שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

אל-עטייה ניצח בראלי מרוקו

ובכך השיג את אליפות הקרוס קאנטרי של FIA לשנת 2015. לואב סיים רק במקום ה-44

נאסר אל-עטייה סיים השבוע עונת מרוצים מוצלחת ביותר אותה פתח עם ניצחון בראלי הקשה מכולם – הדקאר של 2015 – והוא סוגר אותה עם ניצחון נוסף, הפעם בראלי של מרוקו. ניצחונות אלה, יחד עם הישגים נוספים בסבב השנה, הביאו לו את תואר האליפות במרוצי הקרוס קאנטרי של FIA. אל-עטייה הפגין לאורך הראלי נהיגה שקולה מאוד, לא ניצח בסטייג'ים, אבל הצליח להגיע בשלום לקו הסיום – ולפני כולם.

מי שדרכם לא צלחה כל כך היו נהגי קבוצת פיג'ו, עם ה-2008 DKR המחודשת. קרלוס סאיינז היה חזק בתמונת הפודיום בימים הראשונים, אך כשל במנוע ביום הרביעי של הראלי הביא לפרישתו. סבסטיאן לואב, אחת התקוות הגדולות של פיג'ו לקראת דקאר 2016, חווה כל תקלה אפשרית בדרך למקום ה-44.

עבור לואב, נהג ה-WRC  המצליח ביותר עד היום (9 אליפויות) שעבר השנה להתחרות בקרוס קאנטרי, הראלי במרוקו היה אמור להיות טבילת אש ראשונה. וזאת אכן היתה עבורו טבילה אש! רצף התקלות כלל בעיות  מכניות (טורבו תקול ביום הראשון ובעקבות כך נגרר עד לקו הסיום), טעויות ניווט (לאחר אחת מהן מצא עצמו תקוע בבור ממנו חולץ רק לאחר שלוש שעות) ושגיאות נהיגה (עם שקיעה קולוסאלית בדיונות). אבל כשהכל הלך כשורה, לואב היה מהיר ובאחד הימים אפילו סיים את הסטייג' במקום השלישי.

מלבד אל-עטייה, בחמישייה הראשונה התברגה רק מכונית מיני נוספת, של מיקו הירוונן, שהגיע למקום החמישי. את המקומות 2-4 תפסו מתחרים בטנדרי טויוטה: ולאדימיר וסילייב במקום השני, יאזד אל ראז'י בשלישי וגי'נאל דה-וילייה ברביעי.

אחרי פרישתו של מארק קומה, ששלט יחד עם סיריל דפרה בקטגוריית האופנועים במשך שנים, נפתחה התחרות עבור הרוכבים האחרים. במרוקו התפתח קרב גדול בין חואן ברדה על הונדה  וסאם סנדרלנד על KTM, אבל אחרי שברדה התרסק נפתחה הדרך לניצחון של סנדרלנד.

אבל המפתיע הגדול היה הרוכב האוסטרי מתיאס ווקנר, גם הוא על KTM, שסיים במקום השני – עם פער של  34 שניות בלבד מסנדרלנד אחרי חמשת ימי הראלי! המיקום הזה הביא לו את תואר האליפות בקרוס קאנטרי של FIM לשנת 2015. ווקנר, רוכב מוטוקרוס בעברו, עבר להתחרות בקרוס קאנטרי רק לפני כשנה וחצי. הראלי הראשון שלו היה ביוון – והוא ניצח בו! דקאר 2016 יהיה הראשון בכל ההיסטוריה של הראלי שבו לא יהיה אף מתחרה באופנועים שזכה בשנים קודמות. אין ספק שנראה שם תחרות אדירה, ושמות חדשים יזכו לתהילה.          

תגובות

0 תגובות