שטח 4X4 > כתבות > שטח

חזרה לחיים - החייאת רכב שטח מתיישן - פאג'רו 96. כתבה חמישית בסדרה.

אילו ניתן היה למצוא רכב משומש במצב טוב יותר מהפאג'רו הקצר הזה עודד גרוס בטוח שהיה מוצא אותו. מצבו המקורי והשמור לא מנע מעודד לתפוס ראצ'ר וג'בקה ולהתחיל מסכת שיפורים לשינוי אופיו העירוני של הפאג'רו. לנגד עיניו עמדה המטרה של הכנת הרכב לתחרויות.

אילו ניתן היה למצוא רכב משומש במצב טוב יותר מהפאג'רו הקצר הזה עודד גרוס בטוח שהיה מוצא אותו. מצבו המקורי והשמור לא מנע מעודד לתפוס ראצ'ר וג'בקה ולהתחיל מסכת שיפורים לשינוי אופיו העירוני של הפאג'רו. לנגד עיניו עמדה המטרה של הכנת הרכב לתחרויות. בין אם אלו מסעות ניווט ''מסע מעולם אחר'' שאופיים הוא נסיעת שבילים במהירות בינונית לבין אירועי עבירות בסגנון ה''וורן צ'אלנג'' ועד מירוצי FIA שבהם נוסעים מהר מאוד על דרכי עפר פתוחות. שימושיות יומיומית ונוחות קיבלו חשיבות משנית הפעם.

להורדת הקובץ לחץ כאן

מטבע הדברים, אופי האירועים המוטוריים הללו מכתיב גם הכנה מוקדמת בסגנון שונה מוקדמת שונה. למשל: לאירוע עבירות יצטרך הרכב מהלך מיתלים ארוך ככל הניתן ושיכוך רך ככל הניתן של בולמי הזעזועים. זאת, במטרה לשמור על קשר עם הקרקע בכל מצב ולהקל על המיתלה לעקוב אחר פני השטח. לנסיעת שבילים מהירה, יהיה צורך להשתמש בקפיצים קשים ובולמי זעזועים מוקשחים במטרה לספוג מכות חדות ביעילות ולצמצם כמה שניתן, את נטיית המרכב והעברת המשקל בעת פניות, האצות ובלימות (אפשר אפילו להנמיך מעט את הרכב כדי לקרב את מרכז הכובד לקרקע). במצבו הנוכחי הפאג'רו האדום מתאים לנסיעת שבילים מהירה. בחזית מותקנת כננת וורן i9000 חזקה המעוגנת לפגוש קידמי מייצור עצמי המאפשר זווית גישה חדה מהפגוש המקורי. מוטות הפיתול הוחלפו למוטות מתוצרת TJM מחוזקים אליהם חוברו שני בולמי זעזועים של ראנ'צו מסדרה 9000 בנוסף לצמד בולמי מונרו עם קפיץ ספריאלי המקיף אותם.

להורדת הקובץ לחץ כאן

מאחור הותקנו קפיצי TJM מחוזקים (לא פרוגרסיביים) עם תוספת גובה של 50 מ''מ וזוג בולמי זעזועים מתוצרת הארץ ''גילניום''.

ערכת המיגון כוללת:

מגן גחון קידמי מאלומיניום בעובי 8 מ''מ, סולם פלדה המגן על תיבתההעברה, מיגון מיכל דלק מאלומיניום בעובי 6 מ''מ המותקן על גשר פלדה.צינורות צד מגינים על קפיץ אחורי מחוזק TJM בולם זעזועים גילניום הגוף מפגיעות צד,ומאפשר שימוש במגבה היי-ליפט. אחורי הרכב ומצוייד בשני ווי חילוץ מחוזקים. פגוש אחורי מצינורות פלדה משפר את זווית הנטישה, ממגן את

להורדת הקובץ לחץ כאן

ערכת המיגון כוללת:

עודד לא פסח גם על פנים הרכב. כלוב בטיחות יוצר על ידי שפי שיפורים. הכלוב תיקני לפי תקנות ה- FIA, וחלקו הקידמי ניתן לפירוק למען נוחות יומיומית. המושבים האחוריים הורחקו ובמקומם הותקן מיתקן לאחזקת שני גלגלים רזרביים ומגבה היי-ליפט. תושבות למושבים מירוץ כבר ב''היכון'' וצמד מושבי מירוץ תיקניים עם חגורות ארבע רצועות כבר הוזמנו.

להורדת הקובץ לחץ כאן

להערכתו של עודד, להביא פאג'רו לרמה כזו תידרשו להיפרד מכ-30,000 ש''ח. אולם לשימוש סביר ו''רגיל'' הוא ממליץ על התקנת חבילת מיגון ואחר כך התמקדות במיתלים (קפיצי TJM ובולמי ראנצ'ו) לרענון פאג'רו בן שלוש.

להורדת הקובץ לחץ כאן

למעט שנורקל, נותר המנוע סטנדרטי לחלוטין וכך גם מערכת ההנעה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

-סוף-

הכתבה באדיבות מגמוטו

תגובות

0 תגובות