שטח 4X4 > כתבות > טכני

מרים כל ג'יפ - ג'ק צרפתי/ערבי

פעם היינו משתמשים בקרש I לצורך הרמה מהירה של הג'יפ באוויר. מאז הדברים קצת השתנו וכיום רסטה 4X4 מביאה לנו מגבהה (ג'ק) שעושה את העבודה בקלילות

אז מה יש לנו

הצורך הוא ברור! יש להניף את הרכב באוויר ולייתר דיוק להרים מעט את הגלגל מעל הקרקע על מנת שאפשר יהיה להחליף גלגל מפונצ'ר בגלגל תקין ומלא אוויר. מה עשינו פעם? (או מה עשו בצבא?) השתמשנו בקרש מרובע וחסון שהיה ארוך אך מעט מאורך מהלך המתלה של הג'יפ. את הקרש היינו מקבעים מתחת לפגוש (הקדמי או האחורי) ובהילוך LOW נוסעים מעט קדימה או אחורה בהתאמה עד שהג'יפ מתרומם ו''מתיישב'' על הקרש.

אז מה יש לנו

ומה עשו ברסטה 4X4?

הקרש היה מחליק ונופל ולא תמיד מספיק בגובה ולפעמים שוקע בקרקע ובקיצור רעיון טוב אבל ביצוע לא משהו! ואז הגיע צדי מלר והפטנטים ולייתר דיוק הפטנט הוא צרפתי והביצוע ישראלי. מכשיר פשוט מברזל בעל בסיס רחב וזרוע חזקה - עושה את העבודה (כמו שניתן לראות בסרט) - פשוט, בטוח ונוח לשימוש ואחסנה. ומה המגבלה? כרגע מתאים המגבהה רק לרכב עם סרנים חיים - שכן התושבת שבקצה הזרוע מתאימה ותיישבת על צינור עגול (כמו של סרן חי).

ומה עשו ברסטה 4X4?

החלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן - אין יותר פשוט מזה

החלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן  - אין  יותר פשוט מזההחלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן  - אין  יותר פשוט מזההחלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן  - אין  יותר פשוט מזההחלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן  - אין  יותר פשוט מזההחלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן  - אין  יותר פשוט מזההחלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן  - אין  יותר פשוט מזההחלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן  - אין  יותר פשוט מזההחלפת גלגל בלנד-קרוזר בירדן  - אין  יותר פשוט מזה

תגובות

22 תגובות

1

eyali0001

18 באוגוסט 2008 ב 19:59

גאוני

אני רוצה גם!!!

2

ace1

18 באוגוסט 2008 ב 20:52

ואיך מורידים?

3

מוטי

19 באוגוסט 2008 ב 07:39

ל-3, 3 ניחושים. רמז:- נוסעים ב-low קדימה

4

Ogash Ofer

19 באוגוסט 2008 ב 07:48

ירידה - הפוך לכיוון העלייה

בסרן האחורי -עולים בהילוך אחורי ויורדים קדימה
בסרן הקדמי - עולים קדימה וורדים בנסיעה לאחור
פשוט!

5

אורח/ת

19 באוגוסט 2008 ב 07:53

איפה קונים? וכמה זה עולה?

6

אורח/ת

19 באוגוסט 2008 ב 07:54

נראה אביזר חובה בכול רכב!!!

איפה קונים?
כמה עולה?
והאם זה מתאים לכל רכב?

7

אורח/ת

19 באוגוסט 2008 ב 11:43

ניתן להשיג ב"רסטה"

טל: 08-8693094

8

גל פרינט

19 באוגוסט 2008 ב 15:02

גוז'ונים

כשמנסים לשחרר את הגוז'ונים מה ימנה מהגלגל להסתובב?

