גלגלת. לא תמיד זה אפשרי. אם המרחק גדול מידי וכל רצועות המשיכה שברשותכם לא מסוגלות לספק את ההארכה הדרושה? עובדים בלי ומתפללים שההתנגדות לא תהיה מעל לכוחותיה של הכננת.
למבחן האחרון הקדשתי מחשבה רבה. חיפשתי מקום שיעניק עסקת חבילה מגוונת: התנגדויות שינועו בין קל לבינוני (מרבית הזמן התנגדות שנעה בין 1.3-1.5 טון, עם קפיצות קצרות ל-2.2 טון), יחייב פריסת כבלים עד סופם (במקרה של כננת רמזי היינו צריכים להוסיף רצועת משיכה נוספת אחרת לא היינו יכולים להתחבר לעוגן) והעיקר יאפשר עבודה רצופה למשך זמן ארוך יותר (3 דק').
האם, למרות שהכננות לא נדרשות לעבודה מול התנגדות גבוהה הן תגענה למצב עצירה, בגין התחממות? בתום 3 דקות עבודה התבהרה התמונה. היה שווה לחכות.
וורן התקדמה 10.40 מ'. ורמזי עברה 11.10 מ'. הכננת של וורן הגיעה ל-71 מעלות !!! רמזי - 47 מעלות בלבד. יתר על כן 10 שניות לפני תום המועד החוקי למבחן (ז''א אחרי 170 שנ'), החלה נורית אזהרה אדומה, המשודכת לכננת וורן, להתריע כי החום עלה לערכים המחייבים את הפסקתה (לא הפסקנו. המשכנו עוד 10 שנ' על-מנת לקבל את המרחק ששני הכבלים גללו מול זמן זהה).
חשמל? משעמם כבר אמרנו? (ותודה לאלטרנטור הגדול של מומי…).
פסק דין לבדיקה שישית - ניצחון ברור לרמזי. 70 ס''מ אולי לא נשמע לכם הרבה. אתם טועים. לפעמים זה כל ההפרש הנחוץ על לעשות את ההבדל בין הצלחה וכישלון. בעיקר כשהמנוע מראה סימני ''מכת חום''.

סיכום המבחן

מבחן זה לא התיימר לתת תשובות מסוג: מי מבין שתי הכננות אמינה יותר, קלה יותר לתחזוקה או עמידה יותר בעת צליחת מעברי מים. גם המראה החיצוני של הכננות לא היה מרכיב במבחן. מבחן זה גם לא מתייחס לכמות הכננות שנמכרו על ידי יצרן א' מול יצרן ב' או חיבתם של אנשי השטח לכננת א' מול ב'. תפקידו של המבחן לבחון את מעטפת הביצועים של הכננות בשטח, לנתח את התוצאות ולהחליט מי מבין השתיים טובה יותר.
החלטנו. במהלך המבחן הצטיינה כננת WARN 9500TI במהירות גלילת הכבל ללא התנגדות וגם גברה על יריבתה במבחן ההתנגדות הנמוכה. ברגע שההתנגדויות החלו לטפס היא החלה להתעייף ולאבד מחיוניותה. RAMSEY 9500 PATRIOT, איטית להחריד בגלילתה, החלה לגלות סימני עליונות ככל שהקשנו עליה. המבחן האחרון הוכיח, חד וחלק, שהיא הכננת בעלת מעטפת הביצועים הרחבה מבין השתיים. כאילו לבוא ולתת את הסיבה האחרונה לניצחון מגיעה רמזי למבחן עם תג מחיר של 5500 ₪ מול הכננת של וורן שעולה 6250 ₪ (לא כולל מע''מ והתקנה בשני המקרים). ולכן, רמזי מנצחת במבחן הראשוני הזה.

חידושים והמצאות

וורן גאים בכננת החדשה שלהם. הם טוענים שהיא מעניקה אטימה משופרת למים ובוץ יותר מכל המתחרים בקבוצת הייחוס שלה כמו כן ה- 9500TI גאה להציג נורת חיווי המשודכת לידית הפיקוד (שלט) של הכננת החדשה. תפקידה להתריע על חום מנוע המחייב הפסקת עבודה (אין חיווי כזה ברמזי).
רמזי גאה בהיותה הכננת החשמלית בעלת הספק המנוע הגבוה ביותר לכוח משיכה מוצהר של 9,500 ליברות: 5.5 כ''ס (מול 4.6 כ''ס של וורן). כמו כן מציגה ה-9500 PATRIOT- יחידת פיקוד (שלט) אלחוטית !השלט דומה בגודלו וצורתו לזה של רכב. יש בשורה? טווח השידור של השלט האלחוטי הוא 15-20 מ' וכך מוצא עצמו המפעיל (במידה וההפעלה נעשית מחוץ לרכב) הרחק מהכבל המתוח ומחוץ לטווח ההצלפה.

