שטח 4X4 > כתבות > שטח

הטוארג נכנע

כיצד יכול רכב שטח שלפני שנים מספר נחשב לרכרוכי להפוך לחיית שטח? הכל תלוי בהקשר

רכבי שטח חדישים ועתירי טכנולוגיה צומחים תחת כל עץ רענן. שועלי השטח הוותיקים בוחנים אותם בחשש ומביעים געגועים עזים למכוניות של פעם. באופן זה בדיוק התקבל בארץ לפני שנים מספר טויוטה פראדו. מביני העניין צקצקו בלשונותיהם ואמרו שליד סופה מדובר בסופר-ג'יפ (כזה הנוסע לסופר). מעניין כיצד בחלוף השנים הפך הסופר-ג'יפ לאמת מידה של קשיחות.

חברי מ' (השם המלא שמור היכן שהוא) שיתף אותי בלבטיו עת רצה להחליף פראדו בפולקסווגן טוארג. לאחר הרכישה היינו חייבים לבדוק ולהשוות בין הכלים, אז יצאנו לזירת הטרשים החביבה עלינו – הרי ירושלים. ובהרי ירושלים, הכיוון הוא המעלות המפורסמים של משלט 21 ומעלה נורי.


לטיול עם נועם בהרי ירושלים

ההתחלה הייתה מבטיחה. ברור שעל הכביש אין כל בסיס להשוואה בין השניים וליד הטוארג מרגיש הפראדו כמו ג'יפ של חיילים. גם בשטח ההתחלה הייתה נעימה. לחיצה על כפתור והטוארג מגביה עצמו בצורה מרשימה מאוד. הנסיעה עוברת ללא בעיות מיוחדות עד שמגיעים למדרגה הגדולה במשלט 21. הפראדו מדלג בקלילות למעלה ואילו הטוארג מתקשה. לאחר עזרה בבניה קלה גם הטוארג מדלג למעלה.

מכאן כבר לי היה ברור שהולך להיות מעניין במעלה נורי, דבר שהמשתתפים לא ידעו, מפני שזאת הפעם הראשונה שלהם שם. בדרך הטוארג צובר עוד כמה נקודות זכות. נסיעה על שבילים מהירים עם מהמורות קלות והטוארג מפגין יכולת טובה וכמעט שלא מרגישים שאנו נמצאים על שביל. לעומת זאת הפראדו קופצני ונוקשה והדרך לא נעימה.

מגיעים למעלה, עולים לבדוק רגלית את השטח וכבר רואים הבעת חששות על פניו של חברי. הפראדו עולה ראשון, עם הילוך low, נעילת דיפרנציאל, קצת אבק, קפיצות, פרפורי גלגלים והמרכבה למעלה.

חברי הטוב בנקודה זאת הבין שהוא מתחיל לחזור בו מההצהרות שימשיך לנסוע בשטח באותה אינטנסיביות, גם עם כלי רכב יקר כמו הטוארג. למרות כל ההצהרות הקודמות, הבין האיש כי הוא חייב להתחשב במחיר הרכב ועלות התיקונים. מבט אחד לעברי הספיק כדי לקבל אישור - לא כדאי לנסות, הנזקים יכולים להיות גדולים. ואכן, לאחר הרמת דגל לבן, הטוארג הסתובב וירד חזרה.

מסקנות

הטוארג רכב יפהפה הנסיעה על כביש שבילים ושטח קל עד בינוני ברמה גבוה מאוד. אבל על לנו לטעות הנתונים התכנים הגבוהים טובים לנייר בלבד. זו לפחות מסקנתי הפרטית, משום שעם כל הכבוד ליכולות השטח המרשימות ופעלולי הטכנולוגיה של רכבי השטח היוקרתיים של ימינו, נראה כי בשביל שטח אמיתי יצטרכו המכורים להמשיך ולנוע בכלים הישנים והטובים.

מסקנות

תגובות

5 תגובות

1

ilan4x4

17 באפריל 2007 ב 20:24

סחתן על הכתב החדש!

מעולה!

2

ilan4x4

17 באפריל 2007 ב 20:34

אם כבר רכבים ישנים....

אז דיפנדר כמובן : )

3

גלעד4X4

18 באפריל 2007 ב 08:06

יפה מאוד

מפתיע בכול פעם מחדש, לא הרכב הכתב סחתן על הכתבה והתמונות

4

"עופר המגנום"

20 באפריל 2007 ב 17:43

כתבה מעולה!!!

מגלים כשרונות נוספים.נעם בנדל מעכשיו גם נקבל כתבות מענינות יותר לא רק מסעות מופלאים.א י ן ע ל י ך!!!תמשיך לנסוק השמיים הם הגבול
בהצלחה.

5

Ogash Ofer

21 באפריל 2007 ב 20:04

המציאות קשה

כיום מיצרים כלי רכב שאמורים להיות טובים יותר, משוכללים יותר, חזקים יותר אבל...
הם פחות מתאימים לשטח מהרכבים הישנים המוכרים לנו.
(ראו את האבולוציה של הפאג'רו)
היצרנים מתאימים את תוצרתם לקהל היעד ולשימושים של רב הנהגים.
ואנשי השטח הם לא קהל היעד אליו מכוונים היצרנים.
בקיצור - שימרו היטב על הרכבים הישנים והטובים שיש לכם!