אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
טיול חוויתי אל גבי ה...
נופי כינרת ורמת סירי...
ממזרח למערב הנגב - 3...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
סובארו חוזרת לגדולים

מפה ומשם – לקט ג'יפאים

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

סיטרואן מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

תערוכת אוטומוטור - פסח 2017

ה-JEEP המהיר ביותר בעולם

גיפים, רק JEEP-ים



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
29.4.17 עשינו את המסלול
טיולים בארץ | מדר זיו | 30.04.17
עמוד ענן
ניווט ו- GPS | jeepy12 | 30.04.17
מחפש דשבורד לניסאן טראנו
קונים מוכרים | raanani | 30.04.17

חדש בלוח רכבי שטח
ג'יפ רנגלר
שנת 2015 | יד 1 | 30.04.17
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2013 | יד 1 | 21.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17

ראשי > כתבות > ספורט מוטורי

הראלים של 2017: סיכום שבוע ראשון

גב סלע ממשיך להוביל את האפריקה-אקו, והדקאר ממשיך לספק דרמות
מאת: עופר אדרעודכן: 08.01.17
תגיות: Africa Eco Rally | דקאר 2017 | ספורט מוטורי | 


''עד עכשיו עברנו 5 ימי רכיבה במירוץ. הסטייג׳ים התחרותיים ארוכים וקשים מאוד, בערך 400 קילומטר כל אחד. הם עוברים בשבילים מהירים, שבילים חוליים, דיונות ענקיות, סלעים ואגמים יבשים. הניווט לא פשוט, הרבה קטעים קשים ומבלבלים אבל הצלחתי לנווט כמעט בלי טעויות רציניות ולרכב מהר ועכשיו אני מוביל את הראלי עם יתרון של כ-40 דקות על מקום שני, מה שמרגיע קצת ונותן קצת מקום לטעויות. אבל אני מקווה להמשיך ככה ולרכב ולנווט הכי טוב שאני יכול עד הסיום''.


כך מסכם גב סלע בדף הפייסבוק שלו את השבוע הראשון לראלי אפריקה-אקו, אותו הוא מוביל בבטחה. היתרון שלו היה כבר גדול יותר, אבל את הסטייג' החמישי סיים רק במקום ה-17 – בשל טעות ניווט - בהפרש של 40 דקות ממנצח היום, מה שצמצם את הפער בינו לבין פאולו צ'קי, שנמצא במקום השני בדרוג הכללי. סלע  נעזר באמו ואביו הנמצאים איתו בראלי, הדואגים לטיפול באופנוע לאחר ימי התחרות, מה שמאפשר לו לנוח כראוי ולהתרכז רק ברכיבה. המתחרים מולו, רובם שועלי מדבר ותיקים, חלקם בוגרי הדקאר, לא מפסיקים לחלק מחמאות ותשבחות לרוכב הישראלי הצעיר וחוזים לו עתיד מזהיר.

סלע במדבר המרוקני


האפריקה-אקו נערך מאז 2009, בשנה בה הדקאר עבר לדרום-אמריקה, ומתנהל פחות או יותר בנתיב המקורי של הפריז-דקאר. תחילתו הצנועה היתה מחאה של חלק מהמתחרים, בעיקר מצרפת, שלא אהבו את רעיון המעבר ליבשת אחרת ולכן הוא מתנהל בדיוק באותם תאריכים כמו הדקאר. הראלי צובר גובה מדי שנה וכמות המתחרים בו עולה. בשש השנים הראשונות קטגוריית המכוניות נשלטה על ידי ז'אן-לואי שלסר, שניצח בכולן, ואז פינה את הבמה והיום הוא מנהל את הקרקס.

פטרהנסל מוביל את הדקאר


בדקאר של דרום-אמריקה, הדרמות ממשיכות. הסטייג' החמישי קוצר בשל תנאי מזג אוויר סוערים והסטייג' השישי, שהיה אמור להיות ארוך וקשה במיוחד, בוטל כליל. בקטגוריית האופנועים, בה הוביל בבטחה ברדה לאחר רכיבה מדהימה בסטייג' השלישי (לסיכום חצי השבוע הראשון בדקאר), חל מהפך: כל רוכבי הונדה, וברדה ביניהם, ספגו שעת עונשין בשל תדלוק לא חוקי וסנדרלנד על הק.ט.מ תפש את ההובלה בדרוג הכללי. במקום השני קוונטנילה על הסקוורנה ובשלישי ואן בוורן על ימאהה.


במכוניות ראינו התהפכות קולוסאלית של סאיינז, שהגיע מהר מדי לאחד הסיבובים ועף לתהום בצד הדרך. שאר חבריו לקבוצת פיג'ו מובילים את הראלי במקומות 1-2-3, כשפטרהנסל בראש, לואב שני ודפרה שלישי, כשהפער ביניהם עומד על דקות בודדות. כפי שזה נראה כרגע, היחיד שיכול לסכן אותם הוא רומה, הנמצא במקום הרביעי בפער של כחמש דקות וחצי מפטרהנסל. הירבונן, במקום החמישי, רחוק בכ-42 דקות מהמוביל.


במשאיות, ג'ררד דה-רוי  מוביל כשאחריו דולקת שלישיית קאמאזים  עם ניקולאייב, סוטניקוב ומרדיב, כשגם קטן הפערים קטנים והכל עוד פתוח לקראת השבוע השני של הראלי.

מזג האוויר סוער. משאית סיוע שנסחפה בעת חציית נחל


בסיומו של הסטייג' החמישי נשמעו טענות רבות מצד המתחרים, בעיקר רוכבי האופנועים, על כך שספר הדרך אינו ברור דיו וזה מוביל לטעויות ניווט רבות. וולקנר, הרוכב האוסטרי של ק.ט.מ, אמר כי מעבר לחוסר הבהירות, ההנחיות בספר הדרך עלולות להביא גם לבעיות בטיחות: ''חלק נקודות הבקרה מוקמו בצורה כזו, שאפשר להגיע אליהן משני הכיוונים. תחשבו מה עלול לקרות כשמגיעים שני מתחרים במהירות של 150 קמ''ש, זה מול זה. מצב כזה יוכל להיגמר באסון''.

ניווט לא קל, במיוחד לאופנוענים
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת2 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. כתבה חדשה - הראלים של 2017: סיכום שבוע ראשוןאתר השטח 4X408.01.17 09:34
גב סלע ממשיך להוביל את האפריקה-אקו, והדקאר ממשיך לספק דרמות
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה2. מדהים!Ogash Ofer08.01.17 19:56

ההישג של גב סלע הוא לא פחות מדהים בעיני

שרק ימשיך כך!
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM