שטח 4X4 > כתבות > שטח

ריינג' רובר ספורט: רכב השנה של ה-Four Wheeler

מגזין השטח האמריקאי בחר את הריינג' מבין חמישה מתמודדים, לאחר סדרת מבחנים מפרכת

חמישה כלי רכב הגיעו לישורת האחרונה בהתמודדות על התואר ''רכב השטח של שנת 2014'', של מגזין הרכב האמריקאי הנחשב Four Wheeler. על התואר, המוענק מאז שנת 1974, נאבקו שלושה דגמים מבית קרייזלר:  ג'יפ גרנד צ'ירוקי  לימיטד, ג'יפ צ'ירוקי טריילהוק ודודג' דורנגו לימיטד, היה מתחרה אחד מיפן - טויטה פוראנר טרייל פרימיום ואחד בריטי – הריינג' רובר ספורט.

תנאי ההתמודדות קובעים שכלי הרכב חייבים להיות מדגם חדש לגמרי או שונים לחלוטין מדגם של דור קודם, שיגיעו לשוק האמריקאי עד פברואר 2104 ועד אז יימכרו שם לפחות 1500 יחידות מהדגם הזה. ודבר קטן וחשוב, הם חייבים להיות מצוידים בהילוך כוח...

במבחן נבדקו חמישה פרמטרים עיקריים: הנתונים הטכניים, עיצוב וגימור חוץ ופנים, התנהגות כביש וכמובן היכולות בשטח. שמונה בוחנים לקחו את המתחרים למסלול של כ-1600 ק''מ במהלך חמישה ימים, כשהם מתחלפים ביניהם בנהיגת הכלים השונים.

העורך הראשי של המגזין, ג'ון קאפה, כתב: ''הבוחנים שלנו אהבו את 510 כוחות הסוס שמספק המנוע של הספורט (הם בחנו כמובן את הדגם עם מנוע הבנזין V8 – ע.א.), את היכולת לשנות את מרווח הגחון ולהתאימו הן לכביש והן לשטח, את התאוצה המרשימה, את בקרת המשיכה המצוינת – כל אלו הביאו לבחירה שלנו בריינג' רובר ספורט כרכב השטח של 2014''.

למבחן דרכים לריינג' רובר 2013 שדומה מאוד מבחינה מכנית לדגם שנבחר על ידי ה-Four Wheeler    

תגובות

0 תגובות