שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הצלחה ישראלית בראלי פרעונים קלאסיק

עדכון ביניים מראלי פרעונים קלאסיק מגלה תמונת מצב חיובית עבור צמד טרקטורוני בומברדייה הלוקחים חלק במירוץ המדבר

כתב וצילם: טל זוהר, מצרים
אתר השטח הישראלי - אפריל 2006

צוות בומברדייה ישראל חזר באופן סמלי למצריים מיד עם סיום חג הפסח, החג המסמל את יציאת בני ישראל ממדינה זו. הצוות, המורכב משני הרוכבים - אלי אוחיון ותומר וולף ומשני אנשי סיוע – שלמה דביר וטל זוהר, נוחל הצלחה רבה למרות מספר תקלות והפתעות המלוות כל ארוע שכזה. הצוות הישראלי, היוצא לראלי בין לאומי לראשונה (למעשה, זו הפעם הראשונה בהסטוריה של הספורט המוטורי הישראלי, בה יוצאים רוכבי טרקטורונים לתחרות בחו''ל!), הצליח להפתיע את הנהלת הראלי ושאר המשתתפים והפך לשיחת היום.

התחלה קשה

הסטייג' הראשון התקיים ביום א', 23.4.06, וכלל 44 ק''מ מדודים ועוד 170 ק''מ קישור. ביום זה אלי ותומר (יחד עם חבורת החוד של המתחרים הזרים) עברו בנקודת סיום הקטע המדוד ולא עצרו שם בהתאם לנהלים, אלא המשיכו ישירות עד סיום קטע הקישור. בעקבות ארוע זה הנהלת הראלי הטילה עונש של 60 דקות על כל החבורה. בנוסף, ביום זה נערכה תחרות, בה כל מתחרה זינק אל עבר דיונה תלולה ונאלץ לפתח מהירות מרבית במרחק נתון. המהירות נמדדה על ידי ממל''ז שתופעל על ידי מנהל הראלי.

התחלה קשה

הסטייג' השני התקיים ביום ב', 24.4.06, וכלל 22 ק''מ מדודים של עבירות קשה מאוד ועוד 260 ק''מ קישור. ביום זה אלי אוחיון סיים במיקום שני בכללי כשלפניו פרנקו פיקו, רוכב האופנוע הידוע. תומר לא השתתף בסטייג' המדוד עקב תקלה בטרקטורון שתוקנה במהלך היום. בסיום היום נערכה תחרות טיפוס גבעה (דיונה תלולה ביותר ומסלול הכולל שינוי כיוון באמצע). שני הטרקטורונים לא נרתעו מהשיפוע המפחיד והצליחו להגיע עד לשיא הגובה.

ניצחון ראשון

הסטייג' השלישי התקיים ביום ג', 25.4.06, וכלל 55 ק''מ מדודים ועוד 240 ק''מ קישור. יום זה כלל קטע קישור ראשוני במרחבי דיונות מדהימים ולאחר מכן סטייג' טכני באופיו שכלל מעברי סלעים, במפים ומדרונות תלולים. בסיום היום התבשרנו כי תומר וולף ניצח את הסטייג' במקום הראשון בכללי. אחריו, בהפרש של 24 שניות הגיע פרנקו פיקו וסגר את השלישיה אלי אוחיון!

ניצחון ראשון

הסטייג' הרביעי התקיים ביום ד', 26.4.06, וכלל 92 ק''מ מדודים ועוד 100 ק''מ קישור. יום זה היה מהיר ביותר ושני הרוכבים הגיעו לקצה היכולת של הטרקטורונים. רוב המסלול כלל משטחים אין סופיים של דיונות שטוחות, עליהן ריחפו המתחרים במהירויות תלת ספרתיות. מסלול מסוג זה גורע מיתרונות הטרקטורונים, ואכן בחלקו הראשון של הסטייג' עקפו מתרים רבים את הצמד הישראלי. הפער צומצם בקטעים הטכניים (שכללו בעיקר סלעים) ועל ידי בחירת ציר ניווט עדיפה. בסיום הסטייג' אלי אוחיון הגיע במקום הראשון בכללי, פרנקו פיקו כ-6 שניות מאוחר יותר ותומר וולף שניה לאחר מכן!

יש לזכור כי מכיוון שאלי ותומר הינם המשתתפים היחידים בקטגוריית הטרקטרונים, התחרות מבחינתם הינה אל מול שאר הקטגוריות (אופנועים, ג'יפים ומשאיות) וכל הדרוגים המופיעים בעדכון זה מתייחסים לדרוג הכללי. לפני המתחרים עומדים עוד 2 ימים תחרותיים ולאחר מכן יתקיים סטייג' ססגוני באופיו מסביב לפירמידות שבקהיר. דיווחים נוספים יופיעו באתר זה בקרוב.

הרבה תודות

הצוות הישראלי רוצה להודות לשאר חבורת הישראלים המלווה אותנו מהיום הראשון של המסע ומעודדת ותומכת. בלעדיהם, מהלך הראלי היה קשה עשרות מונים. תודה מיוחדת נשלחת ממצרים למשפחות המתחרים שעוקבות אחרינו בכל דקה.

הרבה תודות

עוד יש להודות לספונסרים, אשר ללא תמיכתם הצוות לא היה יכול לצאת לראלי: עופר אבניר / בומברדיה – יבואנית טרקטורוני בומברדיה אבזריון משפחת רובינשטיין משפחת אסקוזידו בזק בין לאומי – כרטיס חיוג לתאילנד רודי פרוג'קט – משקפי שמש לספורט אתגרי מוסך המגרש, חיפה ארמדילו – עידו לוריא, בית שערים

תגובות

0 תגובות