שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

סיכום ראלי יוון - RALLY GREECE OFF ROAD 2015

גיא גוטליב מסכם את ראלי יוון - RALLY GREECE OFF ROAD 2015 אשר היה הצלחה מסחררת עבור כל הצוותים הישראלים שהשתתפו. ובשפתו: " באנו, ראינו, נסענו וניצחנו! ".
פוטנציאל המתחרים שלנו גדול מאוד ובגלל מגבלות חוק הספורט המוטורי המשבית את המירוצים בארץ יש גם "רעב" לתחרויות. אולי בעידן שרת הספורט החדשה זהו פתח לעידן חדש....
כתב וצילם: גיא גוטליב

ראלי יוון

ראלי יוון הוא ראלי יחסית חדש בנוף האירופאי, מזכרוני - שנה שלישית או רביעית. בשנה שעברה השתתפו בראלי 3 צוותים ישראלים (קישור לסיכום ראלי יוון 2014).

השנה השתתפו כבר 6 צוותים כאשר 5 מהם שלחו את הרכבים מישראל ורכב אחד הושכר שם ע''י סדנת המרוץ ראלי ארט איטליה לצוות ישראלי, כשסה''כ נרשמו למרוץ  32 צוותים מכל רחבי אירופה - יוון, טורקיה, בולגריה, ישראל ואיטליה.

הקטגוריות בראלי כמקובל: T1   T2   ועוד  TH שזו קטגוריה שהיוונים המציאו שם ניתן למצוא מוטציות מוטוריות  כמו מיצובישים וסזוקיים מצוידים בכל מיני מגדשי טורבו צמיגים קטנים ורכבים מהירים מאוד.

בכל הרכבים והקטגוריות הקפידו על כלובי בטיחות כסאות וחגורות ושאר אביזרי בטיחות הדרושים.

מצבו העגום של הספורט המוטורי בארץ, מגבלות בירוקרטיות כאלה ואחרות והמון אדרנלין מצד המשתתפים הישראלים הביא לארץ האלים כ-30 איש מהארץ - כנראה שזו המשלחת הגדולה ביותר שיצאה אי פעם להתחרות בחו''ל.

הצוותים המתחרים

שי שמעוני וגדעון בן שמואל - צוות גתוס כל גדר במיצובישי קורבט  T1 . 

רועי שפירא ועידו שקל - צוות אראן טלפארמה במיצובישי פג'רו  T2 .

דדי שפרונץ  וגיא גוטליב - צוות  E.D.T RALLY TEAM  במיצובישי פג'רו הקשישה.

 גל שחם ונמרוד אופיר (קיד)  - מצוות DIADORA RALLY ART TEAM   שהשאירו הפעם את הזיבר  T1  בבית והשכירו רכב מרוצים מדהים מסדנת ראלי ארט איטליה בניצוחו של רנאטו ריקלר שגם נתן שירותי סרוויס לחלק מהצוותים הישראלים.

ברייזרים היו  דני פרל ואיתי מולדבסקי המנוסה שרכבו ע''ג רייזר 900.

ואורי אייזנשטיין וגידי קורנין שזהו להם מרוץ ראשון גם על גבי רייזר 900.

נפקדו מהמשלחת תום בריל שהיה אמור לצאת ברכב החדש שנבנה אבל לא היה מוכן במועד.

על כל המקהלה העליזה הזו ניצחו במקצועיות ובסובלנות עודד גרוס הבעלים של סדנת גתוס 4X4 וMR  דודי לזר  הבעלים של ד.נ כל גדר שבאמת עושים הכל מאהבה אמיתית לספורט המוטורי ללא שום אינטרס עסקי או כלכלי.

עוד הצטרפו למשלחת כל מיני חברים, מכרים, מכונאים וחובבי ספורט מוטורי כאלה ואחרים. סה''כ מנתה המשלחת יותר מ 30 איש אבל מי סופר...

