שטח 4X4 > כתבות > ניווט

סקירה מצולמת של מחשבי כף יד עם GPS

כשקולומבוס רצה למצוא נתיב חדש להודו הוא גילה את אמריקה.
לפניו ואחריו ניווטו בני האדם באמצעות מפות נייר וכיווני שמים עד שבשנות ה-60 של המאה הקודמת החליטו האמריקאים להקים את מערכת ה-GPS שתעזור לחיילים שלהם להתמצא בכול מקום בעולם.
מאז הפכה המערכת לנחלת הכלל (כמו האינטרנט) והקדמה הטכנולוגית מייצרת מכשירים ותוכנות שהופכים את הניווט בשטח (ובעיר) למשימה פשוטה הרבה יותר... קולומבוס היה מקנא בנו!

מגיש: גיל להב, וידיאו ועריכה: אילן אשל, כתב: עופר אוגש

בפתח הדברים

כשקולומבוס רצה למצוא נתיב חדש להודו הוא גילה את אמריקה. לפניו ואחריו ניווטו בני האדם באמצעות מפות נייר וכיווני שמים עד שבשנות ה-60 של המאה הקודמת החליטו האמריקאים להקים את מערכת ה-GPS שתעזור לחיילים שלהם להתמצא בכול מקום בעולם. מאז הפכה המערכת לנחלת הכלל (כמו האינטרנט) והקדמה הטכנולוגית מייצרת מכשירים ותוכנות שהופכים את הניווט בשטח (ובעיר) למשימה פשוטה הרבה יותר... קולומבוס היה מקנא בנו!


לכול כתבות הניווט באתר השטח הקליקו כאן

 בפתח הדברים

מה זה בעצם GPS?

GPS הם ראשי תיבות של Global Position System בתרגום חופשי: ''מערכת מיקום עולמית''. המערכת מבוססת על תחנות שליטה קרקעיות ו- 24 לוויינים אמריקאים המקיפים את כדור הארץ ומשדרים אליו נתונים באופן רציף. האותות מהלוויינים נקלטים במכשיר ה-GPS למינם ומתורגמים עבור המשתמש למיקום העצמי שלו. הייעוד המקורי של המערכת היה צבאי - ביבשה, בים ובאוויר, אך עם השנים הפך לכלי אזרחי שימושי לכול אדם ולכול עסק הנדרש לנווט בשטח ובעיר, לעקוב אחר עובדיו, לדעת היכן כול משאית, לספק מידע על מיקום עצמי, לדעת היכן הרכב (הגנוב), לסייע לאונייה להתרחק משרטונים, לעזור למטוס בנחיתה ועוד אין ספור שימושים.

מה זה בעצם GPS?

המעבר מ-GPS מקצועי למחשב כף יד עם אנטנה מובנית

הרבה שנים מציעות חברות המתמחות בתחום מכשירי GPS הדומים בצורתם וביכולתם למכשירים בשירות הצבאי. אלו הם מכשירי ה-GPS ה''מקצועיים''! מכשירים מסיביים, עמידים בתנאי שטח ובעיקר מספקים למשתמש נקודת ציון ב-12 ספרות המאפשרת למשתמש לבצע התאמה בין נקודת הציון למפה ולדעת תמיד היכן הוא נמצא. בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה של מחשבי כף היד, מוצעים למשתמש מחשבי כף יד שלהם אנטנת GPS מובנית בתוכם וחבילה של תוכנות לניווט בעיר, בכבישים ובשטח.


לרשימה של כול מכשירי ה-GPS המקצועיים הקליקו כאן

המעבר מ-GPS מקצועי למחשב כף יד עם אנטנה מובנית

אז באיזה מכשיר בוחרים?

