שטח 4X4 > כתבות > שטח

לירח ובחזרה עם מרצדס G

ברור שאי אפשר לעשות דבר כזה, אבל ה-G של גאנטר הולטורף נסע 850 אלף ק''מ, מרחק השווה לנסיעה לירח וחזרה, ללא שום תקלה

החודש חגגו במרצדס 35 שנים ל-G עם דגם מיוחד לכבוד האירוע, כפי שהם עושים בכל חגיגת חומש לרכב השטח הוותיק שלהם, שמראהו החיצוני לא השתנה בהרבה מאז הוצג בשנת 1979. ה-G רכש מוניטין של רכב העביר בכל מקום (בהתאם לסלוגן ''בכל מקום שיש G, יש גם דרך''...) ולא פחות מזה גם מוניטין של אמינות. ואין דרך טובה יותר להוכיח זאת מאשר ה-G משנת ייצור 1988, שהוכנס לאחרונה למוזיאון של מרצדס לאחר שעבר 850 אלף ק''מ לא קלים, ללא אף תקלה משמעותית.

את ה-G שלהם, 300GD, רכשו כחדש בני הזוג כריסטין וגאנטר הולטורף (Christine & Gunther Holtorf) כרכב מסעות. במשך 26 השנים שעברו מאז נסעו איתו מסביב לעולם במסע שלקח אותם דרך 215 ארצות, כמתוך 850 אלף הק''מ שעברו 250 אלף היו בשטח, כשהרכב מועמס בציוד רב, בערך כחצי טון יותר מהמשקל המותר לו. על פי פרסום של מרצדס, משקל כזה ותנאי נסיעה כאלה, שקולים מבחינת השלדה ומערכת המתלים לנסיעה של 2.5 מיליון ק''מ בתנאים נורמאליים במרכז אירופה.

לדברי גאנטר בן ה-77, בכל המרחק שכיסו בני הזוג לא היתה להם אף תקלה משמעותית, המנוע וכל מכלולי ההנעה במצב אורגינלי, ללא שום סימני עייפות במרכב או בשלדה. על פי התמונות, ניתן לראות שברכב לא נעשו שום שינויים או שיפורים משמעותיים, וגם הזיווד מינימאלי עם גגון שעליו שני גלגלי ספר וכמה ארגזי ציוד. הספסל האחורי הוצא ממקומו – או קופל – לטובת משטח שינה.

ה-G של בני הזוג יוצג החל ממחר במוזיאון המכוניות הקלאסיות של מרצדס, ובמהלך טקס ההכנסה שלו למוזיאון אישר יור דיימלר-בנץ, דיטר זטשה, שה-G ימשיך לחיות גם בעתיד, אבל עם שינויים משמעותיים שיקרו ככל הנראה לקראת שנת הדגם 2016.

תגובות

1 תגובות

1

בועזוי

20 באוקטובר 2014 ב 17:00

כתבה חדשה - לירח ובחזרה עם מרצדס G


מדהים