שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דאקר 2004 יום חמישי לתחרות - יום שני 5 בינואר

בוקר היום החמישי לדאקר 2004 והאווירה במחנה ''מיצובישי-WOW'' מתוחה ודי עצבנית. הפאג'רו של עדו כהן ואביב ספקטור ממשיך לספק תקלות. את כל הסטייג' הרביעי נסע הצוות עם הספק דלק לא תקין. דבר זה אומר שהרכב לא מצליח לעבור 100 קמ''ש גם בשטחים פתוחים.

מתברר שאיציק בריל והל סגל סיימו ראשונים את הסטייג מאתמול לאחר עבירת מהירות של הצוות הצרפתי

מאת יובל צוק ''בועז מאירי הפקות'': בוקר היום החמישי לדאקר 2004 והאווירה במחנה ''מיצובישי-WOW'' מתוחה ודי עצבנית. הפאג'רו של עדו כהן ואביב ספקטור ממשיך לספק תקלות. את כל הסטייג' הרביעי נסע הצוות עם הספק דלק לא תקין. דבר זה אומר שהרכב לא מצליח לעבור 100 קמ''ש גם בשטחים פתוחים. זאת נסיעה איטית יחסית לכלי הרכב מסביב. החשש העיקרי הוא מנזק למשאבת הדלק, בעיה שפרושה סוף למרוץ. עדו ואביב מעט מיואשים מסיימים את הקטע בזמן בינוני. עם הגעתם למחנה, המכונאים של הקבוצה הצרפתית עטים על הרכב ומתחילים בסדרה של טיפולים ובדיקות שנמשכת עד אור הבוקר. בוקר ליום שני, מחליפים את המחשב של הרכב ועדו לוקח את הפאג'רו לסיבוב מבחן. הוא חוזר עם הבעה פחות מיואשת. יש שיפור והוא מצליח ''לסגור'' 140 קמ''ש. זה כבר סביר אך האם זה יספיק לדיונות העצומות בהן חייבים מקסימום כוח לרכב? הבעיה אכן הייתה במחשב הישן שפשוט לא נתן פקודות מספקות להעברת הדלק. מאורעות אלו מעט מעיבות על השמחה בנבחרת ''מיצובישי –WOW'' שכן אמש התברר שאיציק בריל והלל סגל סיימו ראשונים בקטגוריה שלהם לאחר שהצוות הצרפתי שהקדים אותם לפי הזמנים הרשמיים קיבל עונש על עבירת מהירות. אומנם הטקס של חלוקת הפרסים לאותו יום נדחה, אך פרס של 800 יורו כבר מובטח להם. איציק בריל נראה מאד ממוקד במטרה. בשיחה טלפונית ממרוקו בבוקר של יום שני, הוא מספר על חלק מהחוויות: '' המארגנים נותנים לנו להיכנס לאט לאט למרוץ. לכן עד עכשיו היו קטעים קצרים וקלים יחסית. זה נותן אפשרות לבדוק את הרכב בזמן אמיתי. מדי ערב הלל סגל (הנווט) מקבל את ספר הדרך ליום המחרת ואחרי שהוא לומד אותו אנו עוברים עליו יחד. המטרה ללמוד היכן יש נקודות מסוכנות והיכן אפשר לתת גז. הפאג'רו עד עכשיו (טפו טפו טפו) בלי בעיות ואני מאד מרוצה. הטיפול של הצוות הצרפתי למופת. מקבלים אותנו בצורה מצוינת ואנו מרגישים כאילו אנו מתחרים כאן שנים''. על היום שעומד להגיע: ''338 ק''מ של חול ודיונות עם כמה מקומות לנסיעה מאד מהירה. הבעיה היא במלכודות חול (אמבטיות שבהן החול רך) שכניסה אליהן גורמת להיתקע ולזמן יקר שהולך לאיבוד. עדו כהן, מעט מדוכדך, כבר חושב על הסיום וכמה שהוא היה כבר רוצה לחזור. יחד עם זאת, עדו לא מכיר שום דרך אחרת מאשר לעשות הכי טוב בכל מצב. '' אני לא שמח. אתמול כבר רציתי לפרוש בגלל הבעיה של הדלק. אבל אנחנו פה להצליח ונעשה מה שניתן על מנת לעשות זאת.'' ואולי בגלל כל זה ואולי רק על מנת להבהיר עד כמה הדאקר הוא מרוץ מתעתע, היום החמישי היה קשה לנבחרת ''מיצובישי WOW''. איציק בריל והלל סגל לא המשיכו את היכולת המרשימה מאמש וסיימו רק במקום ה- 67 וה -9 בקטגוריה שלהם. לקח להם שעה וחצי לצאת מאמבטיית חול שנתקעו בה. הזמן שלהם -5:37:08 הוריד אותם למקום ה- 66 הכללי. סיבה לנפילה היא הזמנים המצוינים שהוציאו רוב מתחרי קטגוריית ה T2 . הזמן הכללי של בריל/סגל הוא 7 שעות: 12 דקות ו- 8 שניות עדו כהן ואביב ספקטור סיימו במקום ה – 15 בקטגוריה וה – 92 בכללי לאחר שסיימו בזמן של 7 שעות 2 דקות ו – 18 שניות.

בצמרת

בצמרת הדאקר העניינים מתחממים. סטאפן פטרהנסל, 6 פעמים אלוף הדאקר על אופנועים ומי שהפסיד את דאקר 2003 ממש על קו הסיום, מרשים במיוחד. היום הוא ניצח את הסטייג' בזמן של 3:14:11, 4 דקות ו-25 שניות לפני חבר לקבוצת מיצובישי ואלוף השנתיים האחרונות -מאסוקה היפני. פטרהנסל מקדים את מאסוקה גם בזמן הכללי עם 4:26:31 (מאסוקה- 4:32:43). שני רכבי הX5 של BMW נמצאים חזק במקומות 3 ו - 4. יחד עם ראוי לציין, שה X-5 כבדים ממתחריהם וכשנגיע לדיונות נתון זה בהחלט עלול להשאיר אותם מאחור. התקווה הבריטית של ניסאן, קולין מקריי מדורג שישי. כמי שניצח פעמיים את הספארי ראלי (מרוץ בסבב העולמי שנערך בקניה) הוא בוודאי מרגיש בנוח. יוטה קליינשמידט והטוארג של פולקסווגן רק במקום ה 12 ושני מקומות אחרי אנדראה מאייר, הבלונדית של מיצובישי. לאזור שלנו (חייבים קרבה לא?) יש בכל זאת נציג בעשירייה הראשונה כרגע - זהו הנאסר אל אטיאן מקטר שכבר הוכיח שהוא נהג ראלי מצוין.

תגובות

0 תגובות