שטח 4X4 > כתבות > שטח

מלך השלג והבוץ

גלגלים הם לא מה שייקח אתכם רחוק בשלג או בוץ. הנה רעיון לכלי הרכב המתאים לסופת השלג הבאה

השמש שהפציעה הבוקר ממש אינה משקרת: האביב כבר כאן ובגדול. אחרי כמה חודשים של כאילו חורף, בהם לא היה קר, לא ירד גשם ועל שלג שמענו רק בסיפורים מחו''ל, כבר ממהרות להן עונות השנה להתחלף וגם הקיץ ישוש להגיע לכאן במהרה. אפשר להגדיר זאת כאסקפיזם, או לחלופין כאימוץ ססמת הצופים, ''היה נכון'', אבל הנה קצת מידע שימושי אם אי פעם יהיה כאן שלג.

לא חתול, נמר

כלי הרכב המוזר של חברת Hägglunds, הוא בדיוק מה שאתם מחפשים למסע טרנס ארקטי עם כל הפינוקים מהבית. BV 206 הוא רכב זחלילי, אשר מסוגל לנוע בכל שטח. הסוד של הרכב השבדי הוא ארבעה זחלי גומי רחבים, המניעים את שני חלקיו ומפעילים לחץ קל מאוד על פני הקרקע. כלי הרכב פותח עבור הצבא השבדי (ומשרת גם את יחידת האלפיניסטים של צה''ל) והוא מסוגל לשאת עד 17 חיילים קפואים, או הרבה ציוד לחימה מסוגים שונים.

לא חתול, נמר

אם נשיאת חיילים אינה בראש מעייניכם, ליצור השבדי עשרות גרסאות. אפשר לקבל את הזחל הזה כאמבולנס, ככבאית, או בגרסה ממוגנת ירי, היכולה לשאת 11 בני אדם. כל הגרסאות מסוגלות לשוט במים, במהירות של עד 5 קילומטר לשעה. התנועה במים מתאפשרת בזכות תנועת הזחלים ובזכות יכולת הציפה של מרכב הפיברגלס. העבירות בכל שטח גבוהה ביותר, עקב אחיזת הקרקע של הזחלים והגמישות הרבה שמאפשר המפרק בין הרכב לנגרר, שגם הוא מונע.


להזמנות: אתר הבית של חברת Hägglunds

תגובות

1 תגובות

1

גיא ראובני

03 בפברואר 2008 ב 18:35

יש כאלו בארץ, רכב נחמד מאוד.