שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח טרשי מועדון ג'יפ בהר חורשן - 11/3/16

העובדה שהחורף הזה לא ממש חורף בדר''כ מקלקלת לי את מצב הרוח, אבל מה שזה עושה לימי הדרכות הנהיגה (וטיולי השטח) זו ברכה גדולה.

אז בעוד יום שישי אביבי ומקסים התקבצו ובאו בעלי JEEP למינהו להדרכת נהיגה בסיסית באזור הר חורשן. אספנו (דרור ואנוכי) את כולם ונסענו אל קרחת חורש נחמדה באמצע ההר לחלק התיאורטי של היום. דרור הרביץ בקהל את תורתו והסביר על הסטוריית רכבי השטח, מערכות העזר לבלימה ושליטה, סוגי מערכות ההנעה ועוד כהנה וכהנה עובדות חשובות על הכלים והמותג. אח''כ הסביר על כמה עקרונות חשובים בנהיגת השטח, דרכים לתיקול מכשולים שונים ועל דרכים בדוקות לטייל בשטח ולחזור הביתה עם כל חלקי הרכב.

לאור מספר כלי הרכב והגיוון הגדול שלהם חילקנו את הקבוצה לשניים – דרור בעל הסופה הקשוחה לקח את כלי הרכב הקשוחים (הרנגלרים מן הסתם) ואני, בעליו הגאים של אינדיאני זקן (צ'ירוקי 2001) לקחתי את כל האינדיאנים הצעירים.

העברנו מספר שעות ברחבי שמורת הר חורשן והאזור הסמוך בתרגול החומר הנלמד תוך הנאה צרופה מהצבעוניות של השטח וממזג האוויר הנפלא. בשלב מסויים איחדנו מחדש את שתי הקבוצות וסיימנו בנ.ג. 186 המפורסם בתצפית נהדרת לכיוון הרי הגליל והכרמל ובהסברים נוספים על ערכת חילוץ בסיסית, ציוד אחר מומלץ ומעט ציונות על שמירת טבע והתחשבות במשתמשי בדרך האחרים.

להתראות בשבילים.....

אינציקלושטח:


מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS 
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות 
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק 

  
טיפים לנהיגה בשטח : 
טיפ לטיפוס עלייה 
טיפ לירידה תלולה 
טיפ לשבילים המהירים 
טיפ שיפוע צד 
טיפ ציוד בשטח 

לפרטים ולהרשמה להדרכות נהיגת שטח של מועדון Jeep הקליקו כאן 
  ליומני המסע של כל הדרכות הנהיגה הקליקו כאן 

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

24 במאי 2016 ב 13:55

ראשית תודה על היום הזה .חייב לציין את דרור כמי שמסביר בצורה עשירה ונעימה את כל ההסבר התאורטי .
האיש בעל ידע נירחב ועשיר ולא ניתן להחמיץ זאת.
ההדרכה מורכבת משני חלקים התאורטי והמעשי – לגבי התאורטי- הוא מאוד מעשיר אלא שלהערכתי רב האולוסיה אינה בקיאה בכל מה שדרור מסביר
ולכן לדעתי הוא צריך להתמקד בהדרכה תאורטית תפעולית בלבד .
מעשית ,לדעתי חייבות להיות קבוצות שונות של הדרה – לא סביר שמגוון של גראנד שירוקי ,רנגלרים למינהם יהיו באותה הדרכה מעשית,
לא בגלל שזה לא מרמתי לשבת באותו טור עם רכבים אחרים אלא בגלל שאופי ההדרכה ובחירת הציר לא יכולה (לדעתי ) לפנות למיגוון של רכבים .
גם (ושוב כאן זו דעתי ודעת מי שישב עימי ברכב ) אם צריך לחכות שווה ללכד סוגי רכבים . אחלה יום . כיף לחזור להיות אתכם בקשר ! שריה