שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

יונתן לוי ונמרוד חמו יוצאים לתחרות האופנועים רוף אוף אפריקה

תחרות האופנועים -הארד אנדורו ROOF OF AFRICA מתחילה ב- 4/12/14 וישתתפו בה שני רוכבי אנדורו מישראל שינסו להגיע לגג של אפריקה.
אתר השטח מאחל להם בהצלחה.

47 שנים של הארד אנדורו

ה ROOF OF AFRICA הוא מרוץ ההארד אנדורו הוותיק ביותר בעולם ומתרחש כל שנה בתחילת דצמבר, 47 שנים ברציפות!

שמו ניתן לו משום שתוואי המסלול מתפתל על ההרים הגבוהים במדינת לסוטו שבמרכז דרום אפריקה, בגבהים שבין 1,500 ל 3,000 מטר. מזג האוויר לרוב גשום והרכיבה בסינגלים הסלעיים ,המשמשים במשך השנה חמורים בלבד, קשה מאוד.

מרוצי הארד אנדורו התפתחו ממרוצי אנדורו הקיימים בעולם כ- 85 שנה. התוואי בו המתחרים רוכבים כולל אלמנטים טכניים מורכבים ומסובכים למעבר ולרוב יתרחש בהרים, ביערות ובנחלים סלעיים תוך רכיבה בסינגלים בעליות וירידות תלולות. מרוצים מפורסמים נוספים השייכים לסצנת ההארד אנדורו הם הרומניאקס והארצברג.

השנה צפויים להשתתף כ- 400 רוכבים, מחולקים לשלוש קטגוריות, אשר נבדלות זו מזו באורך המסלול ובדרגת הקושי שלו. מעטים מתוכם ייזכו לסיים את כל שלושת ימי המרוץ ולהגיע לקו הסיום.

המירוץ מתפר על פני שלושה ימים, כאשר היום הראשון הוא מעין מירוץ ראווה ברחבי העיר של כ- 15 ק''מ והמיקום בסיום היום פחות רלוונטי לתוצאה הכללית. משם יוצאים למסלול של 60 ק''מ לערך, אשר יקבע את סדר ההזנקה של היום השני.

היום השני והשלישי של התחרות הם הימים הקשים והארוכים.

במירוץ 3 קטגוריות: גולד, סילבר וברונז ושני הרוכבים הישראלים נרשמו לקטגוריית ברונז - קטגוריה המונה כ 100 מתחרים מרחבי העולם.

 

לאתר התחרות הרשמי: http://www.roofofafrica.info

 

סרט מהתחרות

יונתן לוי - רוכב האנדורו המוביל בישראל

יונתן לוי, בן 30, נשוי  1, תושב טבעון, בעל הישגים מרשימים במגוון מרוצי אופנועי השטח, במיוחד בתחום אנדורו בישראל ובחו''ל: שבע פעמים אלוף ישראל באנדורו, שבע פעמים אלוף ראלי חרמון אילת, פעמיים אלוף ליגת באחה ישראל, פעמיים זוכה מדליית זהב באליפות העולם באנדורו – ISDE, מקום 17 באליפות העולם באנדורו 2012 – EWC

קישור לתגית אנדורו אופנועים באתר השטח מטרתו של יונתן היא להשתתף בשלושת מרוצי הארד אנדורו המפורסמים בעולם: הרומניאקס, הארצברג וה- ROOF OF AFRICA  ב- 6.12.14 יעמוד על קו הזינוק בלסוטו, במרכזה של דרום אפריקה ויסמן את ה-V הראשון בטרילוגיה. לוי יוצא למירוץ בשאיפה לעמוד על הפודיום ואף לנצח את קטגוריית הברונז, משימה לא פשוטה בהתחשב בכך שבקטגוריה זו משתתפים 100 רוכבים וליונתן זהו מרוץ ההארד אנדורו הראשון בחייו. 
יונתן ירכב על ימהה WR450 כאשר צוות פויינטר-3M המוכר והותיק פרש עליו חסותו. כמו-כן הוא ימשיך ליהנות מחסותה של יבואנית מותג אופנועי YAMAHA לישראל – מטרו מוטור, אשר תתמוך בו בעונת 2015 גם בליגת האנדורו בישראל וגם במאמציו בזירה הבינלאומית.

