שטח 4X4 > כתבות > שטח

גיפ רנגלר רוביקון כרכב מסעות

בחור אמריקאי עומד להגשים חלום: מסע סביב יבשת אפריקה עם רוביקון אותו הפך לרכב מסעות מזווד

דן גרק (Dan Grec) הוא בחור עם חלומות. אחד מהם, לחצות את יבשות אמריקה מצפון לדרום - מאלסקה ועד ארגנטינה - הוא כבר השלים ועכשיו הוא בהכנות לקראת הגשמת חלום נוסף: מסע סביב יבשת אפריקה. כן, גם כאן הוא רוצה לעשות זאת עם ג'יפ. וכשאנחנו מדברים על ג'יפ, הכוונה לדבר האמיתי. דן קנה רנגלר רוביקון מודל 2007 והחל להסב אותו לרכב מסעות. אחד השינויים שרצה לעשות, ''שתילת'' מנוע טורבו-דיזל של מרצדס בנפח 3.0 ליטר, עלה לו ביוקר: בשל תקלה במערכת הדלק, עודף של סולר הציף את המנוע וגרם לעלייה מטורפת בסל''ד עד להשבתת המנוע (תקלה הידועה כ-Diesel engine runaway).

 אבל בחור כדן לא מתייאש. הוא רכש רוביקון נוסף, הפעם מודל 2011 עם ארבע דלתות והחל להעביר את כל ההתקנות שעשה ברכב הקודם אל החדש. למוד ניסיון, החליט להשאיר את רכבת הכוח האורגינלית: מנוע בנזין בנפח 3.8 ליטר וגיר ידני עם שישה הילוכים. מהבחינה המכנית, השינויים שעשה קטנים מאוד: הגבהה סולידית של 2.5 אינץ' והלבשת צמיגי AT של BF, שנורקל ומערכת מצברים כפולה. כל שאר השינויים היו לצורך הפיכת הרוביקון לרכב מסעות המתאים לשני אנשים.

דבר ראשון, סולק הספסל האחורי לטובת ארגזי אחסון גדולי נפח שבתוכם מותקן גם מקרר. שני הפגושים הוחלפו, בקדמי הותקנה כננת והאחורי נושא מתקן מסיבי לגלגל הרזרבי שעליו ''הולבש'' מיכל דלק נוסף בנפח של כ-50 ליטר. על המתקון מאחור יש מקום גם להיי-ליפט, לפלטות חילוץ (שפאלות) ולאת חפירה. מיכל מים בבנייה עצמית מצא את מקומו בין קורות השלדה ועל החלק הפנימי של הדלת האחורית נבנה מטבח קטן.

אמרנו רכב מסעות – אז צריך כמובן גם מקום לישון. לשם כך הותקן אוהל גג תוצרת חברה אמריקאית הנקראת Ursa Minor  שעליו נמצא מקום לשני תאים סולריים הטוענים את המצבר המשני. יש גם צילייה מתקפלת, קומפרסור מובנה לניפוח הצמיגים ועוד. בכל תהליך הבנייה, הקפיד דן שמידות הרכב לא יחרגו מגודלה של מכולה סטנדרטית באורך שישה מטר, מה שאמור לשמור את עלויות השינוע של הג'יפ ברמה סבירה.

ומה בתוכנית? דן מתכנן כאמור טיול סביב יבשת אפריקה, במסלול מעגלי שיתחיל ויסתיים במרוקו (ראה  מפה). יש לו היסוסים לגבי מעבר בכמה אזורים בהם שורר אי-שקט, אבל הוא מתכוון לסיים את המסע שאורכו כ-130 אלף ק''מ בתוך שנתיים. ואם אתם רוצים לעקבו אחריו, חפשו אותו בפייסבוק, ביו-טיוב ובשאר אמצעי המדיה החברתית שם הוא מתעד את עצמו ואת המסע תחת הכינוי theroadchoseme.

תגובות

0 תגובות