שטח 4X4 > כתבות > שטח

תערוכת הרכב סמה 2015 SEMA

דורון גילר, היזם והמפיק של תערוכות אוטומוטור בישראל, חוזר מוקסם מתערוכת הרכב האמריקאית - SEMA 2015, לאס ווגאס ארצות הברית, לאחריה גם נהג במדבר מואב, בטיול ג'יפים אתגרי על סלעי אבן חול נובית.
כתב וצילם: דורון גילר

כל אחד זוכר את הפעם הראשונה שלו...

זה קרה לי אחרי כ- 30 שנה כחיית תערוכות מנוסה ונתן לי בוווום בראש אחרי שלושה ימים בתערוכת סמה בלאס ווגאס ארה''ב.

מהיותי רגיל לתערוכות רכב כמו ג'נבה, פריז, פרנקפורט, דטרויט ועוד אחרות וטובות, מה שהתרגלתי הוא שיצרני הרכב מגיעים לכל תערוכה כזו עם דגם אחד או שניים חדשים שלהם , חוגגים בענק ובמפואר את ההשקות לחדשים וכל שאר המכוניות המוצגות הן הליין הרגיל והנמכר בשוק.

כולם מרוצים ? תמיד לא !

לא נעים לי אבל הבוווום  ההוא בראש גרם לי להבין שבעצם כל התערוכות נראות פחות או יותר אותו דבר. כל יצרן לוקח יחידת שטח ומראה את אותו דבר בעיצוב כזה או אחר עם 2-3 מכוניות שונות בכל שנה. מה רע ? אחרי כמה ביקורים בתערוכות כאלה נהיה משעמם, זה מה שרע !

מכה של התערוכות

פתאום ביום השלישי לביקור בתערוכה הזו או בשפה פשוטה ביום השלישי לקריעת הרגליים למי שבאמת רוצה לראות ולהפנים, הבנתי שתערוכת סמה זה בעצם ''מכה'' (אופס סליחה  - ''ירושלים'') של התערוכות בעולם, פה זה מדליק, עוצר נשימה עם מבחר מוטרף של הכול מהכול למי שזורם לו שמן מנוע בוורידים ומסניף אדי דלק מבחירה.

בסמה אתה פשוט מתלהב, מתפלא ומעריץ, היא מדברת לכול החושים.

גן עדן לאוהבי 4X4

אוהבי ה 4 על 4 מקבלים פה בראש כי פה הכל מותר, רכב שמוגבה ב 4 אינץ' זה רק ההתחלה, פגושים מכל סוג וחומר גם הם רק ההתחלה,

אם אתם רוצים לקרוא רשימה ארוכה של מה יש, אין בעיה אבל אסכם ואקצר בזוג מילים - גן עדן לאוהבי 4 על 4 .

כל שדרוג פה של מכוניות ואופנועים סדרתיים הוא מבורך, כל כלי עבודה שתדמיינו קיים ויצרני הרכב מציגים פה רק מה שמיוחד ורק מה שמעניין,

משודרג, זכה במשהו, ספורטיבי ואו צבוע בסכמה מיוחדת.  

זה מדליק וגורם ליצרנים להיות יותר ידידותיים לקהל מאשר לתקשורת. הקהל פה יודע להעריך את זה.

את הסטנדרטי הם משאירם לתערוכות מכונות רגילות, לג'נבה, לפריז ולאחרות. פה זה הדבר האמיתי, פה זה לאוהבי רכב אמיתיים. הדמיון חוגג, העניים מתרוצצות בחוריהן והרגליים צועקות הצילו.

רעיונות לאוטומוטור 2016

הבנתי הפעם ולכן אני מציע למי שלא היה פה כבעל מקצוע או עיתונאי שיבוא, יבקר תרתי משמע כולל את עצמו ויבין מה נכון באמת. בתערוכה צריך לראות דברים מיוחדים בלי סוף, צריך להלהיב את הקהל ולדבר לליבו תמיד הרוב יהיה מרוצה אך תמיד יהיה מי שלא יהיה מרוצה, יחשוב שונה וזה בסדר.

אבל אבא שלי אמר שאי אפשר לרצות את כולם כל הזמן ושאעשה את הכי טוב שאני יכול. לכן אוטומוטור הבאה בפסח 2016 בתל אביב הולכת להראות דומה לסמה הכי טוב שאני יכול. יהיה בה מקום לכולם בתנאי שהם מעריכים את הקהל ואוהבים באמת רכב.

פעמיים גן עדן

לקינוח, נסענו למדבר מואב לטיול רוביקונים משודרגים. טיול כייפי ביותר אבל על זה נספר בפעם אחרת. יש למה לצפות... אחחחח מואב, הייתי בגן עדן פעמיים רצוף !

נו די אני נשמע קצת כמו שרית חדד...

 
 

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

24 בנובמבר 2015 ב 17:51

עושה חשק!


מאחל לעצמי בקרוב (כלומר בשנה הבאה) - הגיע הזמן!