שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2017: טויוטה עוברת להנעה אחורית

טויוטה הולכת בעקבות פיג'ו, בעוד קבוצת מיני נשארת נאמנה להנעה בכל הגלגלים

הניצחון של פיג'ו בדקאר האחרון עם באגי בעל הנעה אחורית בלבד, גרר בוודאי את מנהלי הקבוצות הבכירות האחרות  לדיונים מרתוניים האם ללכת גם הם בדרך הזו (לסיכום הדקאר של 2016). כלי הרכב בקטגוריה הזו זוכים להקלות משמעותיות יחסית לכלים עם הנעה 4X4, כמו משקל קל יותר, צמיגים גדולים יותר, מתלים עם מהלך גדול יותר, אפשרות להתקין מערכת לשינוי לחץ האוויר בצמיגים ועוד. למרות הפיתוי, בקבוצת X-Raid בחרו להשאיר את מכוניות המיני שלהם עם הנעה בכל הגלגלים. לעומת זאת, בקבוצת Gazoo  הדרום-אפריקאית, שהיא בעצם הקבוצה הרישמית של טויוטה, החליטו ללכת על סגנון הבאגי לפחות בחלק מכלי הרכב איתם יגיעו לראלי.

הרכב החדש, שנקרא Hilux Evo, נשאר עם מנוע ה-V8  בנפח 5.0 ליטר שהיה מותקן בדגם הקודם, אבל הוא נמצא כעת במרכז ומניע רק את הגלגלים האחוריים, והמשקל, 1300 ק''ג, קל יותר ביותר מ-600 ק''ג מהגרסה מרובעת ההנעה. עדיין לא ברור עם כמה באגים תגיע הקבוצה לדקאר ומי מנהגיה ינהג בהם, אבל מקווי ם שם שג'יניאל דה-וילייה ולירוי פולטר - יחד עם הרכש החדש, נאסר אל-עטייה, יגיעו לתוצאות טובות.

בקבוצת מיני בחרו כאמור להישאר עם המתכונת המוכרת של הנעה 4X4 ולקראת הראלי הקרוב בנו מכוניות חדשות מהיסוד. סגנון הבנייה מוכר, עם שלדת צינורת, מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר שמספק 340 כ''ס ותיבה עם שש מהירויות. במיני טוענים למהירות מרבית רשמית של 184 קמ''ש, אבל סביר להניח שהיכולת האמיתית גבוהה מנתון זה. לאחר העזיבה של אל-עטייה ונאני רומה (שעבר גם הוא לטויוטה, לקבוצת Overdrive) יוביל את צוות הנהגים של הקבוצה מיקו הרבונן, ולצדו יאזיד אל-ראז'י וברייס מנזיס, שמגיע מעולם הטרופי-טרק האמריקאי וזה יהיה הדקאר הראשון שלו. מלבדם, תתמוך הקבוצה בעוד חמישה צוותים עצמאיים.

גם פיג'ו הציגה דגם חדש לגמרי לקראת עונת 2017, ה-3008DKR, שמציגה נתונים דומים מאוד לאלה של המיני: מנוע דיזל בתצורת V6  בנפח 3.6 ליטר, 340 כ''ס, וכן – תיבה עם שש מהירויות, רק שפיג'ו מצהירה על מהירות מרבית של קרוב ל-200 קמ''ש... צוות הנהגים של הקבוצה נשאר ללא שינוי לעומת העונה הקודמת: סטפן פטרהנסל, קרלוס סאיינז, סיריל דפרה וסבסטיאן לואב.

האם נראה את פטרהנסל קוטף כתר נוסף? ואולי לואב שצבר מעט ניסיון בראלי הקודם יצליח הפעם יותר?  ואולי מי שיעוד על המדרגה הגבוהה בפודים יהיה דווקא הירבונן? נצטרך להמתין עד ה-14.1, היום האחרון של דקאר 2017 כדי לדעת את התשובה. 

תגובות

0 תגובות