שטח 4X4 > כתבות > שטח

לחצות את בריטניה - דרך השטח

12 רכבי שטח מתוצרת מרצדס חצו את האי לרוחבו, כחלק ממסע יחסי ציבור של החברה

מסע חוצה ישראל הוא ה-טיול שאפשר לעשות בישראל – מתחילים בדרך כלל בצפון ועושים את כל הדרך בואכה אילת, עם אפשרות לבחור בכמה מסלולים השונים במעט זה מזה. יש כאלו שעשו את כל הדרך ביום אחד, אבל מקובל לעבור את מאות הק''מ (700-800 כתלוי במסלול) בחמישה או אפילו שישה ימים. זהו אמנם מסע מורכב שיש להתכונן אליו כראוי, ויש גם מגבלות של שטחי אש, שמורות טבע וכו', אבל באופן יחסי למקומות אחרים בעולם אנחנו חיים בגן עדן מוטורי לחובבי השטח (ליומן חוצה ישראל האחרון של אתר השטח הישראלי בהובלת נמרוד ויידר וקישורים למסעות נוספים).

קחו לדוגמה את מסע חוצה בריטניה שאורגן על ידי חברת מרצדס: 12 רכבי שטח מתוצרת החברה שיצאו לחצות את האי לרוחבו, באזור ההררי של סקוטלנד. 104 ק''מ בסך הכל, כולם בשטח ללא עלייה על כבישים. המסע ארך שני ימי נסיעה מלאים, וכהכנה להם נדרשו אישורים מלא פחות מ-11 בעלי אדמות פרטיות שהמסלול עבר באדמותיהם!

השיירה הורכבה ברובה מדגמי G, אבל היו בה גם דגמי GLE ו-GLS (למבחן דרכים ל-GLE). ל-G לא היתה כמובן בעיה לעבור את המסלול, אבל הדגמים האחרים היו מצוידים בחבילת השטח של מרצדס הכוללת הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל מרכזי, מיגון תחתון מלא ויכולת להגביה את מתלי האוויר. על פי התמונות, המכשולים העיקריים היו מעברי מים ובוץ, אבל במרצדס בחרו שלא לחשוף את תוואי המסלול במדויק, כדי שלא לפגוע בפרטיות בעלי האדמות.

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

24 בנובמבר 2016 ב 06:32

כתבה חדשה - לחצות את בריטניה - דרך השטח


גם אני רוצה!

מתי מתאמים (עם 11 חוות) ונוסעים?