יוצאים לדרך

RALLY GREECE OFF ROAD 2015  נפרש על 3 ימים מאוד תובעניים שבמהלכם נוהגים המתחרים 840 ק''מ תחרותיים המחולקים ל 473 ק''מ של 12 קטעים מדודים בזמן ו- 367 ק''מ של קטעי קישור. בין לבין בתוך תחומי הפארק פארמה קיים זמן מדוד לסרוויס - תיקון וטיפול ברכבים. הראלי משדרג את עצמו כל שנה והרמה  של הנהגים הרכבים הארגון צוותי הסיוע גבוהה מאוד.

הפעם הישראלים באו במטרה ברורה! ''אנחנו נותנים לכולם בראש ויהי מה!!''.

הכנת הרכבים נעשתה ע''י כל צוות ברמות הגבוהות ביותר. הרכבים הועמסו מבעוד מועד על מעבורת לכיוון אתונה. והציפייה לראלי הייתה גבוהה. 

בלילה בין 27.ל 28 למאי 2015 נפגשנו בשדה התעופה בן גוריון. חלק מהצוותים היו אמורים להגיע בטיסה שתצא ב 7 בבוקר ישירות לאתונה וחלק לכיוון סלוניקי. אלת המזל היווניה התחילה אתנו כבר פה כאשר ב 1 בלילה נודע שהטיסה של 7 בבוקר נדחתה ל 14 אחר הצהרים - דבר שלא ייתן לצוותים שמגיעים לאתונה מספיק זמן לשחרר את הרכבים. עודד גרוס וניצן שקל מייד הזמינו טיסה חלופית שיצאה ב 5 בבוקר וככה התחלנו את המסע שלנו ליוון.

אנחנו שטסנו לסלוניקי לאחר הנחיתה שכרנו רכבים והמתנו לאישור מהקבוצה שנחתה באתונה - עליהם הייתה מוטל התפקיד החשוב אל מול שלטונות המכס של יוון לשחרר את הרכבים ולהעמיס אותם על גבי המובילית לכיוון העיירה פלורינה.

משניתן האור הירוק שמנו פעמינו לכיוון העיירה גרבינה שבצפון יוון. מפגש מרגש עם הקבוצה שהגיעה מאתונה התארגנות במלון  ארוחת ערב חגיגית ויאללה למיטות כי מחר מחכה לנו יום ארוך ארוך.  

היום הראשון למירוץ

יום חמישי - השכמה מוקדמת וכבר ב-7 בבוקר אנחנו בחדר האוכל לארוחת בוקר קונטיננטלית, בירור קצר: היכן הרכבים ועוד רבע שעה של נסיעה ו''האבדה'' נמצאה. כל צוות החל בפריקת הרכב, העברת הציוד לרכבי השירות ונסיעה קצרה למרכז העיירה שם  נעשתה ההרשמה חלוקת ספרי הדרך ליום הראשון, הדבקת מדבקות על הרכבים, התארגנויות אחרונות וכמובן תדריך בטיחות של קוסטאס המארגן שדאג לנו לכל פרט ופרט מהקטן עד הגדול ביותר.

שעת הזינוק נקבעה ליום זה בשעה 15:00 כאשר הזינוק נקבע מבעוד מועד גם לפי סדר הסיום של שנה שעברה וגם לפי מועד ההרשמה.

היום הראשון  מורכב מ 190 ק''מ כאשר ישנם 2 סטייגים תחרותיים של 104 ק''מ  ועוד 86 ק''מ של קטעי קישור. את היום הראשון למירוץ סיימנו בעיירה הציורית  פלורינה  שם כבר בילינו את היומיים הנותרים. 

