שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מרוץ אופנועי אנדורו - בית קשת 27.12.13

תמר נתנוב בשולחן הפיקוד, על המצלמה ולבסוף גם מסכמת את מירוץ אופנועי האנדורו מספר 2 לעונת 2014 - שבכלל התחילה בשנת 2013...

סרטון של חברת סקריפט הפקות על הסבב השני באליפות ישראל באנדורו 2014

הפקה ביער בית קשת

יום שישי, 27-12-2013, 06:45. אני מגיעה לשטח רחבת הפיטס ביער בית קשת ואת פניי מקבלים רוכבים, מנהלי קבוצות, משפחות וספונסרים. שעתיים מאוחר יותר והליך ההרשמה/בדיקות טכניות כבר מאחורינו. אין איחורים, אין עיכובים ולאור העובדה שאין קליטה באזור וששעון הזמנים החליט לשבוק כמה דקות לפני הזינוק- זה בהחלט מרשים!

באחה ישראל הופקד על ההפקה, התאחדות הספורט המוטורי פרשה חסותה, זיו כרמי אמנם לא יכול להתחרות בעקבות פציעה, אבל תורם את חלקו לספורט המוטורי כמנהל המרוץ וירון גולדשטיין קיבל את שרביט השיפוט.

54 רוכבי אופנועים מזנקים למרוץ

57 מתחרים נרשמו, 54 מתוכם זינקו ו- 43 מהם הצליחו להשלים את מכסת ההקפות אשר נקבעה לקטגוריה בה הוא התחרה. הספיישל היה צפוף בחלקו הראשון ונפתח וזרם יותר בחלקו השני וזמני הרוכבים בקטגוריות המקצועיות היו באזור החמש דקות ו-45 שניות בממוצע.

קטגוריה מקצועית

6 הקפות עם חמישה מתחרים בלבד בקטגוריה הקטנה (E1) ועדיין - זו הקטגוריה העמוסה מבין הקטגוריות המקצועיות. תומר שפירא מוביל החל מההקפה הראשונה ומתייצב על המדרגה הגבוהה של הפודיום. רון שטפל, שחוגג יום הולדת 17, מפרגן לעצמו גביע נוסף לאוסף כשהוא מגיע שני. סער יעקב מסיים 20 שניות מצטברות אחריו וסוגר את הפודיום. אוריה כרמלי מגיע רביעי ותובל דובדבני (ברוך שובך למרוצים) מסיים חמישי.

בקטגוריה E2 מזנקים שלושה מתחרים. יונתן לוי מסיים ראשון ועל הדרך מספח לעצמו את התארים המוכרים לו - מנצח כללי והקפה מהירה. בעצם - כל 6 ההקפות שלו היו המהירות ביותר! (תותח על!!! - ע.א.). נמרוד חמו מגיע 22 שניות מצטברות אחריו היישר למקום השני ודרור כהן, על אופנוע חדש, סוגר את השלישייה.

 הקטגוריה הפתוחה (E3) גם היא עם שלושה מתחרים. בר נוב משלים ניצחון שני העונה. למקום השני מגיע נתנאל זיו ותומר שמש (האח של הגירית - הייתי חייב, ע.א.) שלישי, פחות מ-4 שניות מצטברות אחריו. 

קטגוריה עממית

עממית קטנה (C1) מונה שמונה מתחרים והם נדרשים ל-5 הקפות. הקפה שנייה ואנחנו נשארים עם שישה מתחרים בלבד לאחר שרומן קלמפנר עורך מפגש בין בית ידית המצמד שלו ובין סלע אימתני. מתן ניר שנרשם לקט' העממית הפעם שובר רגלית הילוכים. ירון יעקובוביץ וזאב שלו נלחמים על המקום הראשון. שלו מצליח להשיג זמנים טובים ב-3 מבין 5 ההקפות, אבל בשתיים הנותרות מצליח יעקובוביץ להקדים אותו בזמן מצטבר שיספיק לו לעמוד על המדרגה הראשונה של הפודיום. אמיר כספי מגיע 40 שניות מצטברות אחרי שלו, הישג שמספיק לו בשביל להתייצב על המדרגה השלישית של הפודיום. דן וייס נתקע בהקפה הראשונה למעלה מ-5 דקות. ב-4 הקפות שמגיעות אחריה הוא משיג זמנים שהיו מציבים אותו על הפודיום, אבל לא הפעם.

