שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

תוצאות באחה איטליה 2006

למרות שלפודיום (לבמה) לא הגיעו שתי הקבוצות הישראליות שהתחרו בבאחה איטליה 2006 הן הפגינו יכולות ברמה בינלאומית וגם תוצאות מרשימות עד שפרשו בגלל בעיות טכניות ברכבים.

מירוץ שהיה כך היה:

את המירוץ התחילו 41 רכבים מ-9 מדינות: רוסיה, פורטוגל, ספרד, בלגיה, גרמניה, קטר, סלובניה, ישראל וכמובן איטליה.


לכתבה נציגות ישראלית בבאחה איטליה הקליקו כאן

מירוץ שהיה כך היה:

יום שישי 17.3.06 : בדיקות טכניות ופרולוג

הפרולוג באורך 4.5 ק''מ נערך בשדה התעופה הצבאי COMINA על קרקע המספקת אחיזה טובה במסלול המורכב מפניות רבות ומעט ישורות. את המקום הראשון קטף Blazquez Roura הפורטוגלי ב- 3:20 דקות. שי שמעוני וגדעון בן-שמואל סיימו ב- 3:43 דקות. צביקה כנעני ואריה פאהן סיימו ב-4:00 דקות. רכב מספר 46 הצליח להתהפך עוד בפרולוג, אך המשיך בתחרות עם קנס בזמנים (קיבל את זמן הגג של הפרולוג).

יום שישי 17.3.06 : בדיקות טכניות  ופרולוג

יום שבת, 18.3.06 שישה סטייג'ים

הסטייגי'ם היו מורכבים משני מסלולים כפול 3 סיבובים. המסלול הראשון, באורך של כ- 40 ק''מ, היה על חלוקי נחל בתוך ערוץ נחל יבש כאשר רוחב הערוץ מגיע עד קילומטר במקומות מסוימים. המסלול ה שני, באורך של כ- 27 ק''מ, היה בתוואי דומה יותר לראלי קלאסי מאשר מסלול באחה וכאן באה לידי ביטוי גם הטכניקה של הנהג. כבר בסטייג' ה -4 התהפך רואי סוסה, אלוף באחה איטליה 05, והשבית את רכבו להמשך התחרות. שני הצוותים הישראליים הוכיחו בסטייגי'ים הראשונים יכולות מרשימות התקדמו במיקומים ביחס לפתיחת התחרות והתחושה הייתה אופטימית. אולם לקראת סוף יום זה, בסטייג' השישי, התגלתה תקלה ברכב של שי. שרשרת הטרנספר החליקה מה שגרם לרכב לנוע בהנעת 2X4 עד לסוף הסטייג' . התקלה תוקנה בלילה יחד עם החלפת צירייה במסגרת מגבלת הזמנים לטיפול ברכב הקיימת בתחרות.

יום שבת, 18.3.06 שישה סטייג'ים

סוף יום זה הוכתר כהצלחה לשני הצוותים:

שי וגדעון דורגו במקום 9 בכללי ובמקום חמישי בקטגוריה. צביקה ואריה דורגו במקום 23 בכללי ובמקום השני בקטגוריה.

יום ראשון, 19.3.06 שישה סטייג'ים נוספים

היום החל באופטימיות עם תוצאות היום הקודם, התיקון המוצלח של הרכב של שי והבטחון במסלולים המוכרים מיום האתמול. תקלה ראשונה היתה ברכב של כנעני ובמהלך התחרות התפוצץ האינטרקולר ובהמשך כ-500 מטרים מסיום הסטייג' ה-11 המנוע התחמם ושבק חיים. לרכב של שי ''הלך הקלאץ'' באמצע המירוץ דבר שגרם להם לפרוש ולהתפנות לשטחי הכינוס.

יום ראשון, 19.3.06 שישה סטייג'ים נוספים

במקום הראשון זכה Blazquez Roura הפורטוגלי בעל התואר -אלוף בינלאומי לקרוס קאנטרי באחס של FIA

תודות המשתתפים :

תודה מיוחדת לצוות הטכני אשר עבד קשה וטיפל בשני רכבים במקביל: עמית צדקיאלי, ברוך פורת, ישראל הרן ואהוד לביא. תודה לספונסרים אשר בלעדיהם הקבוצות לא היו יוצאות לתחרות: ד. נ כל גדר בע''מ, גתוס 4X4, מיצובישי ישראל, פוינטר, ארקמבה, דנלופ צמיגים, דורנט ליסינג, אילן זגגות, טאק טארו ואתר MARSHALS.

תגובות

0 תגובות