שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2015: פיג'ו חושפת פרטים טכניים על ה-2008 DKR

מנוע דיזל עם 340 כ''ס, צמיגים 37 אינץ', הנעה אחורית בלבד – זהו הכלי שאיתו מתכננת החברה הצרפתית להתחרות בראלי

''המכונית שלנו יכולה למעשה לטפס על קירות''! זאת ההצהרה איתה יצא המנהל הטכני של קבוצת פיג'ו לדקאר, כשתיאר את הרכב איתו תתחרה הקבוצה, ה-2008 DKR. לאחר מחקר ממושך, החליטו בפיג'ו ללכת על תצורת באגי, עם מנוע מרכזי והנעה אחורית בלבד. להזכירכם, האחרון – והיחיד - שזכה בדקאר עם רכב בעל הנעה אחורית בלבד היה זאן-לואי שלסר, בשנים 1999-2000. כל שאר הניצחונות הושגו עם כלים בעלי הנעה 4X4.

לשימוש בהנעה אחורית בלבד יש כמה יתרונות: על פי התקנות, כלי זה יכול להיות קל יותר, עם צמיגים גדולים יותר וגם מהלכי מתלה מוגדלים. תיאורטית, היכולת של באגי להגיע למהירויות גבוהות גדולה יותר, אבל העבירות שלו כמובן מוגבלת יותר. 

ה-2008 DKR צויד במנוע דיזל בתצורת V-6 עם טורבו כפול, המספק 340 כ''ס, ויכול להביא את הרכב למהירות מקסימלית של 200 קמ''ש. המנוע הותקן במרכז הכלי, מאחרי המושבים, והכוח מועבר כאמור לגלגלים האחוריים בלבד דרך תיבת הילוכים סיקוונסיאלית עם שש מהירויות. צמיגי 37 אינץ' על חישוק 17 ירחיקו את שלדת הצינורות מהקרקע, נעזרים במהלך מתלה של 460 מ''מ. לטובת העבירות, יש מערכת לשינוי לחץ האוויר בגלגלים תוך כדי נסיעה, כל הטכנולוגיה הזו ארוזה במרכב קרבון קטן יחסית: אורך הכלי מעט יותר מ-4 מטר, הרוחב 2.03 מ' והגובה 1.92 מ'.

בסרטון המצורף, תוכלו לראות שלמרות מימד הרוחב הנדיב יחסית, הצמיגים הענקיים גורמים לכלי להיראות חסר פרופורציות במקצת, עם מרכז כובד גבוה מאוד. בסופו של הסרטון, תראו כיצד אחד מהצמיגים האחוריים מתנתק לגמרי מהקרקע בסיבוב, לא משהו מומלץ עם כלי בעל הנעה אחורית בלבד. אבל נבחרת הנהגים של הקבוצה תדע בוודאי להתמודד עם מצבים כאלה...       

תגובות

0 תגובות