שטח 4X4 > כתבות > שטח

קניתם ג'יפ? התחדשו

עולם השטח נפתח בפניכם ויש לנו המון דברים ללמד אתכם ולייעץ לכם. והשבוע: עוד רעיונות על מה לקנות, וכמה דברים שצריך יותר או פחות אצלכם בג'יפ

הסביבה לחצה, הילדים ביקשו, הגשמתם חלום נעורים. אין חשיבות לסיבה, העיקר כי אתם רוצים לחוות את כל מה שיש לשטח להציע, רוצים לנשום אוויר צח, להקשיב לשקט, לצפות בנוף קדומים, או לכבוש מעלה אימתני. העניין הוא שלא עשיתם זאת בעבר, או שלא היה מי שילמד אתכם. טוב, בדיוק בשביל זה אנחנו פה, רק שמרוב עיסוק מקצועי ברכב שטח, לפעמים אנו שוכחים את אלה העושים את צעדיהם הראשונים בתחום. אז נזכרנו ולפניכם המדריך המלא לפרחי ג'יפאות.

מה לקנות

שאלה טובה. התשובה תלויה במשתנים הבאים: צרכים, תקציב, שאיפות ומאוויים. את הצרכים חשוב להגדיר היטב וכך אפשר להחליט אם רכב השטח שלכם יהיה קטן, או גדול, חלש, או יכול הכל. שאלת התקציב גם היא עוזרת למקד את החיפוש ותמנע ממי שיש בידו 50 שקלים לפנטז ברצינות על לנד רובר דיסקברי 3. נושא השאיפות והמאוויים הוא הקשה ביותר לסנכרון עם שאר המשתנים, כי השאיפה היא לרוב לכלי החזק והיקר ביותר, למרות שזה מנוגד לצרכים (שימוש כרכב משפחתי, מגורים במרכז תל אביב), או לתקציב (12 שקלים).


מדריך לג'יפאי התפרן
מדריך לג'יפאי הפחות תפרן
ובתקציב גדול יותר
רכבי שטח למכירה
רכב שטח בתקציב עד 100,000 שקלים
שטח בתקציב עד 200K
שטח בתקציב עד 150K

מה לקנות

שיפור, אבזור ובידור

לפעמים הג'יפ הוא רק התרוץ לצאת למסע רכש ארוך ומענג. צריך להודות באמת, זה כיף לרכוש אבזרים, משחקים וגאדג'טים שונים, אז יש לנו כמה עצות. רק השתדלו לזכור כי כדי להיכנס לשטח צריך רק כלי רכב והגיון בריא – השאר זה רק תוספות.


שיפורים לכלי הרכב
מה צריך בתוך כלי הרכב
מה זה שפאלות?

שיפור, אבזור ובידור

לאן לטייל

גם זו שאלה טובה, והיא לרוב המכשול הקשה ביותר למעבר, זה שמשאיר ג'יפאים מתחילים בבתיהם, כי ריבוי המסלולים וריבוי הדעות עליהם עלול לבלבל. תמיד טוב להתחיל קרוב לבית. קיצור הדרך בפרדס, אליו נמנעתם להיכנס מפאת הדאגה לשלום הפרייבט, הוא התחלה טובה. 5 דקות מהבית אפשר למצוא הנאה מרובה. אחרי שממצים את מה שמתחת לאף אפשר לעבור לטיולי שבילים ביערות קק''ל וכדומה. אחרי שעוברים הדרכה מתאימה אפשר להתחיל לחקור את השטח הקשה יותר – חול, בוץ, טרשים, מעלות מפורסמים.


מסלולי טיול לחג ולמועד
מסלולי טיול נוספים

לאן לטייל

לימוד ועצות

קל למצוא ג'יפאים שיודעים הכל, הרי כולנו היינו בסיירת וכבשנו את סיני עשרים פעמים לפחות. קשה למצוא כאלה המודים שחסר להם ידע בתחום. ולכל ג'יפאי, בכל רמה, יש חוסרים בידע בתחום כלשהו וכל אחד יכול להרוויח מהקשבה לעצות של מישהו אחר. לכן מומלץ ביותר להתחיל את הרומן שלכם עם השטח בהדרכה מסודרת, שתארגן עבורכם את הידע הנדרש. הדרכה שכזו תשמור על חייכם, על חיי כלי הרכב שלכם ותיתן לכם כלים להנות בשטח. פרט להדרכה פיזית, אפשר למצוא מידע רב על מסך המחשב, אשר יסייע בעת הצורך. ואפשר כמובן להתייעץ עם חברים ומומחים בפורומים השונים של האתר.


הדרכות נהיגה של אתר השטח הישראלי
הדרכת נהיגה מצולמת למתחילים
טיפים לנהיגה בשלג
פורומים באתר השטח הישראלי

לימוד ועצות

התחלתם לטייל? קחו עוד כמה עצות

בשטח אין תחליף לניסיון. אם בכל זאת אתם ירוקים, הרי לכם כמה עצות ששוות זהב. מהו לדעתכם התרחיש המסוכן ביותר בנהיגת שטח? התשובה האוטומטית הקופצת בראש היא שיפוע צד. למרות יחסי הציבור המצוינים של שפ''צ, הרי שיש תרחיש מסוכן ממנו. דמיינו עצמכם מטפסים עליה תלולה, אך ניסיון הטיפוס נכשל. אתם מתחילים לאט ובזהירות לסגת לאחור, אך זה מעט יותר מסובך מלטפס, שכן עם כל כובד משקל הרכב על הגלגלים האחוריים, כל נגיעה בבלם גורמת לגלגלים הקדמיים לאבד אחיזה. כאשר זה קורה הדרך קצרה לעבר תרחיש אימים בו כלי הרכב מסתובב על צירו ומתחיל להתגלגל במורד. אז הרי לכם שלל עצות כדי להתמודד עם התרחישים המסוכנים ביותר.


טיפ שטח: טיפוס עליה בשטח טרשי
טיפ שטח: שיפוע צד
טיפ שטח: ירידה קשה

התחלתם לטייל? קחו עוד כמה עצות

שלום ולהתראות

ברכות לרגל הצטרפותכם למשפחת חובבי השטח. טיילו, תהנו, שמרו על הסביבה ועל עצמכם, ואל תשכחו לספר לנו על כך בפורומים ובמדור תוכן גולשים.


תוכן גולשים

שלום ולהתראות

תגובות

0 תגובות