שטח 4X4 > כתבות > שטח

לשטח חוקים משלו

דאגנו שמא הטיול זורם מהר מדי ומסתיים מוקדם מדי, אבל אז הגיע החילוץ הגדול, שהזכיר לכולם שבשטח אין דבר כזה שעת הגעה משוערת. חוויות מנחל צין

יום שבת בבוקר, קור אימים ואנחנו התאספנו כדי לצאת למסע אתגרי ומקסים בנחל צין. אחרי ניסיון קודם בנחל ובאתגרי העבירות שהוא מזמן למטיילים, הפעם התכוננתי היטב. אל תא המטען העמוס של הפג'רו נוספו הפריטים הבאים: מגפי רפתנים, שקי חול והמון מצב רוח. קינחתי בבדיקת הכננת וסיכמתי כי הכול היה מוכן לבוץ.

אחרי הכנה שכזו מה רבה הייתה אכזבתי כאשר גיליתי כי יד אדם שינתה את הטבע וטרקטור סלל מעבר רציף על הבוץ ואני נמצא עם חבורת לוחמים, שרק מחכים לאקשן. המשך הטיול רץ בקצב מהיר ואני מוצא עצמי בשעה 2 במעלה האחרון לפני סיום המסלול. כאן התחיל להיווצר קצת לחץ, כי השם מחייב ונועם המדריך לא מסוגל לסיים טיול כאשר יש עדין אור בשמים.

חיש מהר המפה נשלפת, הקבוצה מפליגה בדרכים ואני מתכנן דרך עד לים המלח. ואז מתחילים לטפס את המעלה, שהוא מאוד קל. כולם עולים והרכב האחרון - בלייזר אימתני, מוגבה, עם צמיגים של טרקטור ומנוע של טנק, מתחיל לעלות ולא מצליח. אני שם לב שהגלגל הקדמי לא מסתובב. אבחנה זריזה מעלה כי הלוקר, נועל הציריה הקדמית, אינו מתפקד. מחליטים לשפר לאחור, כדי לנסות לבוא מהר יותר ולעלות הירידה לאחור בסיבוב קל. הבלייזר מטפס לאט לאט, אבל משקל הרכב זרק אותו לצד וכתוצאה מזה שני הגלגלים הימניים נפלו לתעלה.

תמונת מצב: הבלייזר כמעט הפוך על הצד ובמצב זה צריך להחליט על סדר פעולות ולבצען במדויק, כי כאן כבר זה עסק של בטיחות.

  1. להוציא את הילדים מהרכב ולהשאיר בו רק את הנהג
  2. לאבטח את הרכב ברצועות
  3. לחלץ למקום הקל והבטוח
  4. להזיז אנשים מהרצועות בזמן המשיכה

אחרי שהוצאנו את הילד מהרכב, קשרנו רצועה לשלדה בצד שבתעלה. העברנו את הרצועה מעל הגג וקשרנו אותה לסופה של גלעד. חיברנו כננת למעלה לרכב של יוני ואתו אבטחנו. אבטחה נוספת הייתה מאחור לרכב שלי. עכשיו כאשר דבר לא יכול לסכן את הרכב מתחילים לחשוב לאן גוררים, קדימה או אחורה. בדקתי את השטח והחלטתי חילוץ לאחור. ניקיתי קצת בעזרת מעדר את השטח, דרדרנו אבנים לתעלה, כדי שלבלייזר תהיה אחיזה ובמבצע מורכב התחלנו בחילוץ לאחור.

כוח האדם נוהל באופן הבא: אחד עם השלט של הכננת משחרר כבל. גלעד לאט משחרר רצועה מהצד ונועם החייל שנהג ברכב שלי מושך את הבלייזר. יעקב שיושב בבלייזר מסובב הגה לתוך השיפוע ונוסע לאחור. כולם עבדו בצורה מאוד מתואמת כאשר אני מחלק לכול אחד הוראות בקשר. המשיכה הראשונה מוציאה את הבלייזר מהמצב המסוכן ועכשיו מה שנשאר זה רק לחלץ אותו לשביל. שיפור עמדות, משיכה נוספת והבלייזר בחוץ.

טוב, עכשיו גם צריך לעלות את המעלה. יעקב המכונאי הדגול שמכיר כל בורג בבלייזר שלו מחזק משהו והבלייזר מזנק שוב למעלה, הפעם בקלילות. הבלייזר מצליח לעלות ואני שם לב כי כבר לא צריך לחשוב על המשך מסלול. סיימנו את הטיול בזמן המשוער. תודה לכל המשתתפים בטיול, תודה לכל העוזרים בחילוץ, סוף טוב, טיול טוב. להתראות בשטח, נועם.

לכל התמונות מהמסע - הקליקו כאן

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

15 בינואר 2008 ב 13:18

היה מצויין

אייזה כייף שפרסמתם את התמונות היה מצויין וטוב שהכל הסתדר על הצד הטוב ביותר.
הייתה אחלה קבוצה תודה לכולם אנחנו נהננו מאוד נתראה שהיה המשך שבוע מקסים לכולם

2

אורח/ת

15 בינואר 2008 ב 17:28

בוריס-טוארג

היה טיול מדהים !!!!! נהנתי מאוד וחבל שאני לא יכול להצטרף לירדן...........כנראה שלא סתם קראו למדריך "נ-ו-ע-ם"..............בחור נפלא....ומשהו מהתורה...דברי חכמים בנועם נשמעים !!!!!!!!!!

3

אורח/ת

17 בינואר 2008 ב 23:45

עדיין נוסע בבליזר?

4

אורח/ת

03 בפברואר 2008 ב 03:08

אין כמו הבליזר

אין כמו הבלייזר רכב שטח מעולה מחפס בנרות לקנות אחד אורי מת"א0544544757