9

גל פרינט

19 באוגוסט 2008 ב 15:05

גוז'ונים

גל פרינט כתב/ה:
"כשמנסים לשחרר את הגוז'ונים מה ימנה מהגלגל להסתובב?"
ימנע

10

Ogash Ofer

19 באוגוסט 2008 ב 19:20

נוהל החלפת גלגל

ראשית מומלץ לשחרר את הגוז'ונים עוד בטרם מרימים את הרכב באוויר (נכון לכול סוג של מגבה)
שנית - לאחר שהרכב באוויר יש לדומם אותו בהילוך ועם בלם יד.
אפשר ואף רצוי שיישב נהג על ההגה וילחץ על הבלמים.

11

qpon12

21 באוגוסט 2008 ב 20:11

ל-10

לא למדתה לשחרר לפני ההרמה?וגם חיזוק אחרון כאשר הרכב למטה.

12

חיים גן יבנה

22 באוגוסט 2008 ב 08:19

אני לא אתפלא ......

qpon12 כתב/ה:
"לא למדתה לשחרר לפני ההרמה?וגם חיזוק אחרון כאשר הרכב למטה."
עם השאלה הבאה תהיה לאיזה  צד מסובבים את האום ??????????

13

Ogash Ofer

22 באוגוסט 2008 ב 21:26

המקום לשאלות...

עדיף לשאול וללמוד מנסיונם של אחרים - וזה חלק חשוב מקיומו של הפורום.
אני לא מכיר אנשים שנולדו עם ידע (למעט אנשי שבט דב המערות).
וכן - זו גם שאלה : לאיזה כיוון נפתחים הברגים?

14

אורח/ת

23 באוגוסט 2008 ב 21:04

אין הכוונה להעליב אלא ללמוד

15

nec

07 בספטמבר 2008 ב 06:43

המלצה ובטיחות

בדרך כלל לסרנים החיים מוצמדים צינורות לחץ הידראולים של הבלמים, רצוי לוודא שאין פגיעה בצנרת.
עלפניו המערכת היה ישום מכני מתקדם ומתוחכם ל"שיטה הישנה"

16

Ogash Ofer

07 בספטמבר 2008 ב 07:39

צינורות בלם

לרב צינורות הבלם הן בחלק העליון של הצינור/הסרן ולכן הן מוגנות מהג'ק. אם הצנרת פגיעה לג'ק היא הרבה יותר פגיעה בשטח מסלעים, ענפים וכו' ומומלץ לנתב אותה לחלק העליון של הסרן.

17

biranit

26 באוגוסט 2009 ב 13:55

מגבה

לא יקר קצת בשביל קרש משוכלל?

18

dores

07 באוקטובר 2012 ב 08:46

מחיר?

איפה משיגים

19

yuvalgd

08 באוקטובר 2012 ב 21:09

איפה קונים? וכמה זה עולה?

עכשיו יש מבצע ברסטה 450 שח שווה!

20

יובל כהן

10 באוקטובר 2012 ב 22:22

אני לא אתפלא ......

חיים גן יבנה כתב/ה:
"[b]qpon12 כתב/ה: [/b]לא למדתה לשחרר לפני ההרמה?וגם חיזוק אחרון כאשר הרכב למטה.עם השאלה הבאה תהיה לאיזה  צד מסובבים את האום ??????????"
ב CJ3 צד שמאל הברגה שמאלית.

21

Ogash Ofer

10 באוקטובר 2012 ב 22:45

אני לא אתפלא ......

יובל כהן כתב/ה:
"[b]חיים גן יבנה כתב/ה: [/b][b]qpon12 כתב/ה: [/b]לא למדתה לשחרר לפני ההרמה?וגם חיזוק אחרון כאשר הרכב למטה.עם השאלה הבאה תהיה לאיזה  צד מסובבים את האום ??????????ב CJ3 צד שמאל הברגה שמאלית."
טוב לדעת (על ה CJ3).

22

יובל כהן

11 באוקטובר 2012 ב 13:06

אני לא אתפלא ......

מי ששואל לומד :)