שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי בלקן ברסלאו 2014 - היום החמישי

יום מוצלח ומחויך לרז והלל, ששומרים על ההובלה בדרוג הכללי. גל וקיד נתקעו בבשל המצמד המחליק וחתכו למחנה למקצה תיקונים

האזור שבו נמצאת סליבן, העיר ממנה יוצא הראלי בימים האחרונים, הוא מעין אגן שקוע המנקז אליו מים מכל ההרים שמסביב. מסיבה זו, ומלקחי היום הרביעי שבו הבוץ היקשה מאוד על המתחרים, החליטו מארגני הראלי לקצר את הקטע התחרותי מכ-300 ק''מ ל-130 בלבד, בסטייג' אחד.

בבוקר שוב התכנסו כולם בשדה התעופה הנטוש. אלכס, מארגן הראלי, הסביר לכולם את השינויים בספר הדרך, ומשם יצאה שיירה מנהלתית עד לנקודת הזינוק.

הצוותים הבולגרים המשיכו לנסוע עם צמיגי הטרקטור שכל כך עזרו להם אתמול, אבל היום התבררו כבחירה שגויה. הבוץ  במסלול של היום היה מינורי יחסית, וכבר בזינוק ניתן היה להבחין שצמיגי הטרקטור פוגעים מאד ביציבות כלי הרכב.

קיד הגדיר זאת כ''גברת שהולכת על עקבים גבוהים מדי''...

רז והלל זינקו מהמקום השני, אחרי הצוות הבולגרי סלבצ'ב וסטיינובה במרצדס ג'י שמספרה 201, אך עקפו אותם בתחילת הדרך. בהמשך, ראינו את הג'י הבולגרי כשמים ואדים פורצים מהמצנן שלו, וזאת כנראה הסיבה לכך שהאטו את הקצב.

התברברות קלה גרמה לכך שרז והלל נעקפו על ידי הצוות הגרמני סטנסקי והנשל במרצדס ג'י שמספרה 229, אבל אחרי כ-100 ק''מ הגיעו אליו שוב ו''ישבו על הזנב'' של הגרמנים, כשהאחרונים מסרבים לפנות את הדרך למרות שרז והלל היו  מהירים מהם.

מעט לפני הסיום, אמר הלל לרז שזה יכול להיות מצחיק אם בסופו של דבר יצליחו לעקוף, וזה אכן מה שקרה: כשני ק''מ לפני קו הסיום הגרמנים פנו לכיוון לא נכון ורז והלל ניצלו את ההזדמנות ליטול את ההובלה.

הלל: ''מאותה נקודה לא הפסקנו לצחוק, כשהגענו לסיום לא יצאנו ללחוץ ידיים עם הגרמנים כי לא יכולנו לעצור את הצחוק ולא היה לנו נעים מהם''...

לצוות קוקה קולה זירו, גל שחם ונמרוד ''קיד'' אופיר, לא הולך. לאחר שנתקעו אתמול בתעלה, היום המצמד הסורר החליט לא לשתף פעולה והם נאלצו ל''חתוך'' למחנה. כאן התברר כי התקלה היא במשאבת המצמד שהוחלפה בחדשה.

על פי החישובים שלנו, רז והלל ממשיכים להוביל בדרוג הכולל, כשהפער בינם לבין צוות 229 הצטמצם במעט, והוא עומד על כ-25 דקות.

מחר יוצא הראלי בחזרה לכיוון אלבנה במסלול שאורכו כ-400 ק''מ. 

תודה לנותני החסות: פוינטר, 3Mאוטולוקס יבואנית צמיגיTOYO, חברת השילוח ICLהנפלד, טלפארמהגילת סאטקום, קוקה קולה זירו וקראנרג'י. 

קישורים לדיווחים קודמים: ראלי ברסלאו בלקן 2014 - היום הראשון ראלי ברסלאו בלקן 2014 - היום השני ראלי ברסלאו בלקן 2014 - היום השלישי ראלי ברסלאו בלקן 2014 - היום הרביעי

תגובות

0 תגובות