נמרוד חמו - במקום הסיקס דייז

נמרוד חמו, רוכב אופנועי אנדורו ורוכב אופניים ותיק ומנוסה, החליט לצאת למירוץ לפני חודש, אחרי ששמע שיונתן נרשם ודיבר איתו על הנושא. התכנון היה לצאת להתחרות השנה במרוץ האופנועים - סיקס דייז, אבל לאחר שהיו בעיות עם הרשמת הישראלים, הרוף אוף אפריקה נראה כמו תחלופה טובה.
לאחר שנרשם למירוץ החל להתאמן ברכיבה על האופנוע בשילוב רכיבת אופניים.
נמרוד אומר שהמירוץ מהווה בשבילו אתגר חדש, שכן מדובר בתוואי שאינו רגיל לרכב בו בשילוב של מזג אויר לא צפוי ורכיבה בגבהים בהם החמצן דליל. חמו יתחרה על KTM300 2T, אופנוע שונה לחלוטין מזה עליו הוא רוכב בארץ- KTM250F וזאת מאחר והוא נרשם למירוץ מאוחר יחסית וזה האופנוע היחיד שנשאר.
במירוץ מתחרים מקומיים רבים ולכן קשה לחשב את הסיכויים, אבל נמרוד מקווה לסיים בעשיריה הראשונה. כשיחזור לארץ הוא מתכנן לחזור לעונת המירוצים המקומית, בקטגוריה E1 בתמיכת דלב- יבואנית אופנועי KTM.

קישור למירוץ אופנועים אנדורו 2014

לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 1 לעונת 2014   לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 2 לעונת 2014   לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 3 לעונת 2014  לכתבת הסיכום של מרוץ האנדורו מספר 4 לעונת 2014

צוות אתר השטח מאחל בהצלחה ליונתן ולנמרוד

צוות אתר השטח מאחל בהצלחה ליונתן ולנמרודצוות אתר השטח מאחל בהצלחה ליונתן ולנמרוד

תגובות

4 תגובות

1

Ogash Ofer

03 בדצמבר 2014 ב 06:35

עדכונים מתחרות האופנועים רוף אוף אפריקה


בראש הפייסבוק של אתר אתר השטח תמונות ששלח נמרוד חמו מההכנות לתחרות 

קישור לפייסבוק של אתר השטח

2

Ogash Ofer

04 בדצמבר 2014 ב 20:39

ספורט מוטורי אופנועים - יונתן לוי ונמרוד חמו יוצאים לתחרות האופנועים רוף אוף אפריקה


היום הסתיים הפרולוג של המירוץ - ושני הישראלי: יונתן ונמרוד מובילים בקטגוריה!

כבוד!!

קישור לסרטון של הישראלים מובילים בפייסבוק של אתר השטח

3

Ogash Ofer

08 בדצמבר 2014 ב 06:10

נמרוד ויונתן מנצחים את רוף אוף אפריקה

מי שלא עקב בפייסבוק של אתר השטח (קישור) אז העדכון: נמרוד חמו מסיים את המירוץ בזכייה במקום הראשון בקטגוריית הברונז' יונתן לוי מסיים את המירוץ בזכייה במקום השני בקטגוריית הברונז'. כבוד גדול לשניהם ולמדינת ישראל!!! קישור לתמונות הגביעים של נמרוד ויונתן.

4

Ogash Ofer

19 בדצמבר 2014 ב 05:49

נמרוד ויונתן מנצחים את רוף אוף אפריקה

Ogash Ofer כתב/ה:
" מי שלא עקב בפייסבוק של אתר השטח (קישור) אז העדכון: נמרוד חמו מסיים את המירוץ בזכייה במקום הראשון בקטגוריית הברונז' יונתן לוי מסיים את המירוץ בזכייה במקום השני בקטגוריית הברונז'. כבוד גדול לשניהם ולמדינת ישראל!!! קישור לתמונות הגביעים של נמרוד ויונתן. "
קישור לכתבה המסכמת את החוויות והזכייה במירוץ האופנועים - רוף אוף אפריקה