שטח 4X4 > כתבות > שטח

כל הטבע באפליקציה אחת

אפליקציה ישראלית חדשה, בעברית, מחליפה את כל מגדירי הטבע שנהגנו לקחת איתנו לטיולים

אם בעבר יצאנו לטיול עם תרמיל עמוס במגדירים לזיהוי פרחים, עצים, ציפורים, יונקים ובעלי חיים אחרים, או שנעזרנו במדריכים ברשת האינטרנט, הטכנולוגיה העכשווית צמצמה את כל הספרים הכבדים האלה לכלל כמה אפליקציות הנותנות לנו מענה לזיהוי כמעט כל דבר שאנחנו פוגשים בטבע.

ה''מילה האחרונה'' בתחום היא Cnature, אפליקציה לזיהוי ולהכרה של החי והצומח בישראל. האפליקציה מאפשרת לחובבי הטבע לזהות מגוון רחב של בעלי חיים וצמחים באמצעות מספר לחיצות, בעזרת המגדיר האלקטרוני המקיף בישראל, בעברית כמובן, שבו שילוב של תוכן, קהילה וטכנולוגיה.

אחת האופציות המעניינות באפליקציה היא צילום תמונה של משהו שראינו בשטח, והגדרתה באמצעות מספר שאלות פשוטות. אם מתקשים לעשות זאת, אפשר להיעזר בקהילה של משתמשי האפליקציה לצורך זיהוי התמונה.  אפשרות אחרת היא בדיקת מה נמצא בסביבה, תוך הסתייעות ב-GPS  הנמצא בכל סמראטפון. כמו כן תמצאו מגדירים מקיפים של צמחי הבר בישראל (בשיתוף עם אתר ''צמח השדה'') ושל בעלי החיים בישראל (בשיתוף עם הצלם אייל ברטוב, עם מדריך הטבע אסף בן דוד ועם מומחה הזוחלים גיא חיימוביץ'). בנוסף, יש עמוד אישי לשמירת תמונות ולשיתופן.

האפליקציה, שזכתה ממש בימים אלה במקום הראשון בגמר הישראלי ותייצג את ישראל בתחרות בינלאומית לטכנולוגיה בחינוך (Global EdTech Startup Awards), פותחה בחממת חדשנות מבית מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית. על פי הפרסומים, תתווסף אליה בעתיד גם אפשרות לזיהוי עקבות של בעלי חיים וייתכן שגם תכונות נוספות.

בשלב זה האפליקציה זמינה למכשירי אנדרואיד בלבד, בקרוב תצא גרסה גם למוצרי אפל.

לפרטים נוספים וקישור להורדה

 

סרטון הסבר על האפליקציה

תגובות

5 תגובות

1

Yoramd

02 באוקטובר 2015 ב 11:53

אפליקציה מדהימה - כמה חיכיתי לאפליקציה כזו

אפליקציה מדהימה - כמה חיכיתי לאפליקציה כזו
עופר , תודה ששיתפת אותי

2

אורח/ת

02 באוקטובר 2015 ב 15:24

כל הטבע באפליקציה אחת

יש אפליקציה מתאימה ל- window ?Phone ?

3

אורח/ת

03 באוקטובר 2015 ב 14:32

כל הטבע באפליקציה אחת

מעולה! בא למטייל גואל.

4

אורח/ת

08 באוקטובר 2015 ב 11:02

נשמע טוב, אני כבר מדמיינת מישהו מנסה לצלם נחש...

אני כבר מדמיינת מישהו מנסה לצלם נחש שנכנס לביתו על מנת לזהות את סוג הנחש ובגלל שכיוון לנחש את הטלפון והתקרב בשביל שיראו טוב את הסימנים על הגב הנחש יקפוץ עליו ויכיש אותו...

5

עופר אדר

06 בדצמבר 2015 ב 08:31

יש גם גרסת אייפון