אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
נחל קדרון, מנזר המרס...
טיול מועדון סוזוקי ו...
מסע חוצה נגב - פסח 2...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
המיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש הושק בישראל

הבחירות של הקונסיומר רפורט ל-2017: סובארו פורסטר ו-XV

הדור הבא של הסובארו XV נחשף

כוכבות חדשות במבחני ריסוק

מיצובישי חושפת את האקליפס קרוס

אלפא רומיאו משיקה את הסטלביו



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
מעלה נוח עם פורסטר
סובארו | Ogash Ofer | 23.03.17
עם יחיאל ביער בן שמן 10.3.2017
טיולים בארץ | אורח/ת | 23.03.17
מעלה נוח עם פורסטר
סובארו | rafi2803 | 23.03.17

חדש בלוח רכבי שטח
מיצובישי פאג'רו
שנת 2010 | יד 2 | 05.03.17
טויוטה פראדו
שנת 1999 | יד 3 | 03.03.17
מיצובישי פאג'רו
שנת 2008 | יד 5 | 24.02.17

ראשי > כתבות > שטח

לאדה

שם המותג של היצרן הסובייטי אוטו-ואז, הידוע לנו בעיקר בזכות הניבה
מאת: עופר אדרעודכן: 08.02.09

אוטו-ואז, היצרן הסובייטי שידוע גם כואז, החל את דרכו בשיתוף פעולה עם פיאט, בסוף שנות ה-60 של המאה ה-20. הדגם הראשון, ואז 2101, היה מבוסס על הפיאט 124. זה היה דגם בסיסי ופשוט, קל מאוד לתחזוקה – גם עצמית – והוא נמכר במיליונים ברחבי העולם. בברה''מ נקרא הדגם הזה ''זיגולי'', בעוד שדגם הייצוא נקרא ''לאדה''.

דגם הטרום-ייצור של הניבה
לפני כעשר שנים החל שיתוף פעולה בין ואז לבין גנ'רל מוטורס, והיום מחזיקה רנו ב-25 אחוז מהמניות. קונצרן רנו-ניסאן-ואז מדורג במקום הרביעי בכמות כלי הרכב שהוא מייצר מדי שנה.

עבור הג'יפאים, השם לאדה מתחבר אוטומטית עם הניבה, שמיוצרת מ-1977 ועד היום ללא שינוי כמעט. הניבה היתה אחד הג'יפים הראשונים שנבנו עם שלדה אחודה, הנעה 4X4 קבועה ודיפרנציאל מרכזי ננעל. איכות הייצור לא היתה הצד החזק אבל כמו כל דגמי לאדה, הניבה היא פשוטה, חזקה וקלה מאוד לתחזוקה עצמית.
ניבה בסביבה הטבעית
ניבה ראקה
הג'יפ, שנקרא בארץ מוצאו ואז 2121, זכה להצלחה לא מעטה בארצות רבות, בעיקר במדינות צפוניות ומושלגות. סוכנים מקומיים, כמו למשל בבריטניה, הוסיפו לניבה תוספות שונות ושיווקו אותה כדגם משופר שנקרא תחילה ''קוזאק'' ומאוחר יותר ''הוסאר''.

ב-1974 החלו לפתח דגם אמפיבי, 2122 ''ראקה'' (נהר) לפי דרישות הצבא הסובייטי. נבנו מספר אבות טיפוס, אך הפיתוח נעצר ולא הגיע לשלב ייצור סדרתי. היו גם תכנונים לדגם ארבע דלתות ולטנדר, אבל גם הם נעצרו בשלב הפיתוח.
תראו מה הניבה יודעת לעשות
להורדת הסרט למחשב - קליק ימני - שמירה בשם
לצפייה ישירות בנגן המדיה - הקליקו כאן
שברולט ניבה
בסוף שנות ה-90 נוצר כאמור שיתוף פעולה עם ג'י.אם, כשאחת המטרות היתה ייצור דגם משופר של הניבה. מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי, אך נבנתה מעטפת חדשה ומודרנית, בעלת ארבע דלתות. בעיות קשות של איכות ייצור העיבו על המשך הפיתוח של הג'יפ החדש, שנקרא שברולט ניבה. איכות החלקים שיוצרו ברוסיה לא היתה אחידה, המנועים לא עמדו בתקני זיהום האוויר של הארצות המפותחות והפרויקט נגנז.

בית החרושת של ואז הוא אחד הגדולים ביותר בעולם, עם קו ייצור שאורכו הכולל קרוב ל-150 ק''מ הפולט כמיליון מכוניות מדי שנה. הייחוד שלו: כל החלקים להרכבת כלי הרכב מתוצרתו מיוצרים במפעל עצמו.
וזאת התדמית שיש ללאדה במקומות רבים...
להורדת הסרט למחשב - קליק ימני - שמירה בשם
לצפייה ישירות בנגן המדיה - הקליקו כאן
     תמונות נוספות של ניבות
דגם קונספט שהוצג בתערוכת פריז 2006דגם ארבע דלתותדגם לבוץודגם לפוזה
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת4 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. זה אמיתי ?amirsoc08.02.09 20:40
הסרט הזה מהכתבה "תראו מה הניבה יודעת לעשות"

היה פעם סרט דומה של פטרול על דיונה בערב הסעודית.

אמיר
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה2. I work in Kazakhstan אורח/ת26.02.09 07:31
Over here a new Niva 1700cc 80HP cost $8000USD, the car is very primitive and needs lots of upgrades for the suspensions, gear and the interior design. All together $5000USD. So a total of $13000USD will give you a brand knew off road monster. Mechanically it's not very reliable but very easy to fix.
and really fun to drive as long as you stay off road!
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה3. האם הסרט אמיתי?Ogash Ofer26.02.09 08:15
לא יודע - זה אכן נראה קיצוני (כמו הסרט על הפטרול בסהרה).
אבל הכיוון הוא נכון - ללאדה יש יכולות שטח טובות!
דרך אגב כל הסרטים הללו נמצאים כאן באתר תחת הקטגוריה של סרטים מהעולם ב- 4X4TV
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה4. השאלה היא האם הסרט השני אמיתי?Ogash Ofer26.02.09 08:21
כי שם לא ראיתי את הנהג יוצא מהלאדה לאחר שהיא מתפרקת...
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM