שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

בשולי דקאר 2017: מכונית כל-חשמלית הגיעה לראשונה לקו הגמר

בניסיון השלישי, הרכב של קבוצת ACCIONA הצליח לסיים את הראלי

מאה ואחת עשרה שעות, עשרים ואחת דקות ושמונה עשרה שניות – זה הזמן שלקח לבאגי שמספרו 369 לסיים את הדקאר של השנה (לשם השוואה, פטרהנסל ''שרף'' את המסלול בקצת פחות מ-29  שעות). חלק נכבד מהזמן נגזר משעות עונשין - 41 שעות בדיוק – ולמרות זאת הצוות הארגנטינאי הצליח לקבוע הישג מכובד: לסיים את הראלי עם מכונית כל-חשמלית, בפעם הראשונה בתולדותיו.

ההרפתקה החשמלית החלה לפני קצת יותר משנתיים, בדקאר של 2015, אז הכניס הקונצרן הספרדי ACCIONA לראשונה לתחרות את הבאגי מתוצרתו. הניסיון הראשון לא היה מוצלח, עם פרישה בסטייג' העשירי בשל תקלה טכנית. שנה מאוחר יותר חזרה הבאגי להתחרות, עם תוצאות דומות לראלי הקודם. והשנה, סופסוף, הם עשו זאת והגיעו לקו הגמר.

הבאגי, שתוכנן מחדש לאחר שני הכשלונות הראשונים, צויד בהנעה בכל הגלגלים, בניגוד לדגם הראשון שהיה בעל הנעה אחורית בלבד. את 2100 הק''ג שלו מזיז מנוע חשמלי המפיק כ-340 כס ומומנט של כ-82 קג''מ. מערכת סוללות ליטיום-איון מספקת נסיעה רציפה של כ-200 ק''מ, לאחריהם יש לעצור ולטעון את הסוללות. הרכב מצויד במערכת טעינה מהירה, המאפשרת טעינה מלאה בתוך כשעה (מהירה יותר מהמערכת של טסלה). בנוסף, על הגג הותקן פאנל סולארי שהיה אמור להזין את מערכת הניווט והקשר, אך לא ברור אם הוא פעל כשורה בתנאי מזג האוויר ששררו בראלי השנה.

עצירות הטעינה היו הגורם העיקרי לזמן העונשין שספג הצוות, שכן במרבית הימים לא הצליח להגיע לסיום במסגרת הזמן הקצוב. אבל עבור מנהלי הקונצרן, ההגעה לקו הגמר היתה הניצחון האמיתי, הוכחה לכך שיש מקום למכוניות חשמליות גם בתחרויות ממושכות וארוכות. הם מבטיחים לחזור גם בשנה הבאה, ולנסות לתפוס מקום טוב יותר מזה בו סיימו השנה: 57, המקום האחרון בקטגוריית המכוניות...

תגובות

0 תגובות