שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2015: גם רנו מציבה מטרות

החברה הצרפתית תומכת בקבוצה ארגנטינאית שמכניסה לראלי שני דאסטרים, עם שאיפה להתברג בין עשרת הראשונים

לסיים בין עשרת הראשונים -  זאת המטרה המוצהרת של קבוצת רנו דאסטר מארגנטינה, שזוכה השנה לתמיכה רשמית מצד חברת האם מצרפת. הקבוצה החלה להתחרות בדקאר רק לפני שנתיים, ועם הישגים של מקום 29 בשנת 2013 ו-14 ב-2014, ועם צוותים שאינם מהצמרת העולמית, אין שם אשליות שאפשר להגיע לפודיום, אבל כאמור, רוצים להתברג בין עשרת הגדולים.

הקבוצה תתחרה עם שני דאסטר חדשים, שנבנו מהיסוד. כמו מרבית כלי הרכב התחרותיים, אין כל דמיון  בינם לבין הרנו דאסטר שנמכר לקהל הרחב. הדאסטר החל את חייו תחת כנפיה של חברת דאצ'יה הרומנית, הנמצאת בבעלות מלאה של רנו, ואחר כך החלו לשווקו גם תחת השם רנו. היום הוא אחד מרכבי ה-4X4 הנמכרים ביותר בעולם. הדאסטרים הנמכרים בדרום אמריקה מורכבים במפעלים הנמצאים בקולומביה ובברזיל.

הרכב התחרותי, בקטגוריית T1, תוכנן ונבנה בדרום אפריקה והמפרט הטכני של כולל שלדת צינורות, מנוע בנפח 5.0 ליטר בתצורת V-8 שנלקח מאינפינטי ומפיק 380 כ''ס, תיבת הילוכים סיקוונסיאלית עם שש מהירויות, הנעה 4X4 קבועה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה הניתן לנעילה מלאה, כמו גם נעילה לדיפרנציאל המרכזי. מלבד התמיכה של היצרנית, הקבוצה מקבלת גם תמיכה מהשלוחה הארגנטינאית של רנו, שמספקת את הלוגיסטיקה ואת הסיוע הטכני לאורך הראלי עצמו. שני הצוותים הכל-ארגנטינאים, עדיין אינם מוכרים: ברכב אחד ינהג אמיליאנו ספאטרו עם הנווט בנג'מין לוזאדה (מס' 316) ובשני ינהג חוזה גרסיה וינווט מאורציו מלאנו (מס' 337). כהכנה לדקאר, הם התחרו בשלושה סבבים של אליפות הקרוס-קאנטרי של ארגנטינה. עכשיו נותר רק לראות מה יצליחו לעשות בשבועיים הקשים של הראלי.

סרטון המציג את הקבוצה

תגובות

0 תגובות