שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הנהג הישראלי זכה במקום השני במרוץ פורמולה 3 - במסלול אסטוריל - פורטוגל

נהג הפורמולה הישראלי, ירין שטרן, זכה במקום השני בתום הסבב השלישי של עונת אליפות אירופה הפתוחה
לפורמולה 3 ( EuroFormula Open ): אסטוריל (estoril) בפורטוגל ליד ליסבון.

תל אביב, יום ראשון, 10 במאי 2015

ירין שטרן, נהג המרוצים הישראלי, ממשיך את עונת 2015 באליפות אירופה הפתוחה למכוניות פורמולה 3 (EuroFormula Open)  במסלול אשטווריל בפורטוגל.

ירין שטרן הגיע למקום השני במרוץ וזכה בפודיום ובכך למעשה הגיע להישג הגדול ביותר לאורך הקריירה שלו.

ירין שטרן, נהג המרוצים הישראלי באליפות אירופה הפתוחה למרוצי מכוניות פורמולה 3, זינק אתמול  אחה''צ מהמקום השלישי בגריד למירוץ הראשון של סוף השבוע בסלול אסטוריל בפורטוגל.

ירין הצטיין במקצה הדירוג חרף העובדה אין לו ניסיון קושם על המסלול הזה בהשוואה לנהגים אחרים שזכו להתאמן עליו בפגרת החורף האחרון. המרוץ נערך בתנאים קשיים בחום של למעלה מ- 30 מעלות, החום הוביל לשחיקה בקצב מהיר של הצמיגים דבר שהקשה על הביצועים ועל השליטה ברכב. ירין  זינק  מהמקום השלישי בגריד למרוץ.

קונסטנטין טראשנקו זינק מעמדת פול פוזישן ולצידו יזנק הברזילאי ויטור בפטיסטה. במהלך המרוץ שמר ירין על קצב מהיר והיה צמוד לשני הנהגים המובילים, עד שבסופו של דבר ביצע בפטיסטה הברזילאי עבירה וקיבל עונש של תוספת 10 שניות לזמן הסופי של המרוץ ובכך ירד למעשה למקום הרביעי.

 

בעונה הנוכחית הנהגים שמהווים איום גדול ביותר על שטרן הינם: יו קנמרו היפני וואלסיו חברה האיטלקי. במהלך האליפות יערכו 8 סבבים, בכל סבב יערכו 2 מרוצים (סה״כ 16 מרוצים במהלך העונה) וכל סבב יערך במדינה אחרת באירופה.

את העונה פתח ירין בחרז דה לה פרונטרה בספרד, במרוץ הראשון לעונה נפגע רכבו של ירין על ידי יו קנמרו היפני. אבל את המרוץ השני לעונה סיים ירין שטרן עם ניצחון של פודיום במקום השלישי.

ירין שטרן, אחד הכישרונות הגדולים של הספורט המוטורי הישראלי, מתחרה כבר מגיל 11. הוא החל את דרכו באליפות הקארטינג הישראלית, הוכתר ארבע פעמים כאלוף ישראל ואף ייצג את ישראל באליפות העולם בקארטינג.

בגיל 17 עבר להתחרות במכוניות פורמולה. את עונתו הראשונה באליפות אירופה הפתוחה לפורמולה 3 סיים במקום השמיני והוכתר כ''רוקי המצטיין לעונת 2013''.

בעבר נהג בקבוצת אמיליו דה ויוטה הספרדית וכיום, כאמור, מתחרה בקבוצת Team west-tec  הבריטית אשר זיהתה את הכישרון שלו והחתימה אותו בסוף עונת 2013.

ירין משרת בצה''ל כספורטאי מצטיין ויוצא באופן סדיר לאימונים ותחרויות בחו''ל.

לסיקור סבב ראשון - הקליקו כאן

תגובות

0 תגובות