כבר בתחילת המרוץ  הבינו כולם את הצהרת הצוותים הישראלים להתברג בצמרת המרוץ. צוות גתוס  - כל גדר קבע את הזמן הטוב ביותר והחל להוביל את המרוץ.  צוות דיאדורה שזו להם הנסיעה הראשונה על הרכב למד אט אט להכיר אותו סיים במקום התשיעי.  צוות פרל התמקם במקום ה-14. צוות אראן טלפארמה במקום ה 15. אורי וגידי במקום ה 16 ואת הרשימה סגרו צוותE.D.T RALLY TEAM   במקום ה-23.

 ממשיכים לקטע קישור קצר בתוך עיירה עם סמטאות צרות, חולפים על גשרים ונהרות ואנחנו כבר בקטע התחרותי השני.

הפעם גתוס כל גדר מסיימים במקום השלישי צוות דיאדורה מסיים במקום החמישי. אורי וגידי מסיימים במקום 14. צוות אראן טלפארמה במקום ה- 16 . צוות פרל במקום ה- 16  ו E.D.T RALLY TEAM   במקום ה 25.  

לסיכומו של היום הראשון  גתוס כל גדר מוביל את הטבלה בהפרש של דקה וחצי מהמקום השני שם ממוקם רייזר 1000 בולגרי. צוות דיאדורה  במקום השישי  צוות אראן במקום ה- 12.  שני הרייזרים  במקומות 14  15   ו E.D.T RALLY TEAM  במקום ה 20 כללי בהפרש של 19 דקות מהמקום הראשון.

בסיום הנסיעה הרכבים נכנסים לסרוויס - תיקונים, טיפולים בדיקות של כל מה שצריך הכנת הרכב ליום הבא כמובן שטיפת הרכב.

לארוחת ערב נפגשים כל הצוותים הישראלים - הפעם במלון בפלורינה העיירה שמארחת את הראלי. מחליפים חוויות ואט אט פורשים כל אחד לחדרו למנוחה, הכנת ספר הדרך למחר וכמובן שינה עמוקה.

היום השני למירוץ

היום השני הוא הארוך והתובעני ביותר במהלכו עוברים הצוותים 238 ק''מ של סטייגים מדודים  ועוד 139 ק''מ של קטעי קישור  סה''כ 377 ק''מ  כאשר יש 2 מקטעים של סרוויס אחד באורך של 30 דקות והשני באורך של 40 דקות. בנוסף גם SUPER STAGE  בסמוך למגרש הכדורגל של העיירה - קטע ראווה בן 3 ק''מ מדודים - בכדי שגם תושבי העיירה יוכלו להנות  מהביצועים המהירות והאבק הרב שהרכבים מרימים. יש לציין שסדר ההזנקה של היום השני הוא לפי זמני הסיום של היום הראשון.

ארועים מיוחדים שהתרחשו ביום השני:  

שי שמעוני נאלץ להחליף צמיג שמסר את נשמתו לבורא.  

צוות E.D.T RALLY TEAM  עשה טעות ניווט קטנה שעלתה לו בכ- 10 דקות ובנוסף - בסטייג הרביעי נאלץ להחליף גלגל בגלל גאנט שקיבל מכה והתעקם.

בצוות דיאדורה האלטרנטור החזיר את נישמתו לבורא והם נאלצו להחליף פעמיים מצבר ולנסוע יותר לאט. מכיוון שלא היה לצוות הסיוע אלטרנטור חלופי, מי אם לא שי שמעוני מגתוס כל גדר תרם לטובת גל את האלטרנטור החלופי שלו בכדי שזה יוכל לסיים את המרוץ - אחוות ספורטאים וחברות מעל לכל כבר אמרנו.

לצוות אראן טלפארמה נשבר בולם קדמי שמאלי והבולם שנותר עבד קשה עד לסיום הסטייג דבר שגם לו להזיל מעט שמן. בזמן קבלת הסרוויס ובזמן שיא של 40 דקות הוחלפו 2 הבולמים השמאליים.

ולמרות כל זאת הישראלים עדיין ממוקמים במקומות הראשונים של ראלי יוון.

