שטח 4X4 > כתבות > שטח

אופנועי ים סי-דו קיץ 2011

יש לזה כידון, המון כוחות סוס, טכנולוגיה מתקדמת וכשנופלים.... זה רק למים!
יבואן אופנועי הים SEADOO הזמין אותנו להשקת הדגמים החדשים לקיץ 2011 - אז לבשנו בגד ים ויצאנו לדרך.

ספורט זה ספורט וזה מלהיב!

רב הישראלים ובטח רב גולשי אתר השטח מכירים היטב את הים - לוקחים את הג'יפ (רכב השטח) ונוסעים בשבת לים (הכי קרוב שמותר ובהתאם לחוק).
אבל כמה אנשים מכירים את הספורט המוטורי שנקרא אופנוע ים? הרבה פחות!
לקונצרן הענק הקנדי בומברדייה, המייצר מטוסים, רכבות ואוניות, יש ''חטיבת פנאי'' בשםBRP  המוכרת לנו היטב מהטרקטורונים של קאן-אם המייצרת בנוסף גם אופנועי ים וסירות ג'ט תחת שם המותג SEADOO.
הרעיון בסי-דו הוא לספק כלי שיט מתקדמים שינעימו את שעות הפנאי למשפחה ולחובבי הספורט המוטורי הימי.
אופנוע ים אין לכולם כי זה יקר, זה מחייב להחזיק כלי ייעודי וזה דורש גם קצת לוגיסטיקה (נגרר, מקום אחסון וכן'), אבל ברגע שהאופנוע ים נוגע במים – מתחיל הכיף המיוחד שסוחף את הרוכב לחוויה מוטורית שכולה פאן!

מים, הרבה כוחות סוס ובחורה יפה... מה עוד צריך ליום עבודה?

מים, הרבה כוחות סוס ובחורה יפה... מה עוד צריך ליום עבודה?מים, הרבה כוחות סוס ובחורה יפה... מה עוד צריך ליום עבודה?

חוויה מיוחדת בשילוב כיף וטכנולוגיה

הכלים של סי-דו עוצמתים ומאוד חזקים. סדרת המנועים המובילה מפתחת 260 כ''ס ממנוע שהוא בסך הכול 1,500 סמ''ק!
איך היא עושה זה? המנועים הם מתוצרת רוטקס (יצרן המנועים של קבוצת בומברדייה  (BRP והם מצוידים במגדש על (טורבו סופר-צרג'ר) עם מצנן ביניים (אינטרקולר) המאפשרים לסחוט מהמנועים הקטנים הספק מאוד גבוה.
אופנועי הים ששוקלים 350-400 ק''ג בממוצע מגיעים למהירות של 80 קמ''ש בפחות מ-3 שניות!  ובמיוחד בים - זה מאוד מהיר! כמעט כמו טורפדו!
לכל המנועים מערכת קירור סגורה ולא קירור של המים וזאת על מנת למנוע ממי ים ולכלוך להיכנס למנוע ולגרום לקורוזיה ושחיקה מוגברת.
אופנועי הים של סי-דו מצוידים במצערת אלקטרונית עם אפשרות מגוונות לשליטה בתגובות המנוע, באופי ההאצה, בסגנון הרכיבה (שיוט או ספורט). מערכת בקרת שיוט המאפשרת לקבוע מהירות שיוט קבועה, שליטה על זווית הטרים (קובע את גובה החרטום בהתאם למצב הים או משקל הרוכבים) ועוד שפע של פטנטים טכנולוגים שלא הספקתי לבחון את כולם... אולי כי התלהבתי לתת בגז???

מתלים באופנוע ים??!!

לחלק מהדגמים של סי-דו מערכת מתקדמת של מתלה המפריד בן השוקע (הגוף התחתון של האופנוע) לסיפון העליון (המושב, הכידון והמקום לרגליים) ומאפשר תנועה של כ-15 סמ המייצרת שיכוך בין הכוחות המופעלים על השוקע לבין התחושה המועברת לרוכבים. דגם הספורטיבי החזק RXT-X אפשר גם לכוון את הבולם של FOX הנמצא בתוך תא הכפפות בעל הפתח השקוף מתחת לכידון.
ואם זה נראה לכם מיותר – צאו לרכוב על האופנוע ומיד תרגישו בהבדל!
היכן זה מורגש? בעיקר בגלים שיוצר כלי שיט לפניך או לצידך אבל גם בפניות חדות בהן גורם הרוכב לאופנוע להכות במים בעוצמה – מערכת השיכוך מרסנת חלק מהמכה ומאפשרת לרוכב להישאר על הכלי ולא לעוף למים בעוצמה.

ואיך עוצרים בים?

