שטח 4X4 > כתבות > שטח

טיפים להשכרת רכב 4X4 בארץ ובחו''ל

הפנטזיה על שכירת רכב 4X4 בארץ או בחו''ל ללא מגבלת עבירות היא עתיקת יומין.
הדמיון מטעה לחשוב כי רכב שכור הוא הרכב בעל העבירות הטובה ביותר ואין כמוהו כדי להוכיח לו (ולעצמנו) שאנחנו נהגי השטח הטובים ביותר (ואיזה כיף שאם נהרוס אז זה לא על חשבוננו)
אז רגע לפני שאתם לוקחים רכב והורסים אותו (מה שמצביע על חוסר מקצועיות בעליל) אספנו רשימה של טיפים מניסיוננו בארץ ובעולם כיצד לשכור רכב 4X4 ולחזור בשלום (מבלי להרוס אותו כמובן)

רשימת הטיפים להלן נכונה לכל רכב שכור באשר הוא אבל נותנת דגש לרכבי 4X4 שכורים. נשמח להערות. והכי חשוב - סעו בזהירות!

ונתחיל בהפרכת המיתוסים

מיתוס 1: רכב 4X4 שכור הוא בעל העבירות הטובה ביותר! זה ממש לא נכון - המתלים (קפיצים ובולמים) שלו לא עברו שיפור כלשהו מעולם, רמת האחזקה שלו ירודה והוא נקנה ברמה הבסיסית ביותר.   מיתוס 2: רכב שכור ניתן להרוס כי בסיום התקופה אנו מחזירים אותו! אפשר כן, אבל זה לא מקצועי לנהוג ברכב באופן שגורם לו נזק. חשוב מכך - כרטיס האשראי שלנו נמצא אצל חברת ההשכרה והם יחייבו אותו בשמחה על כל נזק קטן ולא תאמינו באיזה מחירון הם משתמשים עד שתראו את החיוב בבנק.
(ולא לשכוח: לפי אמנות בינלאומיות של חברות כרטיסי אשראי לא ניתן לבטל חיוב בגין נזק לרכב שכור).

טיפ לנהיגת שטח - כדי לנהוג בשלום ולחזור בשלום

ונתחיל בהפרכת המיתוסים

שכירת רכב בחו''ל - מבעוד מעוד, בארץ

כדאי לסגור את עסקת ההשכרה כאן בארץ ולקבל את הרכב בשדה התעופה בחו''ל. העסקה זולה יותר בדרך כלל וחוסכת טרחה שלאחר הטיסה. הדבר נכון שבעתיים אם ביצעתם את עסקת ההשכרה דרך חברה ישראלית שזהו תחום עיסוקה ויש לה 'דילים' טובים. (כוונתנו היא לחברת תיירות או חברת השכרה בעלת נציגות/סניפים בארץ ובארץ היעד בחו''ל).   לכך מספר סיבות: א. מחיר: לרב תקבלו מחיר טוב יותר בארץ ולא כלקוח מזדמן הנכנס לחברת השכרת רכב. זכרו כי אפשרות המיקוח שלכם בעברית טובה יותר. ב. החלטה שקולה: כשאתם לא סוחבים מזוודות (ואולי עוד מספר אנשים המתאוששים מהטיסה מחכים לכם) קל יותר להחליט איזה רכב רכב צריכים/מתאים לכם. ג. שירות: השירות וטיפול בבעיות הוא בעברית עם כתובת ישראלית, ד. כתובת לטענות: לא פחות חשוב - יש עם מי לדבר גם כשחוזרים לארץ ה. שדרוגים: אפשריות מגוונות לשדרוג הרכב, 'דילים' וחבילות ואם כבר שוכרים בחו''ל - אז כדאי שלא בשדה התעופה - שם המחיר גבוה יותר (בז'רגון המקצועי נקרא מחירי ''publish''), אפשרויות המיקוח נמוכות ולא תוכלו לחסוך את ''תוספת שדה התעופה'' ביציאה ובחזרה של הרכב.

