שטח 4X4 > כתבות > שטח

ניסאן Nissan פטרול- אגדת השטח

יצאנו לברר מה מסתתר מאחורי אגדת השטח של שלמה בלו ממוסך שבלול ונתגלה לפנינו רכב שטח {כמעט} אחד במינו- הניסאן פטרול.

ברחבי העולם מסתובבים רכבי שטח שונים ומשונים ,חלקם נעלם לאחר זמן קצר וחלקם שורדים יותר. מעטים מהם נשארים אתנו לאורך שנים ארוכות ונהפכים למעשה לאגדות שטח. בדרך כלל נראה אותם בסרטי טבע מגיחים מעומקי הג'ונגל הסבוך, עמוסים לעייפה בציוד, ג'ריקנים מלאים במים וסולר, כמה גלגלים רזרבים תלויים על צד הרכב ועל הגגון שמאיים להתמוטט תחת ערמות התיקים וחלקי החילוף הרבים. רכבים אלו בנויים בדרך כלל לדבר אחד-לשרוד בשטח, בתנאים הקשים ביותר ,תחת המשקלים הגבוהים ביותר.

להורדת הקובץ לחץ כאן

נוחות? סליחה?? על בדיוק אתם מדברים??? את החברות המייצרות נוחות הנהג משום מה לא ממש מעניינת, זה בסדר הם אומרות לעצמם, הפריירים גם ככה חיים כמו כלבים במדבר.הם לא יתלוננו, שיגידו תודה שבכלל שמנו ריפוד לכיסא אומרים לעצמם בחיוך. תקציב הפלסטיקים ועיצוב הפנים נשמר לדגמים העירונים יותר וגם כלי פי חוץ בדרך כלל מדובר ברכב פשטני ומרובע. מה שמעניין את נהגי השטח ברכבים אלו זו הקשיחות שלהם וקשיחות אכן תקבלו אמרו מהנדסי החברות. בכתבה זו נתמקד באחד מאגדות השטח- הניסן פטרול.

להורדת הקובץ לחץ כאן

רכב זה שלאחרונה החלו לייבא אותו ארצה בגרסה החדשה והיקרה והמפנקת שלו רכש לעצמו שם של רכב קשוח מאוד בעל אמינות כמעט מוחלטת. למצוא פטרול בגריסתו הישנה בארץ זה סיפור לא קל בכלל מעטים מהם מסתובבים בשבילי ארצנו. רובם יובאו בדרך לא דרך בחו''ל או שהיו שיכים לדיפלומטים. אחד כזה נמצא במוסך שבלול שבהוד השרון. ניסן פטרול קצר שנת 86, דגם heavy duty שיוצר בסדרה מוגבלת (8000 יחידות בלבד). הח'ברה משבלול ראו את הפוטנציאל הטמון ברכב ורכשו אותו משגריר יוון שהביא אותו ביחד כאשר עזב את עיראק. הרכב נרכש במצבו המקורי, שזה אומר: מנוע 4 ליטר ,6 טורי. גיר heavy duty ידני 5 הילוכים. צמיגים במידה 31/10/15.

להורדת הקובץ לחץ כאן

לשלומה בלו היה תכניות לפטרול.הרכב הקשוח יכול לשמש במרוצים עם קצת אהבה ,טיפולים ולא מעט שינויים. העבודה החלה לפני 3 שנים ורשימת השיפורים עדיין גדלה. צמיגי בוץ של Yokohomma במידה 31/10.5/15 לאחיזה טובה יותר בתקופת החורף. קפיצי TJM 2.5 אינץ' מאוד קשים לנהיה מהירה בשטח בולמי ראנצ'ו 9000 חתמו את פרק המתלים ברכב. בולם הגב משופר והמיצב הקדמי חוזק. המנוע המקורי הוצא מהרכב ובמקומו הובא מנוע V8 של GM דגם 350.

להורדת הקובץ לחץ כאן

שעפת היניקה (הדרס) הוחלפה. קמשפט 2+2 ,מערכת הזרקה חד נקודתית משופרת, פילטר אוויר פתוח, מאוורר משופר וגלגל תנופה משופר עם מצמד 12 אינץ' מביאים את הרכב לסביבות ה280 כוח סוס פלוס! מתאם בין הגיר המקורי למנוע הובא מאוסטרליה. מצבר אופטימה עם אלטנטור של 130 אמפר. כלוב התהפכות מסיבי ותיקני הורכב בתוך הרכב, כיסאות ספרקו מדגם EVO2. מערכת קשר בין הנהג לנווט ומחשב דרך מקצועי למרוצים.

להורדת הקובץ לחץ כאן

כשנכנסתי לרכב שלמה התחיל את הנסיעה בהילוך 2 ,לשאלתי למה, העביר שלמה את הגיר להילוך ראשון ולחץ על הגז, ארוחת הצהרים הנהדרת שלי נדבקה יחד עם הצד הקדמי של הבטן לכיסא ורעש הגלגלים מפרפר על הכביש הבהיר לי מצוין למה כדאי להתחיל מהילוך 2.בשטח הרכב פשוט טס במהירויות מפחידות (שלמה מספר ש180- כבר נרשם על מחשב הדרך). הזנב נזרק גם ב4x4 והחלקות זנב נעשו לתחביב סופי השבוע של שלמה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

אני חיפשתי כל נקודת אחיזה ברכב וכל מה שחשבתי זה מה קורה אם אנחנו טסים לתוך הירקון במהירות הזו, האם כלוב ההתהפכות יחזיק את המשקל שלי כשאתנגש בו ??? באיזשהו שלב ביקשתי בקול רועד לצאת בשביל לצלם ונעמדתי סוף סוף על קרקע יציבה. האמת שמבחוץ זה נראה מפחיד הרבה יותר הפטרול שועט בשבילים במהירויות מסחררות ושלמה מבצע החלקות זנב כאליו מדובר באיזה אימפרזה טורבו על מסלול ההחלקה באשדוד.

להורדת הקובץ לחץ כאן

יציבות הרכב גבוהה ביותר גם בסיבובים וגם על שבילים רטובים ומלאים בבוץ והנהיגה בו פשוט חוויה מאלפת. דרך אגב בקרוב יחליטו במוסך שבלול אם להמשיך ולשפר את הרכב( אולי לכיוון אחר לגמרי - עבירות) או למכור אותו, במידה ויוחלט למכור את הפטרול אני מאוד ממליץ לחובבי הנהיגה המהירה לבוא ולהתרשם.

להורדת הקובץ לחץ כאן

להורדת הקובץ לחץ כאן

להורדת הקובץ לחץ כאן

להורדת הקובץ לחץ כאן

תגובות

0 תגובות