בסוף היום הדירוג הישראלי ברשימה הכללית (כל הקטגוריות): גתוס כל גדר במקום הראשון. צוות אראן טלפארמה במקום השישי.  צוות דיאדורה במקום ה- 7. איזנשטיין את קורנין  במקום ה 11.  צוות פרל במקום ה 12   ו-  E.D.T RALLY TEAM במקום ה 19 הכללי.

ולפי קטגוריות:

T-1 מקום ראשון צוות גתוס כל גדר מקום שני צוות דיאדורה בהפרש של 31 דקות.

T-2   מקום ראשון צוות אראן טלפארמה מקום שני  E.D.T RALLY TEAM  בהפרש של שעה ודקה.

והרייזרים צמודים צמודים בהפרש של 8 שניות בלבד.

נוהל סוף יום  - הרכבים שוב נכנסים לקבלת שירות, תיקונים, טיפולים, שטיפה. כשרועי שפירא אפילו מגדיל לעשות בפוליש ווקס לפג'רו הלבן.

אנחנו נפגשים שוב לארוחת ערב במלון החלפת חוויות סיפורי גבורה מסביב למדורה ולישון.

היום השלישי למירוץ

היום השלישי בראלי יוון מורכב הפעם מ- 131 ק''מ מדודים בזמן ועוד 140 ק''מ של קטעי קישור. סה''כ כ 270 ק''מ כשבסיומו של יום יש סטייג מרהיב בו מטפסים עם הרכבים לגובה של 2,200 מטר מעל פני הים לעבר תצפית משולש הגבולות. למעלה מחכים כל הצוותים יחד עד שאחרוני המתחרים מסיימים, ויורדים בשיירה מנהלתית  לכיוון העיירה פלורינה. ברחבה הראשית של העיירה נערך טכס הסיום של הראלי חלוקת גביעים ומדליות והמון שמחה וששון.

ארועים חריגים במהלך היום היו כשהרייזר של דני פרל שבר את הדפרנציאל האחורי, הדבר אילץ את דני לזחול לסרוויס בתקווה כי ניתן יהיה לסיים את המירוץ ולא לפרוש. לאחר התייעצות קלה הצוות החליט כי חייבים לבצע תיקון שיחזיק לפחות 5 ק''מ וכך לחצות את קו הסיום. למשימה נרתמו אנשי הסיוע - יוסי וטל וכמו כן נקרא לדגל חנן, המכונאי של צוות E.D.T RALLY TEAM , כשביחד ביצעו ניתוח מרשים בעזרת פחית קולה וחומרי הדבקה שונים. דני ואיתי נהגו עוד כ 5 ק''מ וחצו את קו הסיום יחד עם השיירה וכך סיימו את המירוץ ללא פרישה!!

מלבדו כולם שמרו על הרכבים ועל המיקומים בכדי לסיים את הראלי ולא לשבור את הרכבים. הגדילו לעשות צוות דיאדורה שעלה ממקום שביעי כללי למקום שלישי כללי בנהיגה מהירה זהירה ומדוייקת.

תוצאות - ראלי יוון 2015

כלי רכב:

מקום ראשון כללי! ומקום ראשון בקטגוריה  T-1 שי שמעוני וגדעון בן שמואל צוות גתוס כל גדר - כל הכבוד!!!

מקום שלישי כללי! ומקום שני T-1 גל שחם ונמרוד אופיר צוות דיאדורה.

מקום שמיני כללי ומקום ראשוןT-2  רועי שפירא ועידו שקל צוות אראן טלפארמה.

מקום 17 כללי ומקום שניT-2  דדי שפרונץ וגיא גוטליב  E.D.T RALLY TEAM

רייזרים:

מקום עשירי כללי ושני בקטגוריה:  אורי איזנשטיין וגידי קורנין.

ומקום 21 כללי ושלישי בקטגוריה דני פרל ואיתי מולדבסקי.

סיכום ראלי יוון:

תגובות

0 תגובות