עוד מערכת יעילה במיוחד היא מערכת הבלימה הייחודית המאטה את אופנוע הים בצורה משמעותית ומורגשת.
למי שלא מכיר: אופנוע ים מונע באמצעות זרם מים (JET) הפורץ כסילון ודוחף את הכלי קדימה. כסוגרים את הגז ממשיך הכלי בתנועה בהתאם למהירות שצבר. מערכת הבלימה של סי-דו מאפשרת לרוכב ללחוץ על ידית הבלם, בצד שמאל של הכידון, הפותחת מדף תחתון המסיטה את זרם קדימה ובכך מפחיתה את מהירות הכלי (ומאפשרת תנועה איטית לאחור ממצב עמידה). וזה עובד מצוין!
אל תצפו לבלימה על המקום או לתחושה של לחיצה על בלמי הרכב. אבל אם תעזבו את הגז במהירות גבוהה אופנוע הים ימשיך להחליק קדימה במהירות גבוהה. שימוש בידית הבלם מפחית באופן משמעותי את המהירות ומאפשר לתמרן הצידה במהירות איטית.

רכיבה על אופנוע ים

למי שלא רגיל לכלי - רכיבה חזקה ואינטנסיבית תנפח מיד את שרירי הידיים. עקרונות הרכיבה על אופנוע ים מאוד דומים לטרקטורון: מרפקים גבוהים, אחיזה לא חזקה מידי בכידון ופנייה באמצעות הגז! תן גז והכלי יפנה לאן שתכוון אותו.
עזוב את הגז ורק תפנה את הכידון - לא ייקרה כלום והכלי לא יסתובב בכלל (כי אין ג'ט-סילון שמניע את הכלי).
לסי-דו יש פטנט טכנולוגי קטן (עוד אחד ברשימה) שגם אם הרוכב נלחץ וסוגר את הגז לגמרי (כי הוא חושב שהוא בדרך לפגוע במכשול) – הפנייה חדה של הכידון מעלה באופן אוטומטי מעט את סל''ד, מייצרת סילון מים ומאפשרת לכלי לבצע את הפנייה.
הכלים החזקים מאמיצים מאוד מהר, תוך 3 שניות וחצית 80 קמ''ש, הם פונים בחדות אם שומרים על גז פתוח. ובחוסר רגישות הם גם יכולים להעיף אותך, כאילו היו סוס פרא, ישר למים.
שימוש (חובה) במדומם החירום המחובר לחגורת ההצלה (שימוש חובה ע''פ חוק) מסיים את האקט במים – וזה לא רע, בדרך כלל, ביום קיץ חם.

חפשו את הרוכב...

חפשו את הרוכב...חפשו את הרוכב...

דגמים לכל אופי

12 דגמים של אופנועי ים ספרתי בקטלוג היבואן (ויש גם עוד דגמים של סירות מנוע מבוססות מנועי ג'ט) שכל אחד הוא עולם ומלואו כך שאפשר להתאים אופנוע ים בהתאם למידות הצרכן. המחירים מתחילים בכ-60,000 ₪ ומגיעים עד לכ-100,000 ₪ לדגמים המפוארים בעלי יכולת גרירת סקי.
3 משפחות עיקריות: משפחת האופנועים למשפחה מדגמי ה- GTI וה- GTS, משפחת האופנועים לביצועים מדגמי ה- RXT וה-GTX שהם שילוב של ביצועים עם תוספות יוקרתיות וה- WAKE המשפחה הספורטיבית – כלומר אופנועי ים עם יכולות מיוחדות לגרירת סקי מים לסוגיו.

תחילת האודישן לתוכנית היפה והחנון 3

תחילת האודישן לתוכנית היפה והחנון 3תחילת האודישן לתוכנית היפה והחנון 3

המשך האודישן

המשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישןהמשך האודישן

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת

24 במאי 2011 ב 10:16

איך נכנסים לרשימת המוזמנים?

2

ilan4x4

24 במאי 2011 ב 19:28

לזה קוראים מבחן דרכים?!

3

אורח/ת

25 במאי 2011 ב 09:43

ובבית הוא מספר שהוא יוצא לעבודה...

כשעופר פרסם מודעה כי דרושים נהגים לנסיעות מבחן, פתחו חלק מהעובדים הפוטנציאלים את האתר והחלו להסתכל בתמונות.לא ניתן להאשים אותם על המהירות שהם פנו לאתר וביקשו להתקבל לעבודה. לאחר המבחנים, אלו שהתקבלו התבקשו להגיע לאילת. לשאלתם, מדוע צריך לנסוע לאילת כשרשום שהעבודה היא בת"א- ענה עופר כי העבודה בת"א אבל התור מתחיל באילת.... :)...
עכשיו נחשו מי הכותב..

4

אורח/ת

25 במאי 2011 ב 09:45

תמונות 8,19 - האופנוע יצא מדהים בצילום..

5

אורח/ת

25 במאי 2011 ב 11:11

איזה יופי!

באמת מרענן לקראת הקיץ

6

Ogash Ofer

25 במאי 2011 ב 16:01

אופנועי ים סי-דו קיץ 2011

אכן החיים קשים והעבודה לא משהו...
אבל למה שאתלונן?
ברכות לכולם, אני מאוד נהניתי!!!