שטח 4X4 > כתבות > שטח

אמריקאית בפריז

ספינת הדגל של רכבי השטח מבית יונדאי, הוורה קרוז, עברה מקצה שינויים ושיפורים כדי להתאימה לשוק האירופאי. התוצאה, ה-IX55, הוצגה בתערוכת הרכב בפריז

האמריקאי הממוצע מעדיף את המכונית שלו עם מנוע בנזין בשרני (לפחות עד משבר הדלק האחרון), תיבת הילוכים אוטומטית, מתלים רכים והגה ''שאפשר לסובב אותו באצבע אחת''. הנהג האירופאי יבחר בדרך כלל באופציה הפוכה לחלוטין: הוא מגלה חיבה יתרה למנועי דיזל דווקא (חסכנים ונקיים יותר), לתיבות הילוכים ידניות, למתלים קשוחים יחסית ולהגה שמשדר את הכביש לידיים, בקיצור, הוא מחפש מכונית שכיף לנהוג בה.
ומה עושה חברה יש לה רכב שטח שמצליח מאוד בארה''ב, אך ברור לה שהקהל האירופאי ''יעקם את האף'' מולו? לוקחים את המכונית ומעבירים אותה מקצה שינויים ושיפורים, כך שתנעם לחיכם גם של אוכלי הצדפות וזוללי הכרוב הכבוש. וזה מה שעשתה יונדאי עם הוורה קרוז, SUV מגודל שנבנה בהתאם לטעם האמריקאי. מנוע הבנזין המקורי הוחלף לדיזל, חוברה  אליו תיבת הילוכים עם שש מהירויות – אוטומטית אמנם אך עם אפשרות לתפעול ידני, המתלים הוקשחו והוגדלה רגישות ההגה – והנה עומדת לפניכם יונדאי חדשה, IX55 שמה.
העיצוב החיצוני והפנימי דומים לאלה של הוורה קרוז, עם רמזים שנלקחו מעיצוב המכוניות החדשות של יונדאי, ה-I20 וה-I30, ודגשים על איכות ייצור ובטיחות אקטיבית ופסיבית. ב-IX55 שבעה מושבים מלאים, ששני האחוריים ניתנים לקיפול לתוך הרצפה לקבלת משטח הטענה גדול.
אבל החלק המעניין בשינויים הוא דווקא הצד המכני. מנוע הדיזל הוא מנוע חדש בליין של יונדאי, עם שש בוכנות בתצורת V, נפח של 3.0 ליטר, הזרקת מסילה משותפת וטורבו עם גיאומטריה משתנה. ההספק עומד על 240 כ''ס המושגים ב-3800 סל''ד והמומנט, כ-46 קג''מ, שופע לאורך רצועה המתחילה  ב-1750 ומסתיימת ב-3500 סל''ד. גם תיבת ההילוכים האוטומטית חדשה, ויש לה כאמור שש מהירויות עם אפשרות להחלפה ידנית. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על כ-11 ק''מ/ליטר ופליטת הגזים היא 249 גרם/ק''מ.
ה-IX55 אמור להגיע לישראל עוד השנה, המחיר עדיין לא ידוע אך לשם ההשוואה, בארה''ב מחיר היונדאי סנטה פה היקר ביותר (שמחירו בארץ כ- 240 אלף שקל) מקביל למחיר הוורה הקרוז הזול ביותר. עכשיו נותר רק להמתין ולראות כיצד יתמחרו את הרכב החדש אצלנו.  

תגובות

0 תגובות