שכירת רכב בחו''ל - מבעוד מעוד, בארץ

מה נדרש כדי לשכור רכב

בעת שכירת רכב יש להציג (ולגהץ) כרטיס אשראי בינלאומי. יש להציג רישיון נהיגה ישראלי ובחלק מהמדינות נדרש גם רישיון נהיגה בינלאומי (מתורגם מהרישיון הישראלי) - כל המסמכים על שם שוכר הרכב (הנהג). שכירת רכב מתאפשרת רק אם יש לכם ותק של שנת רשיון אחת לפחות. גיל המינימום לשכירת רכב בחו''ל הוא בדרך כלל 25, אך במדינות רבות ניתן לשכור רכב גם מגיל 21 בתוספת מחיר. הרכב נמסר עם מיכל דלק מלא וכך צריך גם להחזירו, אחרת החיוב המקומי יהיה גבוה מאוד ויתווספו אליו דמי טיפול. חשוב לוודא את סוג הדלק שהרכב צורך עוד בטרם תעזבו את חברת ההשכרה. היו מודעים למגבלת הקילומטרים ליום - כל חריגה, המחושבת בממוצע ליום בהתאם לכל תקופת ההשכרה, עולה הרבה כסף.

מה נדרש כדי לשכור רכב

צפו להפתעות ושינויים

שכרתם את הרכב בארץ, דרך סוכן מקומי או באינטרנט, הגעתם מלאי התלהבות לצאת לדרך עם הרכב המובטח וכאן מתחילות ההפתעות: + שילמתם על פאג'רו וקיבלתם טרנו.צריך לדעת כי קיימים דגמים שונים בכל מדינה. הזמנת רכב שכור בחו''ל מתבצעת לפי קבוצות רכב בלבד. דגם רכב ספציפי, נפח המנוע, סוג הדלק שהוא צורך, אינם מובטחים מראש. חברות ההשכרה בחו''ל רשאיות להשכיר רכב שהן מגדירות כשווה ערך, או מקבוצה גבוהה יותר. + ביקשתם גיר אוטומטי אך קיבלתם ידני - מקובל במיוחד ברכבי 4X4. + מזגן - לאיזה רכב אין מזגן? אז תתפלאו להרבה רכבים אין! + מכשיר ה-GPS הוא תוספת (ובחו''ל לא קוראים את הפרסומת בעברית של חברת ההשכרה) + כסא ילדים - תוספת תשלום וצריך להזמין מראש + איפה הגלגל ספייר? - שווה בדיקה! כי לא לכל רכב יש גלגל נוסף. ובכלל כדאי לבדוק ''כלי נהג'' - מגבהה (ג'ק) ומפתח מתאים לגלגל. + תוספת לנהג נוסף - קיים בהרבה חברות. + תוספת עונתית בתקופות החגים (של המקומיים)- HIGH SEASON SUPPLEMENT + תוספת למקום החזרה אחר (לסניף אחר של חברת ההשכרה) + תוספת למעבר בין מדינות ולהחזרת הרכב במקום אחר

צפו להפתעות ושינויים

חובה - לבדוק את הרכב בטרם יציאה לדרך

ראשית דאגו כי כל הפגיעות החיצוניות, לרבות פגושים וחלקי פלסטיק יסומנו היטב בטופס ההשכרה. בדקו את הצמיגים וסמנו חתכים (אין ביטוח לצמיגים). שווה להחמיר בסימון כי בחזרה יחמירו אתכם. בדקו גלגל נוסף תקין ומלא אויר. כלי נהג: מגבהה שעובד ומפתח מתאים לגלגלים בדקו אורות ומגבים - אל תשכרו את הרכב אם הם לא עובדים כראוי בדקו שילוב של 4X4 (אפשר לשלב, או לנעול דיפרנציאל מרכזי ולהרגיש את הרכב בסיבוב חד) בדקו כי תיבת ההעברה עובדת - פשוט מאוד שלבו ל-LOW והתחילו לנסוע - אתם כבר תרגישו זאת לבד. בדקו פגיעות במרכב התחתון (להן אין ביטוח). פתחו תא מנוע ובדקו שמן, מים, רצועות ומצבר תקין.

