שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי דרך המשי חוזר – כתחרות לדקאר

10,000 ק''מ של שטח יחכו למי שיתחרה בראלי שייערך ביולי 2016, במסלול שיתחיל במוסקבה, רוסיה, ויסתיים בבייג'ינג, סין

ידיעה על שיתוף פעולה מתהדק והולך בין ממשלת רוסיה לזו של סין בתחום האנרגיה והגז לא היתה מעניינת אותנו כלל בימים כתיקונם. אבל כשהשיתוף הזה מביא בכנפיו גם בשורה על כך שראלי דרך המשי חוזר ועוד בגדול – מעניינת אותנו עד מאוד. על פי הפרסומים, הראלי הבא, שייצא לדרכו בתחילת יולי 2016, יוזנק מהכיכר האדומה במוסקבה ויסתיים במרכז העסקים של בייג'ינג, סין. אורכו של המסלול המתכונן כ-10,000 ק''מ, ממש כמו הדקאר.

הראלי הראשון של דרך המשי נערך ב-2009. המסלול שלו ושל הראלים שבאו בעקבותיו, נע בתוך רוסיה בלבד, עם גיחות קצרות למדינות שפעם חסו בצל הענק הסובייטי כמו קזחסטן וטורקמניסטן. בשנתיים הראשונות של הראלי, 2009 ו-2010 לקחו בו חלק גם צוותים מישראל, ורז הימן והלל סגל זכו בהם להישגים יפים (לסיקור הראלי של 2009 ולזה של 2010 ועוד כתבה נהדרת של ינוקא).

הראלי ייערך תחת חסותה של חברת האנרגיה ''גזפרום'', הנמצאת בשליטת ממשלת רוסיה. גזפרום תומכת בענפי ספורט רבים ובין היתר נמצאת בבעלותה קבוצת כדורגל. היא גם מעורבת חזק בתחומים שונים של הספורט המוטורי, ותומכת בקבוצת המירוץ של קאמאז. מקבוצה זו היא גם גייסה את מי שינהל את הראלי בשנה הבאה: מיודענו ולאדימיר צ'אגין, שסיים את הדקאר שבע פעמים במקום הראשון במשאיות.

לתת תחרות לראלי של דקאר, הוותיק והמוכר, המושך אליו מיליוני חסידים מכל העולם בכל שנה, לא תהיה משימה קלה. אבל עם תמיכה ממשלתית של שתי מדינות עם כלכלות ענק (שאמנם מעט צולעות כעת...) ששואפות להציב עצמן בחזית הספורט המוטורי, ועם ניהול של שועל מנוסה כמו צ'אגין – הכל אפשרי.      

תגובות

2 תגובות

1

ronishif

01 בספטמבר 2015 ב 15:55

איך מצטרפים?

2

Ogash Ofer

02 בספטמבר 2015 ב 11:58

איך מצטרפים לראלי דרך המשי?

ronishif כתב/ה:
""
מצורף קישור לאתר הרשמי של הראלי - ראלי דרך המשי דרכו יהיה אפשר גם להירשם לתחרות או לשלוח מייל למארגנים ולבדוק הרשמה.