לפני התשובה - חשוב לזכור כי אף מכשיר אינו יכול להחליף את מפות הנייר, המצפן והשכל הישר של הנווט. ולתשובה... יש לבחור מכשיר שמתאים לכם: לצרכים ולשימוש הנכון - לא דומה מכשיר לשימוש רק בעיר למכשיר ששימושו גם בשטח, ליכולת ההפעלה שלכם אותו - יש לבחור מכשיר שאתם תוכלו להפעילו בקלות יחסית. לצרכים הנוספים שלכם ממחשב כף היד ובכלל - ישנם מכשירים עם יכולת גלישה באינטרנט WI-FI, יכולת תשדורת BLUETOOTH עם מכשירים אחרים, מסכים שונים ועוד שפע תכונות... לגובה ההשקעה שלכם במכשיר - אפשר להתחיל עם מכשיר GPS בסיסי וזול ואפשר לרכוש את פסגת הטכנולוגיה במיטב כספיכם.


לרשימה של כול מחשבי כף היד הקליקו כאן
לרשימה של כול תוכנות הניווט לעיר ולשטח הקליקו כאן
לרשימה של כול האיבזרים לכף יד הקליקו כאן

  אז באיזה מכשיר בוחרים?

ה-350 הוא מכשיר בסיסי מהסדרה החדשה של MIO

המכשיר כולל אנטנת GPS מובנית ומתקדמת מסוג SIRF3 ומערכת הפעלה חדשה ייעודית למחשבי כף יד -מיקרוסופט 2005. ה-350 אמין ויציב ויודע לעבוד עם כול התוכנות לניווט בעיר ובשטח. חוץ מהיותו מכשיר ניווט יעיל הוא יכול לשמש כמחשב כף יד לכול דבר ומסתנכרן עם מחשב ה-PC שלכם.

 ה-350 הוא מכשיר בסיסי מהסדרה החדשה של MIO

סרט סקירה של מחשב כף יד - MIO P350

ה - P550 הוא אחד מהדגמים המתקדמים של MIO

נראה דומה ל- P350 וכולל את אותן התכונות ההופכות אותו לכלי נוח ויעיל הניווט בעיר ובשטח – אנטנת GPS מובנית מהסוג המתקדם SIRF3 ומערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט 2005 השומרת על הזיכרון במכשיר גם לאחר שהסוללה התרוקנה לגמרי. ל - P550 זיכרון פנימי גדול של 512MB המאפשר להטעין את תוכנת ניווט השטח במכשיר ללא צורך בשימוש בכרטיסי זיכרון. בנוסף יש למכשיר יכולת גלישה באינטרנט באמצעות WI-FI ויכולת תקשור עם מכשירים אחרים בטכנולוגיית BLUETOOTH

 ה - P550 הוא אחד מהדגמים המתקדמים של MIO

סרט סקירה של מחשב כף יד - MIO P550

ה-A201 של MIO

מחשב כף יד בעל אנטנת GPS SIRF STAR3 נשלפת זכרון 64MB ומעבד 312Mhz המכשיר מגיע עם טכנולוגית bluetooth אשר הופך את המכשיר לדיבורית לטלפון הסלולרי מהסוג התומך באותה טכנולוגיה של bluetooth

 ה-A201  של MIO

סרט סקירה של מחשב כף יד - MIO A201

ולא לשכוח לפני שקונים מחשב כף יד:

1. עברית - בדקו כי המחיר כולל עברית - אחרת מחיר העברית יתווסף לכם רגע שתשלמו. 2. התקנה - ודאו כי אתם מקבלים את מחשב כף היד מותקן עם התוכנה, דבר שיחסוך לכם הרבה זמן ועצבים. 3. שירות ותמיכה מקצועית - כדאי לקנות מחשב כף ממי שמבין בניווט ובמכשירים וממי שיכול ללוות אתכם מקצועית לאורך הדרך והשימוש במכשיר. 4. תוכנות חוקיות - כמעט הכול פרוץ כיום ואפשר להשתמש בתוכנות גנובות, למרות הבאגים המאפיינים אותן, השאלה היא האם גם מהסופר שליד הבית אתם גונבים?! (אם כן - גם את המכשיר כדאי שלא תיקנו בכסף).

 ולא לשכוח לפני שקונים מחשב כף יד:

תגובות

0 תגובות