שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ליגת העבירות 2014 - סיכום התחרות הראשונה

לועסים סלעים - אחרי הפסקה ארוכה-מדי, חוזרת ליגת העבירות לנוף הישראלי בלבוש חדש ועם מארגנים חדשים

תצלומים: בן חסון, רונן טופלברג

הרבה זמן עבר מאז ארוע העבירות האחרון. זמן בו נערכו נסיונות רבים להחיות את הליגה ודיבורים על ''או-טו-טו'' שהתבדו שוב ושוב.

לא נכנס כאן לסיבות שגרמו להפסקה הארוכה הזו, אין בכך טעם – רק נקווה כי הפעם הליגה כאן כדי להישאר. הרי ארועי עבירות הם אחד מענפי הספורט המוטורי המתאימים ביותר למציאות הנוכחית – קל לארגן אותם במתחם קטן, זול לגידור ונוח לצפיה;

הם כוללים אקשן מרהיב, שגם צופים שלא מעורים בתחום יכולים ליהנות ממנו, ואין בעיה ליצור רצף פעילות שירתק צופים רבים (וצופים רבים, כך יודע כל אחד, הם בסיס טוב למשיכת ספונסרים – וכאן כללה הרשימה את צמיגי קופר, צמיגי קונטיננטל ועוד). 

את הליגה החדשה, בהפקת חברת ''מסלולים'', חנך באמצע יוני ארוע, ראשון מחמישה, שנערך באמפי של משמר דויד, כך שהקהל נהנה מטריבונות נוחות. וקהל היה, בכמות מרשימה.

למרות מעט מאוד פרסום, מוכיח שוב כי קיים צמא גדול לספורט מוטורי בציבור הישראלי (בעיקר אם הוא בחינם).

על האספלט שבמרכז האמפי הונחו שלושה מסלולי עבירות בדרגות קושי שונות (עממי, אדוונצ'ר ואקסטרים), כאשר מסביב היו פזורות מקפצות ותילי עפר קטנים שהונחו לטובת קבוצת רכבי RZR ששימשו כמופע חימום לקהל. 

באוויר עמדה התרגשות של ארוע בכורה, הן אצל הקהל והן אצל המארגנים. אנשי 'מסלולים' התרוצצו ברחבי המתחם, מסדרים דברים אחרונים רגע לפני פתיחת השערים, בעוד הקהל החל להתאסף.

נערים, משפחות עם ילדים וגם כמה מבוגרים – הקהל היה מגוון וצבעוני. ניהול הקהל עם פתיחת השערים בוצע בצורה יעילה ונעימה בסך הכל, ובמתחם הוצבו דוכני מזון ואפילו פינת סימולטורים חביבה.

וכך, לקראת השעה 10:00 התייצבו הכלים הראשונים מול המסלולים.

רב הכלים והצוותים על הגריד הם וותיקי הליגה הקודמת, וחלקם מתחרים עוד מימי ליגת ה''יונדאי אקסטרים'' הזכורה לטוב – כנראה שריח כננות מטוגנות וחריקות שלדה מעונה הם דבר ממכר.

חלק מהמתחרים ניצלו את הפגרה הארוכה לשיפור הכלים – כך הדיסקו הוותיק של שי שמעוני עבר מטמורפוזה ולבש בגדי דיפנדר על השלדה שבעת הקרבות והלנד-רובר של גבע הפך למפלצת אקסטרים לכל דבר ועניין, עם סרנים בקצה המרכב וגלגלי ענק (אבל עדיין בכתום זועק).

גם ה''טרקאן'' של עידו כהן חזר לחיים – בלי עידו ובלי מכסה המנוע של הטרקאן, ועם בעלים חדשים לכלי היחודי (מתלים נפרדים במקום הסרנים הקשיחים המקובלים).

נקווה כי בארועים הבאים נראה גם את שאר וותיקי ליגת העבירות חוזרים לפעילות, ומוסיפים עניין וצבע לאירועים.

התחרות התקיימה בשלושת המסלולים במקביל (סך הכל השתתפו 13 צוותים בקטגוריות השונות), כך שלמרות קצב ההתקדמות האיטי של הצוותים (מה לעשות, זה מסובך לטפס מעל לערמת בולדרים, צמיגי טרקטורים וצינורות בטון), האקשן שמר על רצף מהנה.

מדובר בעניין חיוני בספורט מסוג זה (בו חלק גדול מהזמן הצוותים עומדים מול מכשול וחושבים על האפשרות הטובה ביותר לתקל אותו) שתרם לקצב ולאווירה של האירוע.

על צד השלילה נציין שהאמפי לא היה מקורה, כך שמי שלא חשב קדימה והביא שמשיה, נאלץ לשבת שעות בשמש הקופחת – מה שגרם לחלק מהצופים לנטוש את המקום עוד לפני שהסתיים האירוע.

הערה נוספת נוגעת לגודל המסלולים, ובעיקר זה שיועד לקטגורית האקסטרים – הוא אומנם היה מאתגר כדבעי, אך צר מדי למפלצות המגודלות, שלא פעם מצאו עצמן גולשות/מקפצות/נזרקות אל מחוץ לו.

לקראת סוף האירוע, כאשר רכבי האקסטרים סיימו את הסבבים שלהם, ועל הבמה נשארו רק חברי הקטגוריות הנמוכות יותר, ירד הקצב והאקשן התדלדל. שווה להקדיש לנקודה זו תשומת לב בארועים הבאים.

למרות זאת, ולמרות שיש כמה נקודות נוספות שדורשות שיפור (קטעי קישור מגוונים יותר ממופע ה-RZR שחזר על עצמו למשל), אפשר לסכם את המרוץ הראשון בסדרה כהצלחה. רמת הארגון של הייתה גבוהה, הקהל הגיע לאירוע מלא התרגשות, האווירה הייתה טובה והמקצים תוזמנו כך שלא היו הרבה רגעים דלים.

אירועים מסוג זה רק מחזקים את התחושה שיש מקום לספורט מוטורי, חוקי ואיכותי, בישראל. האירוע הבא שאמור היה להתקיים ב-19.7 במושב בית ינאי נדחה למועד שטרם נקבע.

התוצאות מהמרוץ הראשון בסדרה

קטגוריית אקסטרים

1. צחי אשכנזי ורונאל קדרון    12 נק'

2. אמיר אביב ועומר פרל  10 נק'

3. עירא אבני ויורם ידין 8 נק'

קטגוריית אדוונצ'ר

1. שי שמעוני ויואב גבע  12 נק'

2. שמעון ראובן ורן סיטון      10 נק'

3. עובד ארזי וטוטו בטשון      8 נק'

קטגוריה עממית

1. מיכאל חן ושחר שווילי 12 נק'

2. יוסי אלחדיף ורן קדרון      10 נק'

3. יריב קלר ואריה סעיד  8 נק'

קישורים: ליגת העבירות 2014 - תאריכים וכללי שיפוט קישור לכתבה המסקרת את התחרות המסכמת של ליגת 2013 קישור לכתבה המסקרת את אירוע עבירות במטה יהודה 2013

תגובות

0 תגובות