חובה - לבדוק את הרכב בטרם יציאה לדרך

ביטוח

לרכב שכור אמור להיות ביטוח מקיף, כלומר גם על נזקי גוף וגם על נזקי רכוש של צד שלישי ושל הרכב עצמו. ביטוח נזקים: CDW ביטוח גניבה: TP אם אין לרכב ביטוח? - כדאי לכם לשקול בשנית האם זו החברה או זה המקום שבו תרצו לשכור רכב. (במדינות צפון אמריקה חלק מהביטוחים מכוסים על-ידי חברות כרטיסי האשראי, עובדה המוזילה את מחירי השכרת הרכב). לביטוח של נזקי הרכוש יש מחיר של השתתפות עצמית. מחיר זה נע סביב מאות הדולרים ומכסה את הנזקים הקטנים והשכיחים הנגרמים לרכבים שכורים (שריטות, מכות קטנות וכו'). ביטול השתתפות עצמית - לא תמיד מבטל לגמרי אלא רק מוריד את גובה הסכום לתשלום. בדרך כלל זו תוספת של חברת ביטוח ישראלית.  שימו לב כי לא קיים ביטוח המכסה נזקי צמיגים (קרעים ותקרים), אין ביטוח למרכב תחתון, לנזק לריפוד ולפעמים גם לא לשמשות. כל נהיגה רשלנית (שכרות, שטחים קשים) תבטל את הכיסוי הביטוחי ותחייב אתכם במלוא תשלום הנזק לרכב.

ביטוח

נזק או חס וחלילה תאונה ברכב

בכל מקרה של תאונה או של נזק לרכב, יהיה עליכם למלא דו''ח תאונה ולדווח למשטרה המקומית וכן לחברת ההשכרה - שמרו על המסמכים, גם לאחר חזרתכם לארץ! שקט נפשי - חשוב מאוד לוודא אילו ביטוחים כלולים במחיר השכירות. במרבית מדינות אירופה קיימת השתתפות עצמית במקרה נזק או גניבה שיכולה להגיע אף ל 2,000 יורו. יש חברות המציעות ''החזר השתתפות עצמית'', המאפשר לרוכש אותו לקבל החזר מלא של סך השתתפות העצמית בה חויב על ידי חברת ההשכרה, כל זאת באמצעות חברת ההשכרה עצמה או פוליסת ביטוח והרחבות של ביטוחי מטיילים. לא לשכוח לשלם דו''חות וקנסות של המשטרה - זה ירדוף אחריכם לכל נמל תעופה שתגיעו אליו (לפחות במדינות המסודרות).

נזק או חס וחלילה תאונה ברכב

יום שכירות הוא 24 שעות (ולא שנייה יותר)

אם לקחתם את הרכב בשעה 9:00 עליכם להקפיד להחזירו עד 9:00 ביום ההחזרה שנקבע מראש. אם תאחרו בהחזרת הרכב, אפילו בחצי שעה, תחויבו ביום שכירות מלא לפי התעריף המקומי של חברת ההשכרה, שהוא גבוה בהרבה מזה שלפיו שילמתם מראש בארץ. לכן תכננו להגיע שעה קודם - חוסך את ויכוח הסרק עם הפקיד הרושם את שעת ההחזרה של הרכב (החיוב יתבצע באופן אוטומטי עם כרטיס האשראי שלכם).

יום שכירות הוא 24 שעות (ולא שנייה יותר)

החזרת הרכב

מומלץ לשטוף ולנקות את הרכב בחזרה - זה יחסוך את השאלה ''מה עשיתם עם הרכב?'' ויוריד את רמת החשדנות בבדיקת הרכב בעת ההחזרה. יש חברות שאף יגדילו ויחייבו אתכם בדמי ניקיון, וגם באלמנט! (וזה מאוד יקר - כשהן עושות זאת). בסיום ההחזרה יש להחתים את נציג החברה שקיבל את הרכב כי הכול תקין ואין לו תלונות - ולשמור את הטופס. לא לשכוח לקחת את שוברי האשראי בחזרה (וכבר קרו מקרים כי חברת ההשכרה חייבה כרצונה).

