שטח 4X4 > כתבות > שטח

ניסאן פטרול שהשתתף בדקאר 1987 שוחזר למצבו המקורי

הפטרול היה רכב הדיזל הראשון בתולדות הראלי שהצליח להתברג לעשירייה הראשונה

מדי שנה, מקציבה חברת ניסאן סכום כסף משמעותי לשיפוץ ושחזור כלי רכב ישנים מתוצרתה, לשימור המורשת המוטורית שלה. והשנה, הרכב שזכה ל''פינוק'' הוא ניסאן פטרול שלקח חלק בדקאר של 1987, והיה רכב הדיזל הראשון בתולדות הראלי שהתברג בעשירייה הראשונה.  

בין 312 כלי הרכב שעמדו על קו הזינוק לדקאר של אותה שנה, שהוזנק מאירופה ועבר אחר כך לאפריקה, דרך אלז'יריה, ניז'ר, מאלי, מאוריטניה עד לסיום בסנגל, התייצבו גם שתי מכוניות מתוצרת ניסאן שנשאו את המספרים 211 ו-212. אלו היו פטרולים שהוכנו במיוחד לראלי במפעל הספרדי של החברה, עם מנועי דיזל בנפח 2.8 ליטר שסיפקו כ-150 כ''ס (לכתבה על פטרול מאותן שנים).    

212, נהוג על ידי האחים באבלר (Babler), נאלץ לפרוש כבר אחרי הסטייג' השני משום שמשאית הסיוע שלהם, שנשאה עליה את כל חלקי החילף, התקלקלה ולא יכלה להמשיך איתם. 211 לעומת זאת, נהוג בידי מיגל פרייטו ורמון טרמנס, הצליח לצלוח את המסלול שאורכו היה 13,000 ק''מ והגיע לקו הגמר במקום התשיעי. שנה לפני כן, זכה הצוות הזה בראלי הפרעונים.

לאחר שהמשימה הושלמה,  מכונית 211 הוצעה למכירה ונרכשה על ידי אספן פרטי מספרד, שאכסן אותה במוזיאון שלו למשך שלושה עשורים כמעט. אנשי המרכז הטכני של ניסאן באירופה גילו אותה בפברואר 2014, ופנו למוזיאון בהצעה לשפץ את הרכב לקראת שנת ה-30 להשתתפות שלו בדקאר.

 ''המנוע היה במצב נורא. אי אפשר היה להניע אותו וחלקים רבים היו שחוקים. גם הסרן הקדמי היה פגוע אבל הדבר הכי הגרוע היה מערכת החשמל, שכרומסה כמעט כולה על ידי חולדות'' אמר אחד חואן וילגאס, שעמד בראש הצוות ששיפץ את הפטרול.  ''רצינו לשחזר את המכונית למצבה המקורי, למזלנו מצאנו את תוכניות הבנייה שלה ועקבנו אחריהן במדויק''.

לאחר שנתיים של עבודה שנעשתה בהתנדבות, אחרי שעות העבודה ובסופי שבוע, הפטרול מס' 211 נראה בדיוק כפי שהיה בשיא התהילה שלו, בדיונות של הסהרה. 212, אגב, נעלם מבלי להשאיר עקבות.

תגובות

0 תגובות