שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

10 רוכבים מישראל יצאו לרומניאקס 2015

הישראלים יצאו למירוץ הראלי הארד-אנדורו הקשה בעולם בחסות של חברת השילוח UPS

365 מטובי הרוכבים בעולם, שיגיעו מ-40 מדינות ויותר, יתחרו הקיץ לאורך 5 ימים מפרכים בהרי הקרפטים במירוץ הרומניאקס (romaniacs), הנחשב לראלי הארד-אנדורו הקשה בעולם. השנה יקחו חלק במירוץ, המתקיים בעיר סיביו שברומניה תחת חסות חברת משקאות האנרגיה ''רד בול'', עשרה רוכבים מישראל, המאורגנים בקבוצה בחסות UPS ישראל.

בשנת 2012, כשבמירוץ השתתפו 170 מתחרים, יצאו לראשונה שלושה ישראלים לנסות את מזלם במירוץ המפרך, עליו ליקטו פיסות מידע ברשת. בשנת 2013 חגגו את מירוץ הרומניאקס העשירי מאז היווסדו, וההרשמה הגיעה לסף קיבולת המתחרים המאושרת ע''י המארגנים – 365, וביניהם ארבעה ישראלים. גם ב-2014 היו לנו ארבעה נציגים שם (לסיקור המירוץ של 2014).

השנה, כאמור, יוצאים עשרה ישראלים להתחרות בראלי, כשכל האופנועים וציוד הרכיבה האישי שלהם ישונעו מהארץ לרומניה על ידי UPS. שבעה מבין המתחרים רוכבים על KTM, אחד על ימאהה, אחד על שרקו ועוד אחד על הוסאברג. בעבר שכרו המתחרים מישראל אופנועים בחול, מה שפגם בתוצאות שהשיגו, משום שהיה מדובר באופנועים שלא הכירו היטב  כפי שהם מכירים את האופנועים הפרטיים שלהם. בנוסף, ברוב המכריע של המקרים אופנוע שכור אינו מתוחזק ברמה גבוהה ומצבו המכאני נחות יחסית. שילוח אופנוע אישי חוסך זמן התארגנות טרום המירוץ, כשכל המיגונים והמיתקונים נעשים בארץ מבעוד מועד.

ראלי הארד אנדורו

המירוץ בנוי מיום פרולוג בעיר סיביו וארבעה ימים של רכיבת אנדורו בהרי הקרפטים בשש קטגוריות. הפרולוג מתבצע בשדרה המרכזית של העיר, שבה מציבים מכשולים מלאכותיים וקשים. המיקומים בפרולוג קובעים את סדר ההזנקה למירוץ עצמו.

בארבעת ימי המירוץ על המתחרים לעבור מסלולים קשים ומפרכים, בהתאם לקטגוריה בה נרשמו. לכל נקודת ביקורת ביום מירוץ יש זמן גג מותר והגעה לאחר זמן הגג לא מאפשרת המשך רכיבה על המסלול אלא יציאה ממנו ישירות אל נקודת הסיום. מותר לא לסיים יום אחד (עם קבלת זמני עונשין בהתאם לנקודה בה יוצאים מהמסלול) אבל עדיין להמשיך את התחרות. סדר ההגעה לנקודת הסיום קובע את סדר ההזנקה ליום המחרת (לסקירה מורחבת של פרטי המירוץ שכתב יורם לביא, שלקח חלק בשלושה מירוצים).

עשרת המתחרים

יוני לוי - מנהל מכירות, מטרו. האלוף הישראלי המעוטר ביותר בכל הזמנים. הציפייה לראותו ממוקם גבוה ריאלית ביותר.

זיו כרמי- עו''ד. מהטובים והבולטים ברוכבי ישראל כיום. אלוף קטגורית E2 ב-2012 ובאמתחתו מספר מירוצים בינלאומיים.

תומר שמש -  בעל בי''ס לרכיבה. אלוף ישראל פעמיים בקטגורית E3, השתתף במספר מירוצים ואירועים בינלאומיים. מקום 9 בקטגוריה בה השתתף ברומניאקס 2014 .

גיל קינן - בעל סוכנות אופנועים. רוכב מוכשר ומבטיח, שמכוון למטרה ועובד קשה לכבושה.

איציק קלנר - אדריכל. אלוף ישראל 2013 בקטגורית הסניורים. מראשוני הנציגים הישראלים ברומניאקס כשהשנה ישתתף בפעם הרביעית.

רונן כהן - סמנכ''ל שיווק UPS, רוכב ותיק ומנוסה שישתתף השנה בפעם השנייה ברומניאקס.

גיא רדר- סוכן ביטוח. דמות מוכרת בענף האופנועים, רומניאקס ראשון.

ערן וולנברג - פיתוח, הטמעה וניהול בתחום הנדסי וטכני. השתתף במספר תחרויות בינ''ל, רומניאקס ראשון.

אוהד רביד – סמנכ''ל פיתוח עסקי The Lotter, מירוץ בינלאומי ראשון.

דניאל לייזרוביץ' - מהנדס תוכנה. מירוץ בינלאומי ראשון.

רונן כהן, מנהל הקבוצה: ''ההכנות נמצאות בעיצומן. ישנה התרגשות גדולה בקרב חברי הקבוצה ומחויבות רבה על מנת לנסות לזכות בתארים. הקבוצה שלנו כוללת רוכבים מנוסים ואלופים ישראליים, כולל יוני לוי שסיים שני במירוץ ROOF OF AFRICA בדרא''פ בקטגוריית ברונזה''.

נאחל לכולם הצלחה.

תגובות

2 תגובות

1

2

מישל_מישל

26 במרץ 2015 ב 22:18

בהצלחה