שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2011: סיכום חצי השבוע הראשון

סאיינז במכוניות, דפרה באופנועים, צ'אגין במשאיות. אלו המובילים בדרוג הכללי לאחר הסטייג' השלישי בראלי

הצצה אל שמות הנהגים המובילים בשלב זה של הדקאר, אחרי שלושה סטייג'ים, מעלה תחושה חזקה של דה-ז'וו: סאיינז, אל-עטייה ופטרהסנל במכוניות, דפרה וקומה באופנועים, הלפרן ופטרונלי בטרקטורונים, ומי אם לא צ'אגין במשאיות, שלידו קבירוב ולופריאז. הכסף הגדול מתחבר עם הנהגים הטובים – או להיפך – וזה מוציא במידה מסויימת את המתח מהתחרות. אם לא קורות פשלות גדולות או חס וחלילה טרגדיות גדולות – נותרת רק השאלה מי מבין נהגי קבוצת פולקסוואגן או ב.מ.וו יזכה בראלי כולו, או מי מבין רוכבי ה-KTM-ים. וזה די מבאס.

דפרה עדיין מוביל

דפרה עדיין מובילדפרה עדיין מוביל

ובכל זאת היו לנו כמה דרמות, רובן בסקטור המשאיות דווקא. דה-רוי, שחזר להתחרות לאחר שנפצע בגבו ונחשב על הנייר למתחרה החזק ביותר של צ'אגין, פרש כבר לאחר הסטייג' הראשון לאחר שנפגע שוב בגבו בעת שמשאית הדאף שלו נחתה על הקרקע לאחר ריחוף במהירות של 75 קמ'ש. עוד שני מתחרים הולנדים פרשו גם להם אחר שמשאיותיהם התרסקו בתאונות: ואן ג'ינקל במשאית ג'ינאף ובקס במשאית דאף.
היום אמורים המתחרים לעבור לצ'ילה, לקטעים היותר קשים של הראלי, בחולות של מדבר אקטמה. ייתכן ששם דברים ישתנו ונראה יותר אקשן.
ואלה התוצאות עד כה, בתום הסטייג' השלישי:  

אופנועים
דפרה מוביל בדרוג הכללי בהפרש זעיר ביותר על קומה. דפרה זכה בשני הסטייג'ים הראשונים, קומה זכה בשלישי וצימק את הפער בינו לבין דפרה ל-14 שניות בלבד.
 טרקטורונים
הובלה כל-ארגנטינאית בדרוג הכללי, כשהלפרן מקדים את אלסנדרו פטרונלי ב-12 שניות לא משמעותיות. שניהם רוכבים על טרקטורונים של ימאהה. השנה דווקא האח הגדול לבית פטרונלי, אלסנדרו, הוא זה שזוכה להצלחה גדולה יותר. אחיו הצעיר, מרקוס, זוכה השנה שעברה, נמצא רק במקום ה-25 בדרוג הכללי.     

פטרהסנל שומר על המקום השלישי

פטרהסנל שומר על המקום השלישיפטרהסנל שומר על המקום השלישי

מכוניות
סאיינז בראש הדרוג הכללי, עם יתרון של 3:39 דקות על אל-עטייה שבמקום השני ו-4:19 על פטרהנסל, שתופס את המקום השלישי. השלישייה הזאת תפסה את שלושת המקומות הראשונים בכל הסטייג'ים, כשסאיינז מנצח בראשון ובשני ואל-עטייה בשלישי. פטרהנסל שמר בעקביות על המקום השלישי.
 משאיות
אף אחד לא יכול על צ'אגין, שדוהר קדימה עם יתרון של 6:23 דקות על קבירוב בדרוג הכללי, למרות שבסטייג' השני סיים רק במקום החמישי לאחר שסבל מבעיות במערכת הבלמים. במקום השלישי לופריאז, במשאית טטרה.

סיכום היום השלישי בוידיאו

תגובות

7 תגובות

1

amirsoc

05 בינואר 2011 ב 23:41

כתבה חדשה - דקאר 2011: סיכום חצי השבוע הראשון

שני האמריקנים  במרוץ סובלים , מילר מקבוצת פולקסווגן התהפך  ונמצא בפיגור של כשעה  מהחוד , ורובי גורדון   עלה על בולדר  שבר את הגיר  מה שתקע אותו בלי רוורס ,  וגם הוא בפיגור גדול. חוצמזה,  הרכב  הנוסף של BMW  המיני  סבל גם הוא מבעיות  ונמצא בפיגור גדול, אבל לפחות ביחס עליו מדובר ברכב שמכינים אותו לשנה הבאה,  וכל זמן שהוא במרוץ הם מרוצים. אמיר    

2

עופר אדר

06 בינואר 2011 ב 10:28

כתבה חדשה - דקאר 2011: סיכום חצי השבוע הראשון

אצל צ'יצ'ריט עם המיני התגברו ככל הנראה על הבעיות (התחממות מנוע) והוא סיים את הסטייג' הרביעי בעשירייה הראשונה ושיפר עמדות בדרוג הכללי.

גורדון פרש, הפעם הראשונה שזה קורה לו בכל השנים שלקח חלק בדקאר. הוא המתחרה הבכיר ביותר שפרש מבין נהגי המכוניות. במשאיות המתחרה הבכיר ביותר שפרש  היה דה רוי - כבר ביום הראשון ואתמול פרש גם אחד מבכירי רוכבי הטרקטורונים - מרקוס פטרונלי מארגנטינה 

3

amirsoc

06 בינואר 2011 ב 16:25

???? ???? - ???? 2011: ????? ??? ????? ??????

לגבי רובי גורדון שפרש, אני חושב  שגם בשנה הראשונה שלו בדקאר (עוד באפריקה) הוא גם פרש 
אמיר
 

4

ayharel

06 בינואר 2011 ב 19:03

מעקב אחרי הדקאר

אמיר ידידי ,שמח לראות שגם אתה עוקב....
מתגעגים לטיולים , משפחת הראל

5

amirsoc

06 בינואר 2011 ב 21:23

כתבה חדשה - דקאר 2011: סיכום חצי השבוע הראשון

נו אז מתי רואים אותכם ?
אמיר
 

6

ayharel

08 בינואר 2011 ב 08:50

סבלנות

קצת נתאושש , מהבנייה ונצטרף.

7

amirsoc

08 בינואר 2011 ב 14:19

כתבה חדשה - דקאר 2011: סיכום חצי השבוע הראשון

בכיף ,
ובינתיים, בצד השני , בצ'ילה,  מרק קומה  עף מהאופנוע  מול המצלמות.  אבל הוא עדיין המוביל בזכות 10 ד' עונשין לדפרייז . ברכבים סיינס ואל אטייה מובילים  ופטרנסל  בפיגור של 14 ד'  עבקבות פנצ'רים מרובים  (4) .
אמיר