שטח 4X4 > כתבות > שטח

לנדרובר סדרה אחת

כשגיא אדלסון ממוסך גזר התקשר אלי והודיע לי לבוא למוסך שלו מייד הייתי בטוח שאני בא לראות עוד איזה תיקון מעניין בלנדרוברים שלו...

כשגיא אדלסון ממוסך גזר התקשר אלי והודיע לי לבוא למוסך שלו מייד הייתי בטוח שאני בא לראות עוד איזה תיקון מעניין בלנדרוברים שלו. עליתי על הדיפנדר הפרטי ושעטתי לכיוון גזר(על 80 קמ''ש כמובן). כשהגעתי למוסך חזו עיני במחזה מוזר ונדיר...קופסת אלומניום ירוקה עם גלגלים. מבט יותר בוחן הבהיר לי שמדובר על לנדרובר סדרה אחד! שנת 54 אבי סבו של הדיפנדר המודרני. הלנדרובר בעל 5 ספרות רישוי בלט ביופיו ובהשקעה הרבה שמאחוריו.

להורדת הקובץ לחץ כאן

בעל הרכב נחום קדמוני מגבעתיים רכש את הלנדרובר לפני 3 שנים ממוזיאון באשדוד, הלנדרובר שכב שם כ 10 שנים ללא תזוזה כאשר לפני זמן רב התחילו לשפץ אותו אך בעליו נפטר. המנוע היה מפורק, על בלמים אין בכלל על מה לדבר, קרבורטור החזיר את נשמתו לבורא כבר שנים רבות קודם. כל מכלולי הרכב היו זקוקים לשפוץ לאחר שנים רבות של הזנחה וחוסר תזוזה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

נחום לא התיאש מחוסר החלקים בארץ והתחיל לחפש בקדחנות בחו''ל, בעיקר באנגליה. טיסות לאנגליה לשם הבאת ומציאת חלקים ללנדרובר האהוב נהיו חלק מהחיים ונחום חרש פעמיים רבות את את האי הבריטי לרוחבו ואורכו, מגרשי גרוטאות, מוסכי לנדרובר, ירידי מכירות ועוד בכל אלו ביקר פעמיים רבות ואסף חלק ,חלק. באחת הפעמיים חיפש חצי שנה אחר מראות צד מקוריות!

להורדת הקובץ לחץ כאן

כאן המקום לציין שנחום משפץ את הרכב כשהמטרה הסופית היא צורתו המקורית על כל המשתמע על כך. הלנדרובר נוצר בזמנו כרב צבאי וחקלאי ואכן יש קיט של מחרשה לחיבור לצידו האחורי של הלנדרובר! הוא יוצר ללא כל התחשבות בצרכי הנהג אלא צרכי השטח בלבד ואכן לראשונה מצאתי את עצמי יושב בלנדרובר שלעומתו הדיפנדר שלי הוא ספת פינוקים במועדון ספא. דרגש עץ מצופה מעט ריפוד הוא כל מה שעכוזי קיבל כמקום ישיבה. הרכב כולו ספרטני לחלוטין ללא כל פינוק גם בהשוואה לרכבי התקופה ההיא, לנחום היה בעבר CJ5 עתיק שגם אותו הוא שיפץ למצבו המקורי ולדבריו הלנדרובר יותר ספרטני ממנו אך עולה עליו בהרבה ברמת העבירות בשטח.

להורדת הקובץ לחץ כאן

הלנדרובר של נחום יוצר במיוחד עבור הסעת פקידים ממשלתיים ברמת שרים!?( לא ממש מפנקים שם באנגליה את הפוליטיקאים שלהם...חומר למחשבה גם אצלנו). בנסיעה האחרונה לאנגליה בקר נחום במוזיאון הרכב הבריטי ושם הוציא את ספר היוחסין של הרכב, מתברר שהרכב יוצר בנובמבר 53 ומיד לאחר שעזב את פס היצור עשה עליה לארץ ישראל ונחום הוא יד 3 על הלנדרובר שלנו.

להורדת הקובץ לחץ כאן

אל הטרנספר מחובר PTO המאפשר חיבור לכננת הדראולית ועוד. הלנדרובר בעל מרחק סרנים של 86 אינץ. נעול בצמיגים 700/16. מנוע 2000 סמק, 4 בוכנות בטור( מנוע של טרקטור) המפיק 52 כוח סוס ב4000 סל''ד. גג טרופי בעל 2 שכבות למן בידוד טוב יותר 4 מקומות ישיבה מאחורה. 3 מקומות ישיבה מקדימה. יחס העברה בטרנספר בהילוך גבוה 1:148 יחס העברה בטרנספר בהילוך נמוך 1:288 יחס העברה הסופי בהילוך רוורס נמוך הוא 1:34. יחס העברה הסופי בהילוך ראשון נמוך הוא 1:40. מהירות שיוט על הכביש 70 קמ''ש.

להורדת הקובץ לחץ כאן

הרכב יוצא אחת לחודש לטיול שטח עם עוד כ6 רכבי שטח ממועדון החמש(בעלי חמש ספרות רישום). בימים אלה לאחר כמה מאות אלפי קילומטרים ללא תקלות חמורות מוחלף המנוע למנוע מקורי(כמובן), המנוע הובא לארץ מאנגליה וממש נראה כמו חדש. תחושת הנסיעה על הלנדרובר העתיק ממש מחזירה אחורה את היושבים ונהג כמה עשרות שנים טובות בהיסטוריה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

תגובות

0 תגובות