בעממית הבינונית (C2) טל איזנבנד ורפאל קבסא נלחמים על המקום הראשון. ב-4 ההקפות הראשונות מצליח איזנבנד לארגן לעצמו מרווח נשימה בדמות פער של 10 שניות על קבסא, אבל זה לא מספיק לו ובהקפה האחרונה מפרגן לעצמו עוד 10 שניות ספייר. איזנבנד הוא המתחרה היחיד מהקטגוריות העממיות שמצליח לרדת מסף 6 הדקות להקפה. יאיר אורן סוגר את הפודיום בהפרש של 3 שניות בלבד מקבסא.

בעממית הפתוחה (C3) שלושה מתחרים מוזנקים ל-5 הקפות כל אחד. איל (ברלה) בן יוסף מוביל את ההקפה הראשונה, אבל לא מצליח לשחזר את הזמנים בהקפות שלאחר מכן ולבסוף מסיים שלישי. עמרי מסיקה ועדי לוי נלחמים על המקום הראשון. בסיום חמש ההקפות מראה חישוב הזמנים, כי מסיקה מוביל ב-17 שניות והוא מנצח הקטגוריה.

קטגוריית הסניורים

בסניורים רק ארבעה מתחרים על המסלול וכרגיל שלושה מקומות על הפודיום. זהר גלילי פורש בהקפה הראשונה ומשאיר את הבמה לנדב לוגסי שקובע זמנים מהירים עד כדי פער של 55 שניות מאיציק קלנר שמגיע שני. שי קיסוס מגיע כל הדרך מאילת הרחוקה היישר למדרגה השלישית של הפודיום.

קטגוריית מתחילים

12 רוכבים נרשמו לקטגוריה הכי גדולה במרוץ. שניים נוספים צורפו בבוקר המרוץ - נמרוד זמל שנרשם לקטגוריה החדשה (S1  -  רק ספיישלים ללא התשה), אבל לא היו בה מתחרים נוספים. וגם אביאל טאוב, אשר נרשם לקטגוריית הג'וניורים, אבל לא ענה לדרישות הקטגוריה הקטנה - לא מבחינת הגיל (עד 15) ולא מבחינת האופנוע (עד 150 סמ''ק 4 פעימות או 85 סמ''ק 2 פעימות).

 דוד הדר מסיים ראשון כשהוא מקדים ב-25 שניות מצטברות את יעקב דדיה שסיים שני וב-50 שניות מצטברות את מור לויתן שמסיים במקום השלישי.

קטגוריית סופר ג'וניורים

בסופר ג'וניורים (J1) שלושה רוכבים בגילאים 8-11 אשר התחרו ב-3 הקפות ספיישל ללא התשה.

כעבור 2 הקפות מוביל סוף סלע בבטחה עם 25 שניות פער מגיל זרקו, אשר במקום השני. אבל במרוצים הכול יכול לקרות וסוף מאבד את היתרון בהקפה השלישית, כאשר הוא נתקע עם האופנוע. סוף מאבד את היתרון, אבל לא את קור הרוח, שולף פלאג מתיק הכלים, מחליף אותו בשטח ורוכב כל הדרך כדי להתייצב על המדרגה הימנית לצידו של זרקו שסיים ראשון (מרשים! - ע.א.). ליאל חיאט נלחם כמו גדול בספיישל הלא פשוט ומסיים שלישי.

קטגוריית ג'וניורים

בג'וניורים (J2) רוכבים חמישה מתחרים לאורך של ארבעה ספיישלים, אבל רק שלושה מקומות על הפודיום. טל בירנבאום מוביל בהקפה הראשונה, אבל גב סלע מקפיד לשפר זמנים בכל ההקפות הבאות ומסיים ראשון עם פער של למעלה מדקה לזכותו. בירנבאום שומר על המקום השני החל מההקפה השנייה ועד לסיום המרוץ. את שלישית הפודיום סוגר איתמר שני כשהוא מקדים את עילאי בן אהרון ואת אופק קיסוס האילתי

פודיום

מעמד הפודיום היה צבעוני ויפה.

ועד עמותת האנדורו הצליח לארגן פרסים למנצחי היום, דבר שמילא את הקהל באנרגיות - נו טוב, בטח לפחיות הקרנרג'י שחולקו יש גם חלק בעניין אבל גם לנותני החסות והפרסים:  Vapur, Leatt, X-DIRT ודלב אשר עשו עבודה לא פחות טובה עם מילוי המצברים של הרוכבים שחזרו הביתה עם שלל מתנות לצד הגביעים כן יירבו!!!

תגובות

0 תגובות