החזרת הרכב

תגובות

10 תגובות

1

Ogash Ofer

07 בספטמבר 2006 ב 08:08

לכל מדינה ולכל חברה הרכבים שלה

לחברות ההשכרה בעולם המערבי רשימת כלי רכב סטנדרטים הדומים לאילו הקיימים בארץ (לפעמים השם קצת שונה) - רמות הגימור והמנועים שונים ממדינה למדינה בהתאם לשוק. את רשימת הרכבים יש לברר אצל חברת ההשכרה. לחברות קטנות ובמדינות שאינן מערביות (עולם שלישי, מדינות ערביות וכו') אפשר למצוא מגוון גדול יותר של רכבי השכרה (ואפילו מעט דיפנדרים) חשוב לוודא כי לרכב יש רישיון של רכב להשכרה וביטוח מתאים. לרב - במדינות אלו לרכב שנועד להשכרה לוחיות זיהוי מיוחדות. לוחית הזיהוי שונה מרכב רגיל או רכב שנועד להסעת תיירים ואסור לנהיגה עצמית.

2

tzviki

16 באוקטובר 2006 ב 13:15

השכרת ג'יפ בארץ

היכן אפשר להשכיר ג'יפ עם ביטוח צעיר בארץ?

3

Ogash Ofer

25 באוקטובר 2006 ב 10:09

השכרת רכב 4X4 בארץ

מעט חברות משכירות רכבי 4X4 ורב הרכבים מוזמנים זמן רב מראש או מושכרים בשכירות ארוכה לגופים שונים. יש להתקשר לחברות הגדולות ולבדוק לגבי זמינות הרכבים (והאם יסכימו לנהג צעיר)

4

Ogash Ofer

12 באפריל 2011 ב 11:31

טיפ לשכירת רכב: תזכורת חשובה לקראת החגים

סעו בזהירות! ושיהיה חג שמח.

5

אורח/ת

11 בספטמבר 2013 ב 10:52

מבקש לשכור ליומיים, מהיום, רכב 4 על 4

6

Ogash Ofer

12 בספטמבר 2013 ב 17:07

מבקש לשכור ליומיים, מהיום, רכב 4 על 4

אורח/ת כתב/ה:
""
אתה צריך לפנות לחברת השכרת רכב - בהצלחה! ואם כוונתך לשכור רכב 4X4 בארץ - אז בהחלט בהצלחה - כי הסיכוי שתמצא כזה - נמוך! (ולרב גם יחתימו אותך על טופס בו אוסרים עליך לנסוע בשטח).

7

אורח/ת

14 בספטמבר 2013 ב 23:08

ביטוח צד שלישי \חובה בארץ

האם ניתן לשכור רכב בחול בחברת השכרה אך לבצע את הביטוח בארץ?
בגאורגיה לא מכירים ביטוח צד ג וסכום הביטוח מוגבל ל 10000 $

8

erans2010

31 באוגוסט 2014 ב 15:22

טיפים להשכרת רכב בחו''ל


שלום,

אני צריך השכרה מיוחדת של 4X4, האם יש המלצות??
תודה, ערן

9

Ogash Ofer

01 בספטמבר 2014 ב 06:36

טיפים להשכרת רכב בחו''ל

erans2010 כתב/ה:
"
שלום,

אני צריך השכרה מיוחדת של 4X4, האם יש המלצות??
תודה, ערן "
הכתבה של השכרת רכב 4X4 היא בדיוק בשבילך - קישור

10

veterinar762

08 ביוני 2020 ב 22:12

איפה ניתן לשכור רכב 4/4 בארץ?