שטח 4X4 > כתבות > שטח

הדור הבא של הסורנטו יוצג בתערוכת ג'נבה 2009

ברוח הזמן, יקבל ה-SUV של קיה שלדה אחודה, לטובת התנהגות כביש וחסכון בדלק

במשך שנים מספר שיווקה קיה את הסורנטו בישראל תחת הסיסמה ''למי שבאמת יורד לשטח''. אבל לא עוד. לקראת תערוכת ג'נבה, שתיערך בחודש מרץ 2009, הוצגו פרטים על הדור הבא של ה-SUV הקוריאני, שיאבד את המבנה המסורתי של מרכב נפרד על שילדת סולם לטובת שלדה אחודה. זה אמנם משפר את הנסיעה על הכביש ומוריד את תצרוכת הדלק, אבל על שטח – והכוונה לשטח אמיתי – כבר אי אפשר יהיה לדבר.
אווירת ה''עליהום'' ששוררת בעולם כנגד רכבי השטח והעלייה מטורפת במחירי הדלק (שמחיריו בשוק העולמי ירדו בחודש האחרון בצורה דרמטית, שלא באה לידי ביטוי בארץ...), גרמו ליצרני המכוניות ל''נדוד'' לכיוון של רכבי שטח עם שלדה אחודה, קרוס-אוברים למיניהם ושאר רכבי ''קן וברבי''. קחו לדוגמה את הספורטאג' הישן, שנתן מענה למי שרצה רכב 4X4 שפוי עם הוצאות אחזקה סבירות (למעט תצרוכת הדלק...). זה היה רכב קשוח ולמרות מימדיו הצנועים לא נפל בביצועיו מכלי רכב גדולים ויקרים ממנו. הדגם החדש של הספורטאג' הוא יונדאי טוסון בתחפושת, והיכולות בהתאם.

יוצא לגמלאות: הסורנטו הנוכחי, עם שילדת הסולם

יוצא לגמלאות: הסורנטו הנוכחי, עם שילדת הסולםיוצא לגמלאות: הסורנטו הנוכחי, עם שילדת הסולם

הסורנטו החדש יהיה גדול מעט מהדגם אותו יחליף, מה שיאפשר הוספת שורת מושבים שלישית. בהיצע המנועים ישארו ככל הנראה מנועי ה-V6 בנזין הנוכחיים (שלא מוצעים בארץ), בנפחים 3.0 ו-3.8 ליטר, עם 240 ו-260 כ''ס, בהתאמה. לא ברור אם מנוע הבנזין בעל ארבע הבוכנות, בנפח 2.4 ליטר, שנמכר רק באירופה, ימשיך גם בדגם החדש.
היצע הדיזל יכלול את המנועים החדשים מסדרת R של יונדאי, בנפח 2.0 ו-2.2 ליטר, עם 184 -200 כ''ס בהתאמה. תיבת הילוכים עם שש מהירויות, ידנית או אוטמטית, תשודך למנועים אלה. אופציה נוספת תהיה מנוע CRDI חדש, V6 בנפח 3.0 ליטר, שיספק 240 כ''ס.
העיצוב החיצוני מושפע ככל הנראה מרכב הקונספט KND-4   שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בסיאול,  בשנה שעברה. על פי התכנון, המכירות יחלו מיד בתום התערוכה בג'נבה, תחילה בשוק המקומי בקוריאה ולקראת סוף שנת 2009 גם בשאר העולם.

תגובות

2 תגובות

1

ronenemalka

30 בנובמבר 2008 ב 10:39

הכול נראה כמו רכבי חלל .מתי הם ירחפו זה

יהיה מעניין

2

עופר אדר

30 בנובמבר 2008 ב 23:10

זה ללא ספק הכיוון

תוך כמה שנים צופים שהשוק יבודל בצורה ברורה: מצד אחד קרוס-אוברים למיניהם עם יכולות כביש טובות ויכולת שטח מצומצמת לשבילים קלים, ומצד שני רכבי עבודה נטו, דוגמת לנד קרוזר סדרה 70, דיפנדר ודומיהם. באמצע כמעט ולא יישאר אף יצרן. הבעייה העיקרית היא, שרכבי העבודה ככל הנראה לא יעמדו בתקני זיהום האוויר החדשים (יורו 5 והלאה) ולכן אי אפשר יהיה להביא אותם לארץ...