שטח 4X4 > כתבות > שטח

המתכון המשופר לצ'ילי קון קרנה של יואב שמיר

המצרכים עבור סיר פויקה (גודל) מספר 3

3/4 כוס שמן 4 בצלים גזולים קצוצים דק 1.5 - 2 ראשי שום קצוצים 4-6 פלפלים חריפים פרוסים לטבעות דקות כולל הגרעינים 1-2 כפות צילי גרוס יבש 2.5 ק''ג בשר טחון מועשר בשומן כבש 1 קופסת שימורים של עגבניות מקולפות וחתוכות ברוטב 2 קופסאות שימורים של שעועית לבנה ''היינץ'' 2 קופסאות שימורים של שעועית אדומה ''היינץ'' 1 קופסת שימורים של תירס (בלי המיץ) 2 פחית/בקבוק בירה 1 חבילה של עגבניות מיובשות (אלה בלי השמן) 200 ג''ר שוקולד מריר (פרווה) מחולק לקוביות 1 צרור פטרוזיליה קצוץ דק(!) 2 צרור כוסברה קצוץ דק(!) 1 כף גדושה כמון 1 כף גדושה פפריקה מתוקה 1 כף גדושה קינמון מלח ופלפל לפי הטעם

המצרכים עבור סיר פויקה (גודל) מספר 3

הוראות בישול

לחמם את השמן ולטגן את הבצל 5 דק' על אש גבוהה, להוסיף את השום הפלפלים והצ'ילי ולהמשיך לטגן עוד 3 דקות. להוסיף את הבשר תוך כדי ערבוב ולהמשיך בטיגון עד שהבשר מאבד מהאדמומיות. להוסיף את שאר המצרכים לפי סדר הרשימה (רק בירה אחת), כמובן תוך כדי ערבוב עדין ועמוק (!)

 הוראות בישול

את הפטרוזיליה והכוסברה (הקצוצים) מערבבים לפני הבישול ומפרישים חצי כמות עבור ההגשה את החצי השני מכניסים לסיר. מלח ופלפל להוסיף לפי הטעם.

להמשיך לבשל כשעה בחום נמוך, מדי פעם לערבב עד התחתית אבל בלי למעוך את השעועית (בתנועות קיפול (וזה הזמן לשתות את הבירה השניה!! שיהיה בתאבון!

פיתות לצ'ילי - המצרכים

1 ק''ג קמח לבן 3 כפות שמרים יבשים 1/3 כוס שמן מים 2 כפיות מלח

פיתות לצ'ילי - הוראות הכנה

לערבב את הקמח, השמרים והשמן בקערה גדולה. להוסיף מים באטיות תוך כדי ערבוב עם האצבעות מפוסקות עד שיש גושי בצק רכים. עכשיו ללוש את הכל לבצק אחיד לפחות 5 דקות. לכסות ולתת לבצק לטפוח לפחות חצי שעה (אם אתם בשטח בלילה קריר אז אפשר להתפיח את הבצק בתא המנוע).

לפזר את המלח על הבצק וללוש שוב. לרדד לפיתות/לפות דקות מאוד על משטח מקומח ומשם לסאג' או לווק הפוך. לסיום: למלא עם צ'ילי קון-קרנה, לפזר על הצ'ילי פטרוזיליה וכוסברה קצוצה, לקפל ולאכול... ושיהיה בתאבון! בהצלחה יואב

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

17 באפריל 2016 ב 13:14

המתכון המשופר לצ'ילי קון קרנה