האורך כן קובע

לחילוץ ארוך טווח עדיף כבל בן 38 מ' על פני כבל בן 30 מ'. כבל קצר לא יגיע לעוגן או ידרוש יותר הארכות. לחילוץ קצר טווח עדיף כבל קצר - מאפשר שימוש בשכבות היותר תחתונות שלו ומגדיל את יעילות הכננת.
מה עדיף? כבל ארוך. במידה ואתם זקוקים ליותר מומנט מהמנוע, בחילוץ מסובך בטווח קצר, עבדו עם גלגלת (מכפיל כוח).

האם ההספק קובע?

האם הספק גבוה יותר של כננת א' מצביע על מעטפת ביצועים גבוהה יותר משל כננת ב', בעלת הספק מנוע נמוך יותר? לא בהכרח. גיר שונה, יחסי העברה שונים, גודל תוף שונה, סוג מנוע חשמלי שונה והרי לכם ארבע סיבות המסבירות את העובדה שלעיתים כננת בעלת הספק נמוך עדיפה בחלק מביצועיה על כננת בעלת הספק גבוה (ואין זה משנה אם מדובר בשתי כננות בעלות כוח משיכה מוצהר זהה, נאמר 9000 ליברות כל אחת, או כננת אחת, בעלת הספק גבוה עם 9000 ליברות כוח משיכה מוצהר, בעוד שהשניה עם 8000 ליברות כוח משיכה מוצהר).
אבל ההספק יודע גם להטיל את מלוא כובד משקלו ולהכריע. מתי? אם לשתי כננות של חברות שונות, תוף זהה, יחסי העברה וסוג גיר זהים, מנוע חשמלי זהה וכל המפריד ביניהן הוא רק הספק שונה, או אז אין ספק שבכל העומסים, ובעיקר בגבוהים, הכננת בעלת ההספק הגבוה תגלה יתרון משמעותי במהירות גלילת הכבל. וכך גם לגבי חברת כננות מסוימת, המעונינת לעשות שדרוג לאחת הכננות שלה: היא יכולה להשאיר את כל מכלוליה של הכננת, למעט המנוע החשמלי, ללא שינוי. ברגע שתתקין בכננת מנוע חשמלי חדש בעל הספק משופר, תשתפר הכננת לאין ערוך: תוכל להתמודד עם עומסים גבוהים יותר מקודמתה ו/או עם עומסים קיימים בפחות מאמץ ומהירות גלילת כבל גבוהה יותר. יכולתה של הכננת ''לסגור'' עניין במשך זמן קצר יותר ו/או בפחות מאמץ גורמת גם לצריכת זרם מוקטנת ומתורגמת לחיי מנוע חשמלי ומצבר ארוכים יותר.

אנשי החשמל -וולקן מצברים בע''מ

שם: ישראל משה תפקיד: מנהל סניף צפון חברה: וולקן מצברים בע''מ אחראי על כל אנשי המכירות הפועלים בגזרה הצפונית: יעוץ מקצועי והדרכה סניף צפון גבולות גזרה עמק בית שאן והצפון: מכירת מצברים לכל סוגי הרכבים מ-36 אמפר עד 230 אמפר וכל סוגי האופנועים, טרקטורונים ואופנועי-מים. וולקן קיימת בשוק 50 שנה כרגע מוחזקת 70% פוקוס קפיטל בעלים מאיר ארנון, 20% סונול גרנית, 10% ציבור. היא מחזיקה בנתח שוק של כ-40% . וולקן מייצרת כ-300 אלף מצברים בשנה המפעל נמצא באזור תעשייה תפן כשחרטה על דגלה את שמירת איכות הסביבה המפעל מונה כ-75 אנשים. וולקן חתמה על שותפות אסטרטגית עם חברת FIAAM האיטלקית לפני כשנה וולקן היא ספקית עיקרית של מצברים למשרד הביטחון, אגד ולכל יבואני הרכב
שם: רמי שואן תפקיד: מנהל שירות ארצי חברה: וולקן מצברים תפקידו לתת מענה על הבעיות השוטפות שנתקלים אנשי המכירות במסגרת השירות והיועץ המקצועי לכל יבואני הרכב בהתאמת סוג המצבר לסוג הרכב לרמי וותק של כ-30 שנות עבודה בתחום.

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

14 ביולי 2011 ב 12:35

מה עם עדכון לכתבה משנת 2003?

הכתבה אכן משנת 2003.
הכננות האלו עדיין נמכרות בשוק...
ויש כמובן גם דגמים חדשים.
אין מה לעדכן את הכתבה, אלא ליצור מבחן דרכים חדש לכננות שיש כיום בשוק.